آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

برنامه منطقه آزاد اروند را از شبکه تهران ببینید!

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۱۰ ق.ظ

سازمان منطقه آزاد اروند از 24 اردیبهشت تا سوم خرداد برنامه سرگرمی ده شبه ای را تحت عنوان "بهار اروند" در محل سالن 17 شهریور آبادان برنامه ریزی کرده است. در چند روز اول به دلیل تقارن با یک مناسبت مذهبی (وفات) اطلاع رسانی چندانی برای این برنامه ها صورت نگرفت و از روز شنبه بنرهای اطلاع رسانی در گوشه و کنار شهرهای آبادان و خرمشهر نصب شده است. در این تبلیغات از حضور هنرمندان کشور در این مراسم نام برده شده و ظاهرا مجتبی کبیری و برزو ارجمند در شب های اول به اجرای موسیقی پرداخته اند.   

 

 اما موضوع پرسش انگیز در حاشیه این برنامه ها پخش آن از شبکه استانی تهران است! ظاهرا بر اساس قراردادی که مسوولین منطقه آزاد اروند با شبکه تهران منعقد کرده اند گروه اجتماعی این شبکه در طول این ده شب نیم ساعت از برنامه های این مراسم را به عنوان برنامه ای تولیدی- ترکیبی با اجرای امیر جوشقانی روی آنتن شبکه تهران می برد. هدف از پخش این برنامه در سایت اطلاع رسانی شبکه تهران، شناساندن ظرفیت های منطقه آزاد اروند ذکر شده است. با این حال در روزهای دوم و سوم خرداد این برنامه به مدت یکساعت و به طور زنده با موضوع آزادسازی خرمشهر پخش می شود. شنیده ها حاکی است که مبلغ پرداختی سازمان منطقه آزاد اروند به شبکه تهران بابت تولید و پخش به چند صد میلیون تومان می رسد. بجاست که مسوولین این سازمان با اعلام رقم دقیق پرداختی ابهامات موجود در این خصوص را برطرف نمایند.

 

یک نکته قابل بحث در این ماجرا اینست که چرا شبکه استانی تهران برای تولید و پخش این برنامه ها انتخاب شده است. اگر منطقه آزاد می خواسته برنامه ای در سطح ملی پخش کند چرا شبکه های پربیننده تر ملی مثل شبکه یک و و شبکه سه را انتخاب نکرده؟ اگر صرفا پخش در سطح ملی مدنظر بوده چرا از ظرفیت شبکه محلی آبادان در تولید این برنامه ها استفاده نشده؟ پولی که امروز در جیب تهران نشینان رفته است می توانست با تزریق به شبکه محلی آبادان باعث رونق برنامه سازی کیفی در این شبکه گردد و در آینده برای این شهر و طبعا منطقه آزاد اروند کسب اعتبار نماید. 

 

نکته دیگر اینکه، شناساندن ظرفیت های منطقه آزاد اروند برای مخاطب شبکه تهران به چه معناست؟ اگر منظور ظرفیت های سرمایه گذاری است که بعید است سرمایه گذار تهرانی وقت خود را پای یک برنامه تفریح و سرگرمی شبکه تهران تلف کند واگر منظور شناسایی ظرفیت های منطقه آزاد اروند به خانواده های عادی تهرانی است؛ باید پرسید مگر منطقه آزاد اروند چه ظرفیت خاصی برای خانواده آبادانی و خرمشهری به وجود آورده که حال تهرانی ها باید از آن مطلع شوند.   
اگر واقعا ظرفیت خاصی وجود داشته باشد (مثلا کالای همراه مسافر) هر خانواده آبادان و خرمشهری ده ها خانواده تهرانی را می شناسد که می تواند آنها را مطلع کند. اصلا نیازی به تبلیغ با هزینه های گزاف از سوی سازمان منطقه آزاد نیست. شما ظرفیت را بسازید تبلیغش را مردم آبادان و خرمشهر خود خواهند کرد. اینجا مثل کیش و قشم نیست؛ 400 هزار سکنه دارد. 

منبع/فیدوس

نظرات  (۱)

ما که هستیم به ایمان پر از شک دلخوش
طفل طبعیم و به بازی و عروسک دلخوش

پایمان بر لب گور است و حریصیم هنوز
با همان هلهله شادیم که کودک دلخوش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی