آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

دشمنان روز و مشفقان شب !

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۶ ب.ظ

مراسم تجلیل از نمایندگان اداوار مختلف آبادان در مجلس شورای اسلامی  به ابتکار استاندار و با مدیریت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان در 11 خرداد 1393 برای اولین بار با حضور جمع بزرگی از آدم هایی که یا خبرنگار بودند و یا عضو ستادهای تبلیغاتی حضرات نماینده و صد البته مسوولان دولتی و غیر دولتی آبادان در حالی در تالار مهر این شهر برگزار شد که دکتر شهبازی فرماندار آبادان طی سخنانی یکبار دیگر ثابت کرد که سخنران خوبی نیست و بقول اصحاب سخن با نقل مکان از شاخه ای به شاخه ای دیگر حوصله ی مخاطب را به سر می برد.

اگر بخواهیم  چکیده ای از سخنان ایشان را عرضه بداریم باید بگوییم که ایشان از نمایندگان ادوار تشکر کردند.

 

مجری برنامه آقای حیاتی بود که از تهران آمده بود . ایشان در اعلام اسامی برخی نمایندگان ادوار نظیر میدری با مشکل روبرو بود و موقعی که خواست اسامی نمایندگان حال آبادان را  بخواند ؛ سعدون زاده را از قلم انداخت !

سخنرانی سعدون زاده هم در جای خود شنیدنی بود. ایشان  با ذکر خاطره ای درمورد تلاش خود و عبدالله کعبی و انصاری در سال 84 برای گرفتن مجوز منطقه آزاد اروند گفت : به اتفاق دو نماینده ی دیگر به بخش ساسی دولت وقت رفتیم. راهمان ندادند. عبدالله کعبی با موبایلش محکم زد توی سینه ی  فردی که اجازه ی ورود نمی داد. اجازه دادند رفتیم داخل ! وقتی مجابشون کردیم گفتم از خوشحالی دلم میخواهد از اینجا ( طبقه هشتم) خودم را پرت کنم پایین ! و عبدالله کعبی گفت بهتر! در دور بعد راحت رای میارم !

 

 

اما سخنان سعدون زاده به همین جاها ختم نشد و ایشان در ادامه مدعی شد که منطقه آزاد اروند ؛ امروز تماما در دست آبادانی هاست !!!

سخنران بعدی ؛ حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه ی آبادان بود که ایشان  در حین صحبت هایش گفت: جایگاه آبادان در ورزش کشور بگونه ای است که  در بعضی رشته ها اگر آبادانی ها را ندید بگیریم  کشور دچار مشکل می شود !

معلوم نبود منظور ایشان از جایگاه کدام ورزشکار ملی پوش ما بود هر چند اشاره ای به مربی تیم فوتبال ساحلی ایران کرد اما ایشان حرفی از وضعیت ورزش قهرمانی آبادان بعد از جنگ نکرد !

 

 

نکته ی قابل ذکر در سخنان امام جمعه اشاره به نمایندگان کرمان بود که آنان را در روز مخالف هم  و  در  شب  یار وهمراه یکدیگر توصیف کرد! هر چند ایشان سعی کرد که این ویژگی را به نمایندگان امروز آبادان  منتسب ننماید اما روشن و آشکار بود که دل پری از نمایندگان دارد ولی در ادامه با مزاح های پی در پی و گفتن اصطلاح " آبادان و حومه " سعی کرد خود را به جمع آبادانی نزدیک تر کند و برای همین گفت : اولین آبی که آبادان خوردم ؛ من هم آبادانی شدم!!!

گفتنی است امام جمعه با نیم ساعت تاخیر ؛ دهدشتی امام جمعه قبلی با 45 دقیقه تاخیر و چنعانی قائم مقام سپاه آبادان با 50 دقیقه  تاخیر و مدیر کل صدا و سیمای آبادان نیز با یک ساعت تاخیر وارد سالن شدند.

بیرون از سالن هم خبرهایی بود.شهرداری منطقه درست در کنار دیوار سالن و در جایی که محل پارکینگ  خودروهای ارشاد اسلامی است چند کارگر سه چاله حفر کرده بودند و در کنار هر چاله نیز یک نهال  بود که لابد می خواستند بکارند! نکته ی آموزنده ی این کار ؛ جدای از تصمیم امنیتی برای پارک نکردن خودروها در کنار دیوار سالن ؛ امکان کاشت نهال در خردادماه 45 درجه ای آبادان است  که این موفقیت حتما علمی  را صمیمانه به شهردار پرتلاش و عمران گرا ی منطقه و شهر تبریک می گوییم.

اما اگر بخواهیم باز هم به داخل سالن اشاره نماییم ؛ دیدن تلاش وافر دو سه خبرنگار شناخته شده ی شهر که  بصورت خودجوش و نه برای ادای دین به معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری  نقش راهنما را برای مسوولانی که با تاخیر می آمدند ایفا میکردند که همین یک قلم نوید روزهای خوب و خوش برای آنان می دهد!

و اما در ادامه به دلیل آنکه به خودم قول داده بودم سری به پدر عزیزم بزنم  مجلس باشکوه تجلیل از نمایندگان ادوار را رها کردم و جلسه را با بردن شیشه ی آب معدنی تگری که در درب خروجی قرار داده بودند ترک کردم.

 

راستی ! نه استاندار اهل آبادانمان و نه میهمان جلسه ؛ حجت الاسلام ناطق نوری به شکل معناداری نیامده بودند ...شاید برای اینکه دیگران بیایند و یا بی دردسر مراسم اجرا بشود!!

 

مهرداد معماری/آبادانی ها

 

نظرات  (۱)

سلام
بسیار زیبا...
................................................
درد میفروشم
خریداری؟
با احترام به دردفروشی دعوتید.
painstore.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی