آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

در گفتمان های پیشین گفته بودیم که شهر آبادان همواره پیشتاز جریان های سیاسی و پایگاهی مناسب برای فعالین سیاسی بوده است که  بواسطه ی 8 سال جنگ خانمانسوز ؛ خانه ی احزاب و حریانات سیاسی نیز در این شهر نابود شد و  بعد از بازگشت ناامیدانه و بی رمق مهاجران آبادانی به شهر انبوه مشکلات  رفاهی و اجتماعی عملا راه را بر بلوغ فکری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این شهر بست.

 

تلاش های بی هدف و در برخی مواقع شائبه دار عناصر و عوامل اجرایی دولت های  رفسنجانی ؛ خاتمی و احمدی نژاد چنان بودند که  آبادان  پس از جنگ به خرابه ای مبدل شده که گهگاهی برای این تن رنجور و البته رو به موت نسخه هایی نیز پیچانده می شود که  نتایجش هر چه که باشد معجزه گر نخواهند بود.

از دوران سازندگی هاشمی رفسنجانی تا فضای باز فرهنگی – سیاسی خاتمی و  حقارت اقتصادی ایران در سطح بین الملل و توزیع عادلانه ی فقر و نکبت در دوره ی احمدی نژاد دستاوردهایی گاه متضاد و پارادوکس گونه در واقعیات داخلی در حوزه های سه گانه سیاسی ؛ اقتصادی و فرهنگی در برداشت.

طی 8 سال حاکمیت غوغاسالاران و منادیان ایران منهای جهان ؛ سخت ترین روزها را تجربه کردیم تا جایی که  بیشترین توهین ها و تهدیدها از سوی کشورهایی که تا پیش از اینها جرات نگاه جپ به نداشتند را بر جان خریدم و نتیجه آن شد که امارات  مدعی خاک ما شد و بدترین برخورد با شهروندان ایرانی در سراسر جهان به نام مبارزه ی با تروریسم از آن ملتی شد که کوچکترین نقش را در باره ی آن چه مدعیان بدان اذعان داشتند نداشت.

در حوزه داخلی نیز شاهد انواع بداخلاقی های سیاسی و وقوع بی انضباطی های اقتصادی در سطح کلان و  فساد گسترده ی مالی در سطح کشور بودیم  اما مصیبت های 8 سال دولت احمدی نژاد به  همین ها ختم نمی شود بلکه پیش بردن کشور به سمت  درگیری نظامی با قدرت های زورگوی جهان که مترصد بهانه ای هستند که انقلاب شخیص و ارزشمند ملت ایران در مقابل استکبار را نابود کنند.

دولت های نهم و دهم احمدی نژاد که بعدها عنوان  انحرافی را از سوی دوستان و حامیان خود دریافت کرد کار را به جایی رساند که  در مجلس اصولگرا و تمام قد حامی دولت ؛ زمزمه های  عدم صلاحیت سیاسی احمدی نژاد مطرح بود که اگر هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار این مردم می بود.

در چنین شرایطی  جامعه ی ایران به استقبال انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری رفت و نتیجه آن  برگزیدن نامزدی بو که شعار ارتباط با دنیا و گشایش های اقتصادی و سیاسی در داخل بود و بدین ترتیب بود که سید حسن روحانی در 24 خرداد 1392 با  ۱۸٬۶۱۳٬۳۲۹ رای  رییس جمهور شد.

وقایع و جبهه گیری های جناح ها و گروه های سیاسی حامی دولت قبل به اضافه ی طرفداران و حامیان معنوی یکی از نامزدهای شکست خورده در انتخابات یازدهم موجب شد که طی یک سال عمر دولت تدبیر و امید شاهد انواع و اقسام تهاجمات بر علیه سیاست های خارجی و عملکرد اقتصادی این دولت در حذف لابی های پرقدرت  اقتصادی که طی 8 سال  دولت احمدی نژاد صاحب قدرت بسیار شده بودند باشد.

آن چه در این یک سال  بر جامعه گذشت عبارت بود از نوعی بد قلقی و بد اخلاقی و ‹‹ نه ›› بزرگ قدرتمندان دیروز و دلواپسان امروز به مردم در تمامی حوزه ها؛ مخالفت گسترده با آن چه جامعه می پسندد نظیر موسیقی؛ تریبون آزاد  و به شکلی گسترده مخالفت با گفتگوهای نتیجه بخش با قدرت های بزرگ  می باشد.

دلواپسان و نگران ها همان کسانی هستند که تا دیروز حامی و پشتیبان و دست بوس دولت های احمدی نژاد بودند و مردم را برای نبرد نهایی بر علیه آمریکا و غرب تشویق می کردند و گرانی ها و سختی ها و فلاکت ها را نوعی جهاد در راه خدا می نامیدند  و امروز دغدغه ی زندگانی مردم را دارند و سنگ رفاه جامعه را بر سینه می زنند.

با تمام این اوضاع و احوال و تمام بد اخلاقی های اینان ؛ مدنیت و برخورداری از اخلاق برازنده ی اسلامی که برخاسته از رافت دل  مسلمانان می باشد و با توجه به موج فراگیر تدبیر و خردورزی در جامعه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری بر لزوم همگرایی و وحدت نظر و عمل تمام گروه های سیاسی  با هدف اعتلای نام ایران عزیزمان  در روز شنبه 24 خرداد 1392 همزمان با سالروز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران  به همت تمام گروه ها و تشکلات سیاسی  آبادان بویژه آنانی که در طول 8 سال دولت های نهم و دهم مورد بی مهری و غضب تمام عیار قرار گرفته بودند تحت عنوان ‹‹ همایش  تحقق حماسه سیاسی ›› راس ساعت 18 و در محل تالار مهر با حضور تمام فعالین سیاسی اصلاح طلب ؛ مشارکت ؛ اصولگرا ؛ جبهه های اعتماد ملی و ملی مذهبی ها برگزار خواهد شد که  برگزارکنندگان این همایش امیدوارند با تضارب آرا ی  همه ی فعالان در  حوزه ی سیاسی بتوانند فرمایشات مقام معظم رهبری بر حول محور وحدت رویه ملی برای ایرانی آباد و قدرتمند در سطح بین الملل را جامه ی عمل بپوشانند.

بنا به اخبار رسیده میهمانانی از تهران بعنوان سخنران در این همایش حضور پیدا خواهند کرد که احتمالا محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از سخنرانان خواهد بود.

 

نظرات  (۱)

سلام علیکم:
ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت آقا امام زمان با مطلبی در مورد شهید محبوب و یک سوال به روزیم.
منتظر شما عزیزان
شاید این جمعه بیاید شاید.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی