آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

زبانه های آتش کادوس ۴ تا کجا خواهد رفت؟

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۱ ب.ظ

با گذشت چند روز از آتش سوزی مجتمع تجاری کادوس ۴ آبادان هر روز ابعاد تازه تری دامان متولیان شهر را می گیرد و بقولا زبانه های آتش آن هر روز گسترده تر می شود.تا به امروز موارد زیر محرز شده است :

۱- عدم تجهیز بودن آتش نشانی آبادان به وسایل ایمنی مورد نیاز.

۲-مجهز نبودن ساختمان کادوس ۴ به سیستم  اعلام خودکار اطفا حریق.

۳-عدم نظارت صحیح دفتر نظام مهندسی و ساختمان آبادان بر این سازه ی بزرگ و گران قیمت.

۴-استمرار چند ساله ی فعالیت تجاری ساختمان در شرایطی که هنوز پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نشده است.

۵-بیمه نبودن ساختمان.

و امروز جمعی از خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان با حضور در فرمانداری ویژه این شهرستان خواستار کمک و مساعدت مسوولان برای جبران خسارات وارده شدند.

کادوس-و-فرمانداری

این عده در این محل گفتند: با توجه به نزدیکی عید سعید فطر تمام سرمایه خود را برای خرید سال هزینه کرده بودیم ولی متاسفانه تمام آن در حادثه آتش سوزی از بین رفت.

بنا به گفته ی این کسبه، شرکت های بیمه گر بدلیل عدم صدور پایان کار ساختمان مجتمع تجاری از سوی شهرداری حاضر به بیمه کردن واحدهای تجاری موجود در این مجتمع نبودند لذا هیچ بیمه ای برای جبران خسارات به ما تعلق نمی گیرد.

ˈ سید محمدمولوی ˈ معاون فرماندار آبادان با حضور در جمع خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی بزرگترین مجتمع تجاری آبادان کادوس چهار گفت: فرمانداری آبادان در حال پیگیری برای پرداخت خسارات و ارائه تسهیلات بانکی به آسیب دیدگان مالی است.

ˈ عزیز ا.. شهبازی ˈ فرماندار ویژه آبادان نیز در نشست بحران این شهرستان بعد از آتش سوزی این مجتمع با انتقاد از صادرنکردن پایان کار مجتمع تجاری کادوس چهار و نبود وسایل و تجهیزات کافی آتش نشانی برای مهار آتش گفت: علت اصلی آتش سوزی به دقت بررسی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

اینک دادگستری آبادان بعنوان مدعی العموم دارای نقش بسیار مهمی در ایفاد ضرر و زیان های هنگفت به کسبه و حتا صاحب ساختمان می باشد که امیدواریم با روشنگری و ارائه گزارش های به روز مردم را در جریان اهم نتایج انجام وظایف خود قرار بدهد.

در این بین برخی نیز بدنبال صید از نوع سیاسی برای خود و باندهای قدرت در منطقه هستند و با  افزایش فشار به مسوولان بویژه فرماندار محترم در تلاشند که شخص فرماندار از ابزارهای قانونی خود در قبال شیرازی ؛ شهردار آبادان استفاده نماید .

همچنین در دفتر نظام مهندسی و ساختمان هم ولوله ای بپاست تا  ضعف نظارتی دفتر نمایندگی آبادان و بویژه شخص مهندس پورحسن که این روزها درگیر مسائل درون سازمانی پس از انتخابات هیئت رییسه و انتخاب نشدنش و اعتراضات گسترده در این باره ؛ مسائل را پیچیده تر نماید.

در کل این حادثه بیش از آن که برخی رجال ذی نفوذ و دارندگان لابی های قدرت را نگران سرمایه های آسیب دیدگان نماید آن ها را خوشحال نموده چرا که  فرصت مناسبی برای تسویه حساب می دانند تا قدری شکست های پیشین خود را در عرصه هایی چون انتخابات محلی و فرا محلی را التیام  بخشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی