آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

صدا که مرهم فریاد بود

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۳ ب.ظ

از کنار برخی اتفاقات نباید به سادگی گذشت. این که من نوعی از کسی دل خوشی نداشته باشم و یا بواسطه ی آن که کسی از تریبون خاص خودش کلامی و حرفی و نوشته ای در انتقاد از بنده گفته باشد دلیل نمی شود که من نوعی از تمام توان چانه زنی خود سوء استفاده کنم و او را و حتا جیات او را تهدید نمایم.

لازم است قدری درباره ی جامعه ی خبر و خبرنگاری بیشتر تدبر نماییم و با ادبیات این حوزه که نشات گرفته از مرام نامه و شرح وظایف آنان است آشنایی و آگاهی داشته باشیم.

White-rose-desktop-hd-wallpapers.

خبرنگار وظیفه دارد وقایع اتفاقیه در جامعه را رصد و با ذکر مقدمه و موخره ؛ اصل خبر را از منابع موثق دریافت و به خوانندگان منتقل کند. توجه داشته باشید که خبرنگار صرفا خبر را رصد می کند و اجازه ندارد عملیات راستی آزمایی را دخیل در متن خبر نماید چه در این صورت وی وارد عرصه ی دیگری از خبر شده که به آن تحلیل خبر می گویند.

در تحلیل خبر از منابع موثق و قابل اعتماد و نیز دیدگاه کارشناسان خبره در ارتباط با موضوع مورد نظر بهره گرفته می شود و از آن جایی که تحلیل گر خبر خود نیز کارشناس آگاه به آن حوزه می باشد می تواند با درج “به نظر نگارنده ” و یا “به نظر می رسد” نظر کارشناسی خود را نیز به متن تحلیلی بیافزاید.

چندی پیش پیامکی منتسب به یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی به برخی خبرگزاری ها و ایضا خبرنگاران ! ارسال شد که اگر صحت داشته باشد با کمال تاسف باید حکم به بد اخلاقی منبعث از ناشیگری و بی اطلاعی تیم رصد اخبار آن نماینده داد.

در ادامه ی این یادداشت بخشی از یادداشت کوروش کرمپور مدیر مسوول روزنامه یادگاری را جهت روشن تر شدن موضوع می آوریم.

مدیر مسئول روزنامه یادگاری گفت: پاسخ دادن به یک یادداشت دویست و پنجاه کلمه ای این همه شاخ و شانه کشیدن ندارد.

کرمپور با توجه به سابقه برخورد مسئولین آبادان با وی در طول این سال ها یادآور شد: این که مسئولین آبادان بدون در نظر گرفتن ساده ترین مناسبات انسانی مدام بنده را به دادگاه و دادستان کشانده اند، نشان دهنده استقلال اینجانب از اصحاب قدرت است و نداشتن حامی سیاسی، وگرنه هرکسی جرأت نمی کرد هر رفتاری که دلش می خواهد با این شهروند داشته باشد.

وی ادامه داد: [...]؛ نماینده مردم آبادان به عنوان مدیر مسئول هفته نامه “۵ مهر”که به صورت فصلی و انتخاباتی منتشر می شود، باید به دیگران یاد بدهد که در واکنش به یک مطلب منتشر شده در مطبوعات طبق قوانین مطبوعات پاسخ مطلبی را با مطلبی بدهند. سوءاستفاده از قدرت نمایندگی در قبال همکار مطبوعاتی دور از شان اخلاقیات است.

این روزنامه نگار با تایید خبر تهدید جانی خود از طرف مدعیان هوادار [...] یادآور شد:متاسفانه علیرغم اطلاع داشتن آقای فرماندار و معاون سیاسی ایشان از این موضوع، هیچ واکنشی برای دفاع از حقوق شهروندی من نشده و گویا دفاع از حقوق شهروندی فقط باید در قالب مقاله برای رسانه ها انجام شود تا هزینه ای سیاسی برای بوم نداشته باشد.[...] نیز این موضوع را تکذیب نکرده . تنها امید بنده پیگیری های پلیس اطلاعات ناجا است.

وی با انتقاد از تحرکات تخریبی شخص [...]علیه روزنامه یادگاری گفت: حرکت های دور از شان این نماینده باعث تعجب خیلی ها شده.به گفته منابع موثق، ایشان از برخی ارگان ها و سازمان ها خواسته که آگهی های خود را به روزنامه یادگاری ندهند تا صدای یادگاری خفه شود.

نیوزآبادان بعنوان پایگاهی خبری ـ تحلیلی مستقل و معتدل بنا به رسالت آگاهی دهندگی با هدف اتحاد و همدلی در جامعه ؛ امیدوار است که موضوع پیامک مذکور اولا ابتر باشد و ثانیا آن نماینده محترم به طور شفاف به شایعات اخیر که در دل این یادداشت ذکرشان رفت ورود کرده و پایان بدهد.

جامعه ی زخم خورده و رنجور آبادان حق دارد که حرف بزند و از تن رنجور و زخمی توقع سکوت بی معنا و غیر منصفانه است و بی شک صدا ؛ مرهم فریادی است که لازمه ی آن چند صدایی در جامعه است منتها با قید احترام متقابل و در چارچوب قانون.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی