آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

عینک ریبون

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

آبادانی باشی یا نباشی عینک ریبون رو می شناسی. ما کاری به مارک بودن اون نداریم چون معتقدیم که این عینک ؛ بومی آبادانه ! اگر برخی اقلام در جهیزیه ی عروس اجباری هستند این عینک آفتابی  هم جزو جدا ناشدنی از بچه های آبادانه. تا پیش از این فقط مردهای آبادانی ازش استفاده می کردند اما الان چند وقتی است  بنا به گزارش های رسیده  زن های  آبادانی هم به استفاده از این نوع عینک گرایش پیدا کرده اند که احتمالا دلیل اصلیش دستور به ساخت مدل های زنانه ی این عینک در خارج از کشور و توسط یکی از تجار آبادانی است !

قدمت همراهی این عینک با آبادانی ها به حدود ۵۰ سال پیش و شاید هم کمی آن طرف تر بر می گردد . درست از آن جایی که  ارتش ایالات متحده ی آمریکا طی قرار دادی با شرکت ریبن کارکنان نیروی دریایی خود را به این عینک زیبای آبادانی ها مجهز کرد !نیروی دریایی بویژه خلبانان آمریکایی نیز چندی بعد به استفاده از این نوع عینک تمایل نشان دادند و کم کم عینک ریبن آبادانی ها در آمریکا و بعد از آن در ایتالیا طرفداران بیشماری پیدا کرد.

اما استفاده از عینک ریبن در آبادان با تمام دنیا تفاوت دارد. در آبادان این عینک را فقط در روزهای آفتابی استفاده نمی کنند بلکه در روزهای ابری و حتی در برخی مواقع به هنگام شب هم استفاده می شود و این جای تعجب ندارد . لااقل در آبادان جای تعجب ندارد. در حال حاضر این عینک در نزد آبادانی ها حکم کارت شناسایی و بعبارتی گواهی احراز هویت می باشد.

مهرداد معماری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی