آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

اینجا آبادان است ؛ روی خط بی برنامگی !

پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

 فلاح و خوشبختی روی خوش سکه ی آرزوی تک تک افراد هر جامعه است. سعادت و رستگاری در عمل به دست می آید و محال است حاصل زبان باشد.این قاعده در نقطه ی مقابل سعادت هم مصداق دارد. آن جا که با رجز خوانی ها و سیاه نمایی ها نمی توان طراوت را از اجتماع گرفت و بلعید.

گاهی شاهد متن خوانی بازیگران قدرت در جامعه هستیم و هر یک برای موجه نمودن خود یا سابقه ی خود ؛ سره را ناسره و بالعکس جلوه می دهند.اینان همان کسانی هستند که در الفاظ پراکنی خود مدح و ناسزاگویی را توامان دارند چرا که مراد نه مداحی است و نه فحشای بلکه هدف ارتقا ی درجه خویش و بعضا همراه نمودن مردمی است که  کمتر فرصت دانستن یافته اند و تشخیص بازی از واقعیت برایشان دشوار است.

آموزش و پرورش آبادان

در هفته دولت شاهد انواع اقتتاحیه های ریز و درشت  در شهر آبادان بودیم. برخی درشت ترها را کوچک تر ها مدیریت کرده بودند و بعضی پروژه های ناچیز ؛ محصول و دست پخت عریض و طویل ها بود.در هر اقتتاحی شاهد و شنونده ی  فرصت های تازه ای برای سخنرانان و مدعوین امر بودیم که در کنار مدیحه های متداول ؛ کنایه ها و پرده از ناکامی ها و کمبودها  گفتن  بودیم.

مدعوین شهرستان کوچکی مثل آبادان ؛ لاجرم کم تعداد ند و آنان که اجازه قرارگرفتن پشت تریبون را دارند باز هم  کم تعداد تر.چون موضوع بهداشت و درمان بود ؛ کمبودها یادآوری  می شد و چون قصه ی آسفالت و خیابان و سنگفرش و پارک بود نوک توجهات به سمت سهم هر شهروند به نسبت فضای سبز و تنگ بودن خیابان ها و آسفالت نامرغوب و از این دست باب سخن می شد !

پیش از آن که پایگاه خبری نیوزآبادان را متهم به منفی نگری نمایید و به جهت اثبات  روایتگری ما ؛ بخشی از اظهارات برخی از بزرگان شهر آبادان را در باب آموزش و پرورش مرور می کنیم :

لزوم ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان آبادانی

عزیزالله شهبازی  فرماندار ویژه آبادان عصر امروز ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه انجام کارهای بزرگ نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مناسب دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید دارای خروجی باشند و کسانی که این برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند باید کاربلد باشند. باید وضعیت و جایگاه ما در سطح استان مشخص شود و اطلاعات درست، جامع و به روز از وضعیت موجود در آموزش و پرورش در اختیار شورا قرار گیرد چرا که در غیر این صورت نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درست و هدفمندی داشته باشیم.

 

نامنظم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها در آبادان شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان عصر امروز ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید در راستای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مدون و مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه نامنظم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها در آبادان شکل می‌گیرد، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی در تمام جهات انجام شود تا توازن درستی در کارها ایجاد شود نه آنکه یک گروه بهره‌مند و گروه دیگر بدون امکانات باقی بمانند.

 

معطل ماندن پروژه مهر در آبادان

سید سعید موسوی سرپرست موقت اداره آموزش و پرورش آبادان در جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان (۱۶شهریور ۱۳۹۳)با بیان اینکه پروژه مهر در این شهرستان اجرایی نشد، اظهار کرد: البته در برخی از مدارس با کمک خیران و شهرداری آبادان کارهایی صورت گرفته است.

وی، همراهی و همکاری دستگاههای مختلف شهری برای کمک به آموزش و پرورش در امر آماده‌ سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید را خواستار شد و عنوان کرد: موضوع آموزش و پرورش در آبادان نیاز به توجه ویژه مسئولان مرتبط و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهر دارد.

آن چه آورده شد چکیده ی جلسه ی لابد مهم امروز شورای آموزش و پرورش بود که در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی در محل فرمانداری ویژه آبادان تشکیل شده بود.

از خروجی آمده در خبرگزاری ها چنین بر می آید که  این جلسه جز رد و بدل شدن الفاظ و اصوات چیزی که باری از دوش  مدیران مدارس و خانواده های دانش آموزان بردارد نداشته است.

بی شک امسال هم مثل هر سال در مهرماه شاهد بی برنامگی در ساماندهی سرویس مدارس خواهیم بود.

قطعا امسال هم مثل هر سال مدیران مدارس با طرح موضوع قبض های چند صد هزارتومانی آب و برق و تلفن از والدین خواهند خواست که کمک مالی کنند.

امسال هم مثل تمام این سال ها تعدادی از مدارس سطح شهر بویژه مدارسی که در مناطق محروم تر از سایر مناطق محروم آبادان  دایر می باشند با کمبود آموزگار و دبیر روبرو خواهند بود.

امسال هم مثل تمام سال ها مدارس شهر با کمبود یا اصلا نبود آب شرب بهداشتی  خنک روبرو خواهند بود.

امسال نیز همانند سال های گذشته  زنگ آغاز سال تحصیلی بی هیچ تفاوت محتوایی نسبت به سال های پیش ؛ زده می شود و قطعا سرپرست موقت اداره آموزش و پرورش به دلیل گرمای هوا ؛ سخنرانی خود را کوتاه خواهد کرد تا بچه ها زودتر به کلاس ها بروند !

پرسشی که همواره طرح کرده ایم و بدان اصرار و تاکید داریم نقش مدیریت و هنر مدیران آموزش و پرورش آبادان در برنامه ریزی  برای سال تحصیلی نو می باشد چرا که  آنان از اوایل خرداد ماه  تا  اواسط شهریور ماه با ترافیک کاری کمتری روبرو هستند و به اندازه کافی فرصت دارند که  مدارس را تجهیز و نوسازی و آماده نمایند و البته بهانه هایی نظیر نبود بودجه و اعتبار نیز در شرایط فعلی آبادان و برخورداری از منطقه آزاد اروند غیر قابل قبول است چرا که طبق نص صریج قانون ؛ مسوولیت تجهیز مدارس در مناطق آزاد بر عهده ی سارمان مناطق آزاد کشور است فلذا به نظر می رسد  نه مدیران سابق و نه سرپرست موقت اداره آموزش و پرورش آبادان از این  امتیاز  غافل بوده و هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی