آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

نظافت شهری و نقش شهروندان

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ب.ظ

امروز صبح رفتم به خیابان منتهی به میدان طی آبادان تا نان بخرم. نانوایی روبروی کوچه سردخانه. همانطور که توی صف ایستاده بودم  رفت و آمد چند موش گردن کلفت در کنار جوی آب توجه مرا به خود جلب کرد. بر آن شدم تا از موش ها عکس بگیرم که نشد اما این چند عکس را از جوی آب و سطل زباله ای که شهرداری در کنار آن تعبیه کرده گرفتم.

 

با خود فکر کردم که تنها دلیی که می تواند جلوی حرکت آب و در نتیجه لجنزار شدن آن را بگیرد حجم آشغال هایی است که در جوب ریخته شده.با نگاهی به اطراف دیدم که مغازه های مکانیکی ؛ تعویض روغنی و جوشکاری ماشین و نیز کارواشی هم همان نزدیکی هاست. حدس زدم شاید بخش عمده ای از گرفتگی این جوی آب و بوی تعفن آن بخاطر رعایت نکردن این مغازه ها باشد که همانگونه که در عکس می بینید توجه ام به  نیزار سبز شده در کنار جوی آب افتاد که به نظرم رسید شهرداری هم در این خصوص مقصر است.

نان را گرفتم و سوی کفیشه رفتم. واقعا وضع بهداشت در کفیشه زیر صفر است. در راه با انبوه نخاله های ساختمانی روبرو شدم که بی توجه به حقوق شهروندان در خیابان ولو بودند و عجبا که شهرداری منطقه نیز بی توجه مانده بود. اما دیدن کارگر شهرداری در همان وقت  تمام ظنیات مرا به یکباره تغییر داد.

 

 

حال نمی دانم که مقصر اصلی در پاکیزه نبودن اکثر نقاط شهر من جمله کفیشه کیست ؟ مردم یا شهرداری؟ و یا هر دو؟!به نظر شما باید چه کار کرد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی