آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

تاکسیرانی آبادان ؛ پاسخگو باشد

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ق.ظ

ایستگاه تاکسیرانی مرکز شهر آبادان پاسخگوی مسافران نیست در حالی که شهرداری آبادان برای رفاه حال مسافران هزینه های زیادی را از جیب مردم شهر انجام داده است.

نیوزآبادان : ایستگاه تاکسیرانی مرکز شهر آبادان واقع در پشت فلکه ی موسوم به طوطی مدت هاست در بدترین شرایط سرویس دهی به مسافرانی قرار دارد که همه روزه مخصوصا در ساعات  پیک مسافر مثل حوالی ظهر و ساعات پایانی جنب و جوش بازار در ساعات ۹ شب به بعد به این پایانه درون شهری مراجعه می کنند و عملا شاهد نبود تاکسی هستند.

به گزارش نیوزآبادان و بنا به اظهار نظر تعدادی از رانندگان تاکسی ؛ پیمانکار این  ایستگاه با دریافت مبلغ  یک هزارتومان از هر تاکسی دفترچه ی آنان را مهر و امضا و تایید می کند که  مثلا ساعت ۸ صبح ورودی زده و ساعت ۱۲ ظهر  پایان مدت حضورش بوده و همین رویه در ساعات کار بعد از ظهر و منتهی به شب نیز اعمال می شود و این در حالی است که تاکسی ها موظفند مسافران را در این ایستگاه سوار کنند عملا  در طول روز تعداد زیادی تاکسی در خیابان شاپور و در کنار ساختمان تجاری کادوس دیده می شوند .

بنا به این گزارش تعداد زیادی از تاکسی دارهای آبادان بنا به آن چه  نبود صرفه  و درآمد ناچیز در ایستگاه  پشت میدان طوطی ذکر کرده اند ترجیح می دهند که در مناطق پر رفت و آمد تر مثل ته لنجی ها و مجموعه های تجاری کادوس اقدام به مسافرگیری به صور دربست نمایند.همچنین اکثر تاکسی ها برای آن که مسافر هزارتومانی سوار نمایند  در مسیر امیری یا احمد آباد به ایستگاه ۱۲ یا فیه مسافر سوار می کنند و چنانچه مسافری مسیر های کوتاه تر را در نظر داشته باشد ناچار است هزینه ی هزار تومانی را بپردازد در غیر این صورت معطلی زیادی خواهد داشت !

خبرنگار نیوزآبادان با حضور در محل ایستگاه تاکسی ها  واقع در پشت میدان طوطی  در ساعت ۱۰ شب  روز پنجشنبه ۵ تیر ماه ۹۳ مشاهده کرد که تنها دو تاکسی زرد رنگ بصورت چراغ خاموش در محل بودند که متصدی ایستگاه در حال مهر و امضا کردن دفترچه هایشان بود و این در حالی بود که مسافران سرگردان در اطراف این ایستگاه بدنبال تاکسی بودند. بدنبال مشاهده ی این وضع ؛ خبرنگار ما به سوی انتهای خیابان ته لنجی ها در خیابان شاپور رفت که در آن جا با انبوه تاکسی های زرد رنگ روبرو شد که پشت سر هم پارک کرده و منتظر مسافران دربستی بودند.

حال تاکسیرانی آبادان بنا به وظیفه ی ذاتی خود لازم است به پرسشهای زیر پاسخ بدهد:

تاکسیرانی

ا-هدف از ایجاد ایستگاه تاکسی با آن همه هزینه کرد شهرداری آبادان چه بوده است ؟

۲-چقدر بر کار پیمانکار این ایستگاه نظارت صورت می گیرد؟

۳-ماجرای  اخذ مبلغ یک هزار تومان از هر تاکسی در طول روز چیست؟

۴-گزارش بدهید که  مثلا در پروسه ی زمانی ۶ ماه منتهی به سال ۹۲ به چه تعداد از شکایات مردمی در ارتباط با حمل و نقل شهری رسیدگی کرده اید و نتیجه ی رسیگی هایتان را  از چه طریقی به اطلاع مردم رسانده اید؟

۵-گزارش بدهید که  برای تاکسی داران آبادان که عضو مجموعه ی شما می باشند چه تسهیلاتی ارائه داده اید و اینکه گزارش مربوطه را از چه طریقی به اطلاع مردم رسانده اید؟

۶-وبسایت اطلاع رسانی شما آخرین بار در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۲ به روز شده است  ضمن اینکه در این وبسایت هیچگونه گزارشی که نشان دهنده ی اطلاع رسانی و شفاف سازی باشد دیده نمی شود.

وبسایت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی آبادان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی