آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

رییس اداره بهزیستی آبادان گفت: در حال حاضر شش هزار خانوار بی سرپرست آبادانی تحت حمایت بهزیستی هستند.

جلیل مختارˈ افزود: مستمری ماهانه، خدمات درمانی و هزینه دانشجویی به این خانوارها پرداخت می شود.

وی با اشاره به پرداخت سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی در یکسال گذشته به دانشجویان زیرپوشش اداره بهزیستی آبادان اظهار کرد: یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال در ترم نخست و یک میلیارد و۶۹۰ میلیون ریال در ترم دوم سال تحصیلی گذشته توسط واحد امور اجتماعی بهزیستی آبادان پراخت گردید.

وی گفت: این کمک هزینه با هدف ارتقای رفاه تحصیلی به ۲۴۳ دانشجوی دختر و پسر زیرپوشش پرداخت شد.

رییس اداره بهزیستی آبادان ثبت نام و تنظیم فهرست دانشجویان زیرپوشش این اداره را یادآور شد و گفت: فراخوان برای ثبت نام به تمامی دانشجویان زیرپوشش این اداره از طریق سامانه پیامکی اعلام شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۰ هزار و ۹۰۱ دفترچه بیمه خدمات درمانی برای مددجویان زیر پوشش این اداره در یکسال گذشته افزود: ۳۰۰ دفترچه مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی در این مدت، باطل و ۱۲۲ دفترچه جدید بصورت جایگزین صادر گردید.

مختار درمان یکهزار و ۷۷۴ بیمار در یک سال گذشته در مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر را یادآور شد و گفت: مددجویان بهزیستی آبادان بصورت رایگان توسط پزشکان عمومی و متخصص معاینه شدند.

وی افزود: ۴۶۲ بیمار در مراکز بهبودی و ۲۳۷ بیمار از خدمات سرپناه شبانه معتادین (شلتر) بهره مند شدند.

وی با اشاره به زیرپوشش رفتن ۳۷۲ بیمار در مرکز گذری اداره بهزیستی آبادان اظهار کرد: ۱۴۱ نفر از یاری برگ مراکز سرپایی و ۳۰ نفر از یاری برگ مراکز میان مدت استفاده کردند.

رییس اداره بهزیستی آبادان افزود: طی یکسال گذشته یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال در بخش درمان اعتیاد و کاهش آسیب ها هزینه شده است.

وی گفت: پذیرش بیماران سم زادیی شده در مراکز مجاز سازمان بهزیستی و بهداشت و درمان ترخیص شده از زندان ها از دیگر خدمات اداره بهزیستی می باشند.

مختار از تاسیس و صدور مجوز دو موسسه خیریه در آبادان خبر داد و افزود: موسسه خیریه اجتماع محور در خصوص پیشگیری از اعتیاد یا توسعه ورزش و فعالیت های آگاه سازی در شهر و روستا فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: به منظور پر کردن اوقات فراغت فرزندان مددجو پنج بازی به صورت هفتگی در شهربازی آبادان به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است جمعیت آبادان حدود ۲۷۰ هزار نفر می باشد که اگر هر خانوار تحت پوشش بهزیستی را ۳ نفر ئر نظر بگیریم ؛ جمعیت آماری ۱۸۰ هزار نفری حاصل می شود که این آمار با توجه به جمعیت آماری کادر آموزش و پرورش که حوالی ۴۰۰۰ نفر می باشد و جمعیت شاغل در پالایشگاه که حدود ۱۲۰۰ نفر می باشد در کنار شاغلین سایر دستگاه ها و نیز خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد ؛ آمار اعلام شده از سوی رییس بهزیسی غیر منطقی می باشد مگر اینکه خانواده های تحت پوشش این نهاد خارج از آبادان ساکن باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی