آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در آبادان و خرمشهر

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

به مناسبت هفته سلامت صبح امروز مراسمی با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان، دانشجویان و اساتید در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر که سخنران این مراسم بود گفت: طرح بسیج فلج اطفال در شهرهای مرزی خرمشهر و آبادان به زودی انجام خواهد شد و در مدت دو ماه این طرح ادامه خواهد داشت.

فرشید بهشتی افزود: هم مرز بودن شهرهای خرمشهر و آبادان با کشور عراق این امر را می طلبد که ما هوشیارانه تر به وضعیت سلامت مردم توجه بیشتری داشته باشیم و طرح واکسیناسیون فلج اطفال از این نوع موارد است.

بهشتی به هفته اول سلامت اشاره کرد و گفت: هفته اول اردیبهشت هفته سلامت و خودمراقبتی نامگذاری شده است. در گذشته شایعترین مرگ و میرها مربوط به بیماری های واگیر دار چون آبله بودند ولی در حال حاضر پس از ریشه کن شدن این بیماری ها، بیماری های غیر واگیر جای خود را به انها دادند و باعث مرگ و میر در جوامع مختلف در دنیا شدند.

وی تاثیر بیماریهای غیر واگیر را در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: کشوری چون آمریکا شاهد هستیم که بیماری سرخک پس از شیوع در آن مناطق باعث مرگ و میر مردم شد و این امر نشان دهنده آن است که بهداشت باید مستمر به آن پرداخته شود و فقط مختص یک زمان خاص نیست.

فست فود عامل سکته

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از تاثیرات منفی فست فود در سلامت انسانها یاد کرد و افرود: بیماری هایی چون دیابت، فشار خون، بیماری های قلب و عروق به دلیل استفاده بیش از حد از غذاهای فسفودی ایجاد می شوند و عامل دوم نیز تحرک نداشتن اشخاص در زمان فعلی است که وقتی به گذشته نگاه کنیم خواهیم دید گذشتگان ما به دلیل استفاده از غذاهای سنتی و تحرک بدن از سلامت بالایی برخوردار بودند.

وی به عوامل سکته در جوانان اشاره کرد و گفت: عواملی چون استرس زیاد، تحرک نکردن، و مصرف بی رویه غذاهای فسفود عامل ایجاد سکته به خصوص در جوانان شاهد هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بحث خودمراقبتی را مهم دانست و گفت: بحث خودمراقبتی بسیار مهم است و مردم برای حفظ سلامتی خود باید هر چند مدت یک بار جهت معاینه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بهشتی افزود: کنترل فشار خون و قند از عوامل پیشگیری از بیماری های و حملات قلبی و سکته های خواهد بود که مردم باید به این امر بیشتر توجه داشته باشند.

بیماریهای خاموش جدی گرفته شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به خطرات بیماریهای خاموش در افراد اشاره کرد و گفت: برخی بیماری ها با نام بیماری های خاموش در انسان وجود دارند که علایمی دارند ولی به دلیل بی توجهی شخص در آینده باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد خواهند شد.

بهشتی افزود: بی توجهی به سلامتی دندانها یکی از عوامل بیماری های خاموش به حساب می آید که بعد از عفونت کردن دندان گاهی باعث مرگ و میر نیز شده است و این به دلیل بی توجهی در درمان به موقع است.

مصرف خودسرانه دارو در ایران بالا است

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر مصرف خودسرانه دارو را در کشور بالا دانست و گفت: مصرف خود سرانه دارو در کشور 10 تا 15 درصد مشاهده شده است.

بهشتی عنوان کرد: متاسفانه کشور ایران در آسیا بعد از کشور چین در رده دوم مصرف خودسرانه دارو قرار گرفته است که این امر بایستی با اطلاع رسانی از خطرات ناشی از آن و فرهنگ سازی مطلوب از ادامه این وضعیت جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم هفته سلامت که در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر برگزار شده بود توسط مدیریت شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از مهدی بحرانی پور خبرنگار خبرگزاری مهر در خرمشهر به دلیل انعکاس خبرهای شهر و فعالیت منظم خبری تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی