آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در آبادان

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۶ ب.ظ

 پس از جند سال رکود و بی تحرکی ستاد دیه شهرستان آبادان در جذب و هدایت کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان به نام جشن گلریزان ؛ دیشب ۳۱ تیر ماه و در شامگاه بیست و چهارمین روز از ایام پرفیض و سراسر معنوی ماه مبارک رمضان ؛ مردم آبادان شاهد برگزاری این مراسم – گرچه در ضعف در اطلاعرسانی موثر – در باشگاه نفت این شهرستان بودند.

در این مراسم  که از دو تن از هنرمندان برنامه خنده بازار تلویزیون نیز دعوت شده بود  ؛ مسوولین دعوت شده نظیر فرماندار ؛ امام جمعه ؛ رییس  دادگستری آبادان ؛ دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب آبادان  و مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان سخنرانی کردند و در پایان اعلام شد که مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آبادان که ۳۵ نفر می باشند جمع شده است که البته این رقم از سوی ادارات و نهادها اهدا شده است و باز هم مثل سال های گذشته ؛ سهم مردم خداجو و نیکوکار آبادانی بسیار ناچیز بود.

پیش از این در نوشتاری در همین وبسایت  گفته بودیم که : ‹‹ سال هاست هر چه چشم  می دوانیم تا تابلوی محل جشن گلریزان آبادان را ببینم و با اشارت آن به جمع مشتاقان کسب معاش آخرت رهسپار گردیم ندیدیم که ندیدیم! سال هاست  با خود می گوییم آنانی که متولی  متولی امور زندانیان  جرائم غیر عمد هستند را چه شده که با خساستی مخصوص ؛ مردم را از گلریزان های کم سو و بی رمق خود بی خبر می گذارند››.

گمان ما بر این است که متولیان این امر خداپسندانه مردم آبادان  را دست کم گرفته اند که  رغبتی به اطلاعرسانی گسترده در سطح شهر ندارند. فقط کافی است این مهم را بر عهده ی شهرداری بگذارند تا در اسرع وقت شهر را مملو از بنرهای خوش آب و رنگ و چشم نواز نمایند.

درست است که مطابق آمارهای غیر منطقی مسوولان بهزیستی و کمیته امداد مجموعا دو سوم شهر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند !!! اما فراموش نکنیم که همین مردم در تامین طلای مورد نیاز بازسازی مرقد مطهر امامین معصومین ؛ امام علی و امام حسین (علیهم السلام) کم نگذاشتند در حالی که  ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد بر فرض محکومیت  حتی ۱۰ نفر از آنان برای پرداخت دیه کامل مبلغی در حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان  نیاز دارند تا آزاد بشوند در حالی که در این مراسم گلریزان تنها ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان جمع آوری شد که  به هیچ عنوان جوابگوی رقم مورد نیاز نمی باشد. البته انتظار نداریم که در مراسمی این چنینی و بدور از ابزارهای تبلیغاتی و تهییجی  ؛ اتفاق در خور توجهی رخ بدهد اما این انتظار می رفت که لااقل از امکانات  رادیویی و تلویزیونی محلی نیز استفاده ی بهینه تری صورت می گرفت تا شاهد حضور بیشتر مردم در اینگونه عرصه های مشارکتی باشد.

بهرحال مسوولان محلی در این مراسم گرد هم آمدند و هر یک متنی را قرائت نمودند و مراسم به پایان رسید و آن چه بر جای باقی ماند چشم انتظاری زندانیانی بود که مدت های زیادی برای  نتایج حمایتی و مشکل گشایی جشن گلریزان آبادان به صبر نشسته بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی