آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آب آشامیدنی آبادان مشکل بهداشتی ندارد

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۱ ب.ظ

شرکت آبفای خوزستان  هر از چند گاهی در خصوص وضعیت آب آشامیدنی آبادان اظهار نظری می نماید که به نظر می رسد با این اظهار نظر نه تنها ما که تمام مردم آبادان که گمان می کنیم آب ؛ مشکل دارد و ناچاریم در این گرمای ۵۰ درجه بشکه روی دوش بگذاریم و پول کلانی بابت آب شرب بهداشتی بپردازیم اشتباه می کنیم!

بنا به اظهارات پیاپی و صد البته علمی مسوولان این شرکت ؛  آب آشامیدنی شهرستان آبادان بر اساس استانداردهای بهداشتی و ملی تحت نظارت و پایش‌های ساعتی، روزانه و ماهانه، کلرسنجی، باکتریولوژی و فیزیک وشیمیایی در نظارت کیفیت قرار دارد و همه آزمون‌ها توسط آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست و مرکز بهداشت استان انجام می‌شود.

آب آبادان

حالا با این اوصاف از شما خوانندگان محترم نیوزآبادان  تمنا می کنم که برای یک بار هم کشده دم افطاری با آب برابر با استانداردهای بهداشتی و ملی که لحظه به لحظه مورد ارزیابی  کارشناسان محیط زیست و بهداشت که همگی هم قطعا مورد اعتماد هستند ؛ چای درست کنید و رنگ حاصل و قابل مشاهده و طعم آن را با آبی که بشکه بشکه خریداری می کنید و با مشقت به خانه می برید مقایسه نمایید.

البته امکان دارد مسوولان آبفای خوزستان بگویند تیرگی و شفاف نبودن یا همان زلالی ربطی به غیر قابل شرب بودن ندارد اما مدیران آبفای خوزستان در ادامه اظهاراتشان عرض کرده اند که : نتایج حاصل نشان می‌دهد که آب آشامیدنی این منطقه از نظر شاخص‌های بهداشتی هیچگونه مشکل خاصی ندارد و از نظر شاخص‌های بهداشتی مطلوب و همه پارامترهای کیفی و کمی آن در حد مجاز و استاندارد است.

به هر حال یا حق با ایشان است و یا با ما مردمی که  تعدادمان به ۲۷۰ هزار نفر رسیده و تا به امروز رغبتی برای آشامیدن این آب مطابق با استانداردهای ملی! نداشته ایم.اما من و شمای شهروند آبادانی به خوبی متوجه هستیم که گاهی اوقات آب لوله کشی خانه امان نه تنها کدر و تیره رنگ است که بوی بد هم می دهد و تازه می توانیم با تعویض فیلتر های دستگاه های تصفیه کن خانگی مان آن همه گل و لای را مشاهده نماییم. ولی مدیریت آبفا در این خصوص هم جلو جلو توضیحاتی عرض کرده اند :در حال حاضر آب آشامیدنی این شهرستان توسط دستگاه‌های کلرزن گازی گندزدا‌یی و به‌طور مستمر در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

و در پایان مثل تمام این ربع قرنی که مردم به خانه و کاشانه اشان بازگشته اند اذعان می دارند: سلامت آب همه شهر‌های استان روزانه توسط کارشناسان شرکت آبفای خوزستان و کارشناسان مرکز بهداشت استان سنجش و پایش می‌شود.

و اما سخنی با شهروندان: گرچه کیفیت آب بسیار پایین است اما توصیه می کنم که بخاطر کمبود شدید آب در سطح کشور از مصرف بی رویه ی آن جدا خودداری نمایید و این واقیت را بپذیریم که آب موجود همین است که  در دسترس می باشد و به نظر هم نمی رسد به این زودی تغییری در کیفیت این آب حاصل بشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی