آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

مردم ولی نعمت ما هستند

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

"مردم ولی نعمت ما هستند". جمله ای با اهمیت فراوان از حضرت امام خمینی (ره) که می تواند ملاک تشخیص مناسبی در سنجش اعمال مدیران باشد.آگاه سازی و شفاف سازی از جمله  هنرهای هر مدیر موفقی است که  اگر بدان اهتمام ورزد  محبوبیت خاصی در بین مردم کسب خواهد کرد.

شهرداری آبادان و به تبع آن شهردار آبادان و تیم کاری اش چندین سالی است که در آبادان مشغول خدمت هستند و  در این مسیر موفقیت هایی هم داشته اند که هم مورد تایید شورای شهر سوم و هم مردم بوده اند و شورای شهر چهارم نیز با انتخاب شیرازی بعنوان شهردار مهر تاییدی دوباره بر فعالیت های شیرازی و یارانش زد. اما آنچه مدیران را آب دیده تر خواهد کرد بررسی نقاط ضعف آن هاست که اگر مدیرینتواند در کوتاه مدت به رفع آنان بپردازد دیری نخواهد پایید که مقبولیت اجتماعی خود را از دست خواهند داد چرا که " مردم ولی نعمت ما هستند".

 

راجع به مهندس شیرازی و همراهانش در شهرداری آبادان اظهار نظرات زیادی شده و می شود ؛ ما قصد نداریم ایشان یا همکارانشان را  مواخذه نماییم چرا که به تفکر عمرانی و سازندگی آنان قائلیم و احترام میگذاریم اما مواردی را یادآور خواهیم شد که نقاط ضعف  محسوب می شوند و رفع آنان کمک شایانی به  بالاتر رفتن درجه ی رفاه اجتماعی و بهره مندی شهروندان از امکانات عمومی بهتر می گردد.این نکتهرا هم یادآور می شویم که دانشنامه نیوز آبادان با توجه به رسالت خود که آسیب شناسی ؛ راهکارهای اجرایی و فرهنگ سازی جهت اعتلای رفاه نسبی مردم شریف آبادان  با رویکرد خودباوری و احیای حس مطالبه گری و افزایش سطح انتظارات شهروندان باشد به تلاش های خود با هدف تنویر افکار عمومی ادامه خواهد داد که در آینده حرف های زیادی را بی هیچ تعارفی خواهیم گفت چرا که قائل به جریان سیال و آزادانه ی اطلاعات و اخبار می باشیم و خود را مدیون مردم می دانیم و در جهت منافع مردم قدم برمی داریم.

آسفالت خیابان ها و معابر

شهرداری آبادان طی چند سال گذشته تلاش بسیار زیادی در جهت احیای آسفالت های فرسوده ی شهری در خیابان ها و معابر نموده است که جای قدردانی دارد اما کیفیت آسفالت  های صورت گرفته نمره ی منفی ای است که باید به شهرداری داد. حجم بالای کارهای صورت گرفته گرچه در نگاه آماری یک شگفتی به نظر آید و موجب مورد تقدیر قرار گرفتن شهرداری از نظر مسوولان استانی و کشوری بوده اما همانگونه که ذکر شد نبود نظارت بر این کار و استفاده از مواد نامرغوب و بویژه زیر سازی نامناسب و بدون مطالعه ی علمی از سوی پیمانکاران امر باعث شده که این آسفالت ها بعد از مدت کوتاهی مجددا تخریب گردند تا جایی که در برخی پروژه های نسبتا بزرگ نظیر بلوار شهدای هسته ای همراه با شائبه گردد که در همین خصوص هزینه ی دو میلیارد و دویست میلیونی برای احداث این بلوار با عنایت به خرابی پس از حدود سه ماه علامت سوالی بزرگ بوجود آورده است که شهرداری و شخص شهردار باید جوابگوی این حجم اعتبار صورت گرفته باشد.

البته شهردار آبادان در گفتگو با خبرنگاران در باره ی نشست این جاده 5/2 کیلومتری گفت : نشست به موضوعی اطلاق می‌شود که جاده دارای فرورفتگی و اختلاف سطح نسبت به باقی قسمت‌ها باشد که در این خصوص بلوار مذکور در چند نقطه دارای ترک خوردگی آسفالت (پوست ماری) شده که این عامل بر اثر نفوذ آب به لایه‌های زیرین و تبخیر آن و شکستگی لایه آسفالت می‌شود.در تقاطع بلوار شهدای هسته‌ای با جاده شیلات به بازرگانی (بلوار 9 دی) تخریب جاده بر اثر وجود کاور به‌منظور شیر آب سازمان آبفا که مملو از آب بوده صورت پذیرفته که باعث ایجاد رطوبت لایه‌های زیرین جاده احداثی می‌شود.در فاصله 200 متری از کانال مذکور دریچه شرکت نفت باعث نفوذ آب به لایه‌های زیرین جاده می‌شود.حال با توصیف موارد مذکور چگونه انتظار می‌رود با تردد وسایل نقلیه به طور شبانه روزی، جاده دچار خستگی و پوست سوسماری در مقطع مذکور نشود.

گفتنی است خسارت برآورد شده که توسط سازمان عمران مرمت شده است معادل 38 میلیون تومان است که به گفته ی شهردار از صورت وضعیت پیمانکار کسر شده است.طول کل جاده 5/2 کیلومتر بوده و مقطعی که دچار ترک سوسماری شده 30 متر است.

اما حمید حنظل عیدانی عضو شورای اسلامی شهر آبادان و رییس کمیسیون اقتصاد این شورا در گفتگو با خبرنگاران نظر دیگری دارد.

دکتر عیدانی می گوید : نقاط مختلفی ازاین جاده نشست کرده است. بعد از بارندگی های زمستان 92 متوجه شدیم که در بخش هایی از این جاده آب جمع شده و بعد که آب را با تانکر خالی کردند- نه اینکه کانالی باشد و راهکاری برای انتقال آب پیدا کنند- متوجه شدیم که در جاهای مختلفی از این جاده نشست اتفاق افتاده و آسفالت ترک برداشته است.من از پیمانکار مربوطه  سوال کردم که ایشان موارد مختلفی را مطرح می کرد و می گفت که زیرسازی خوبی انجام داده و کارش مشکلی نداشته. خود دوستان شهرداری می گفتند که نبود کانال دفع آب های سطحی  که باعث جمع شدن آب در بلوار شده باعث این نشست بوده است. بعضی ها هم می گفتند زیرسازی پیمانکار مشکل داشته است. بحث دیگری که عوامل شهرداری خیلی هم تاکید می کنند رد شدن لوله آب فشار قوی پالایشگاه از این جاده است که عامل دیگر این اتفاق بوده.  من خودم رفتم بررسی کردم؛ هم مسائل فنی اش را پرسیدم و هم با پیمانکار مربوطه صحبت کردم اما  هنوز هم به نتیجه قطعی نرسیده ایم.برای پیگیری بیشتر با معاونت فنی شهردار و هم در سطح شورا این بحث را مطرح کردیم. به همکارانمان در کمیسیون عمران هم گفته ایم از کسانی استفاده کنند که تخصص شان عمران است و نظر آنها را با نظر کارشناسی شهرداری مقایسه کنند.اگرچه معتقدم کار باید از ابتدا به خوبی انجام می شد اما در هر صورت  باید به کمک مشاوران شهرداری و شورای شهر راهکاری برای اصلاح نشست بلوار پیدا شود. اگر مشکل از شهرداری بوده  باید پاسخگو باشد و در پروژه های آتی دقت شود. زیرا منابع مالی شهر آبادان محدود است و باید دقت شود از منابع مالی به شیوه بهتری استفاده کنیم. این انتظار بحق مردم است که از منابع مالی شهر به شکل درستی استفاده شود.در هر صورت من شهرداری را موظف می دانم که بر اجرای پروژه ها نظارت صحیح داشته باشد و با افرادی که در وظایف شان کوتاهی می کنند به شیوه شایسته ای برخورد کند. اگر پیمانکار مقصر است باید دقت کنند چنین کاری را به این پیمانکار ندهند یا در خصوص کارهای دیگری که این پیمانکار در حال انجام دادن است تجدید نظر صورت بگیرد. اگر ضعف از نظارت عوامل شهرداری است و در وظیفه خود کوتاهی کرده اند باید با آنها برخورد صورت بگیرد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی