آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

جیرجیرک ها به آبادان رسیدند

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ب.ظ

در تابستان ۹۲ بود که هجوم شبانه ی جیرجیرک ها به آبادان آغاز شد.سال پیش اظهار نظر مسوولانی که به زعم خبرنگاران ذیربط تشخیص داده شده بودند جالب توجه بود و هر کدام دیگری را متولی و مسوول مبارزه با جیرجیرک ها اعلام می کرد. البته یافتن متولی و مسوول  بسیاری از اتفاقات نظیر آتش سوزی ها و یا حادثه ی انفجار چندین سیلندر گاز و بشکه های بنزین که در خانه نگه داری می شود و یا حتا چرایرایگان و بی دردسر احشام در سطح شهر و بلوارها و یا آمد و شد آزادانه ی انواع ماشین های سنگین از تک گرفته تا ۱۸ چرخ و تانکرهای حمل سوخت در سطح شهر و یا مبارزه با  موش و سگ های ولگرد و سم پاشی کانال های دفع آب های سطحی ؛ همه و همه از کلاف های سر در گم این شهرستان است.

پارسال که گذشت اما از چند روز پیش دوباره سر و کله ی جیرجیرک ها پیدا شده و دوباره قصه های پارسال در حال روایت شدن است تا جایی که رییس جهاد کشاورزی آبادان ضمن رد آفت گیاهی بودن جیرجیرک آن هم به دلیل نبود شکوه و شکایت از سوی کشاورزان آبادانی بقول معروف خواست جواب رییس مرکز بهداشت درمان آبادان را داده باشد که گفته بود : جیرجیرک یک آفت گیاهی محسوب می‌شود لذا مقابله با آن به اداره جهاد کشاورزی مربوط می‌شود.

حالا ما کاری نداریم که این  یرجیرک ها آفت گیاهی هستند یا نیستند  بلکه معتقدیم که این حشرات چندش آور به داخل شهر و خانه های مردم هجوم آورده اند و نیاز است که فکری به حال این مشکل شهری بشود.

نمی دانم به خاطردارید یا نه وقتی دو سال پیش  باران نیم ساعته در آبادان زندگی مردم را تا کمر به زیر آب برد بین شهرداری و آبفا جنگ لفظی در گرفت که هر کدام تلاش می کردند وضع بوجود آمده را گردن دیگری بیاندازند  و حتا بخشی از آن جنگ زرگری نیز در تلویزیون محلی آبادان در قالب برنامه ای چالشی !!! نمایش داده شد تا همگان بدانند که  آن چه مهم است خط کشی های قانونی است و نه مردمی که  قوانین برای رفاه آنان نوشته و تدوین و تصویب شده است.

در پایان توجه شما مخاطب گرامی نیوز آبادان را به گزیده ای از گزارش خبرگزاری فارس در این زمینه جلب می نماییم:

مهشید بایمانی ؛ رئیس مرکز بهداشت آبادان : مداخله در بحث کنترل و مقابله با جیرجیرک‌ها در حیطه وظایف مرکز بهداشت نیست و ما تنها در مورد پشه‌ها اعم از مالاریا و یا آنوفل می‌توانیم مداخله و اقدام کنیم.

سید احمد موسوی‌آزاد ؛  رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان : به دلیل تغییرات جوی و گرمای هوا در کشورهای همجوار همچون هند و پاکستان این جیرجیرک‌ها به اجبار زیست‌گاه خود را تغییر داده و به مناطق گرمسیر کشورمان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر مهاجرت کنند.

رضا پلنگ‌زاد ؛ رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان :به اداره کل نامه نوشتیم و منتظر اعلام نظر اداره‌ کل هستیم تا پس از آن اقدامات لازم را به انجام برسانیم.این حشره هیچ نوع خسارتی بر محصولات کشاورزی وارد نمی‌کند و تاکنون هم شکایتی از کشاورزان در این خصوص دریافت نکردیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی