آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

جشن گلریزان بی حضور مردم مردود است

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۹ ق.ظ

 قصد نداریم دل بشکنیم که  می دانیم دل شکستن ؛ بهایی دارد و ما نیز در پرداخت بهای آن ناتوان! اما حال که به نیمه ی رمضان نزدیک می شویم و سروش میلاد کریم اهل بیت عصمت و طهارت ؛ سبث پیامبر امام حسن مجتبی(ع)  تا روزهایی دیگر طنین انداز خواهد شد نگاهی کنیم به آن چه  می توانیم به انجام برسانیم.

golrizan1 

در نیمه ی ماه مبارک رمضان آن هنگام که همگان  بر مولود فرخنده ی کریم اهل بیت عصمت و طهارت ؛ امام حسن مجتبی (ع) ؛ هلهله و شادی سر می دهند و در بخشندگی او بارها آفرین و باریک الله  می گویند ؛ زندانی های محکوم به خطاهای غیر عمد چشم امید دارند تا در گلریزانی شایسته ؛ از مردم نوع دوست و مومن آبادان خواسته شود که کمک نمایند تا گرفتارهای عیر عمد آزاد گردند.

سال هاست که در آبادان  به دنبال نشانی کوی گلریزان هستیم تا ساکنش شویم و سهمی در آن جشن خداپسندانه داشته باشیم. مگر نه این است که کمک کردن به بندگان گرفتار ولو اندکی ؛ ارزنده است؟

سال هاست هر چه چشم  می دوانیم تا تابلوی محل جشن گلریزان آبادان را ببینم و با اشارت آن به جمع مشتاقان کسب معاش آخرت رهسپار گردیم ندیدیم که ندیدیم! سال هاست  با خود می گویم آنانی که متولی زندان آبادان و متولی امور زندانیان هستند را چه شده که با خساستی مخصوص ؛ مردم را از گلریزان های کم سو و بی رمق خود بی خبر می گذارند.

یادم می آید چند سال پیش در آبادان مراسم جشنی با همین نام ؛ در خانه معلم برگزار شد با حضور خیرینی که به رسم جشن های زمینی ؛ کارت دعوت دریافت کرده بودند! به دوستی گفتم حیف شد که مردم را ندیدند چه بسا کودکی با آن دستان  معصومش سکه ای به داخل صندوق می انداخت تا انگیزه ای شود برای دیگرانی که دستشان به دهانشان می رسد.

23190_976 [2]

 

به راستی  این دست از مدیران چگونه می اندیشند که برای مردم هیچ نقشی قائل نیستند؟ در خبرها خواندم که  مسوولی گفته بود : جشن گلریزان ازعرصه‌های ملی است که باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که مردم کمک به زندانیان جرائم غیرعمد را تکلیف اخلاقی خود بدانند و به منظور حضور حداکثری مردم در جشن‌های گلریزان، باید، وظایف، اهداف، روش‌ها و برنامه‌های ستاد دیه به طور روشن و متوالی به اطلاع افراد جامعه برسد و در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار و کلیدی است. مردم باید با ماهیت کار ستاد دیه آشنا شوند و بدانند چه کمکی می‌توانند انجام دهند و اصولا به چه کسانی این خدمت خود را عرضه می‌کنند. حضور خیران، مسئولان، مدیران مشاغل، اصناف و اتحادیه‌ها و دیگر اقشار جامعه در این امر خدا پسندانه می‌تواند در تسریع نهادینه شدن این فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه اثر گذار باشد.

کسانی که مدیریت این مهم را در آبادان بر عهده دارند درباره مردم چه فکر کرده اند که آنان را نمی بینند؟ مگر نه این است که رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری در آبادان  وجود دارد. چگونه است که  نشستی رسانه ای در این باره برگزار نمی شود؟

حیف است این واقعیت محض را بگویم که  دست اندرکاران این امر؛ مردم و دست توانای آنان را به حساب نیاورده اند و قطعا فرماندار محترم آبادان پیگیر این فراموشی و کوتاهی خواهد بود و تنتیجه ی پیگیری خود را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد .

ای کاش سخنگوهای رسانه ای ستاد دیه؛ صورت جلسه ی نتایج گلریزان در آبادان را در اختیار رسانه ها ی محلی قرار بدهند تا با اشتیاق تمام منتشر نماییم و آفرین بگوییم بر عزم پاینده ی آنان بر تلاش بخاطر آزادی زندانی های جرائم غیر عمد.

گفتنی است در جشن گلریزان آبادان که چند سال پیش به یاد داریم از ۱۵۰ مسوول دعوتی تنها  تعداد اندکی آمده بودند!

 

1319512271223 

1319512271619 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی