آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

ملا نقطی

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ب.ظ

سابق بر این  فکر می کردم هر کس که دقت بیشتری داره رو میگن "ملا نقطی". قصه ی ملانقطی با همون اشاره ی غلط ما یعنی " ملانقطه گیر" گرچه در معنا یکی است اما در بیان و نگارش متفاوت است.

مرحوم دهخدا در لغت نامه ی خود در معنای " ملا نقطی" می نویسد : ملانقطی . ( م ُل ْ لا ن ُ ق َ ) (ص مرکب ) کسی که با کم و زیاد شدن یک نقطه ی نوشته از خواندن آن عاجز آید. آدم کم سواد.

عرض به حضور انورتان  وجود نشریات زرد که از  بدبختی های هر جامعه محسوب میشه کم بود سایت های خیری تحلیلی زرد هم بهشون اضافه شد تا به معنای واقعی بگوییم سبز بود به گل هم آراسته شد.

تا دیروز هر کسی از مادرش قهر میکرد یه تراک ترانه می خوند  اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مخصوصا اینترنت قابل دسترس مفتی – برای برخی  اماکن آموزشی – و لابد برای برون رفت از ساختار سنتی و کهنه ! ؛ هر ننه قمری با اضافه کردن یه پسوندتحلیل اخبار ورود به جرگه ی تحلیل نویسان و مفسران  خود رو جشن می گیره و معمولا برای سورپرایز کردن خودش و چارتا همکلاسی ش   چشماشو تیز می کنه تا ببینه روی در و دیوار و تابلوی اداره ها و سازمان ها مخصوصا سازمان هایی که به گفته ی معلماشون کم لطفند و دونگ سهمشون از هزینه های جاری  اونا رو نمی دن  چند تا نقطه اضافه یا کم نوشته شده تا بکنن تو بوق و کرنا که : الا یا الیها المردم ! کجایید که ببینید به ساحت فرهنگ توهین شده و آیا این آقایان در تاریخی که زیر این عکس  قید شده کجا تشریف داشتند که متوجه ی  غلط انشایی و املایی  خود نشده اند. و بعدش هم از همکلاسی هاشون میخان که به نام ناشناس و یه بنده ی خدا و یه رهگذر بیان کامنت بزارن و ابراز همدردی کنند و بنویسند درود بر شما حافظان ساحت فرهنگ !

نه عزیزم ..قربون اون شکل ماه مثبتت برم .. فدای اون تار ریشت که تازه تجه زده ...اگه فکر کردی با نوشتن این چند تا بقول خودت اخبار تحلیلی و به گفته ی کارشناسان خضعبلات می تونی  کسی رو تخریب کنی سختدر اشتباهی.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی