آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

وقتی مدرک تحصیلی میشود کشک!

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

در این که مدرک گرایی از چه زمانی در بین مدیران و صاحب منصبان قدرت و مدیریت دولتی و ایضا  نیمه دولتی یا همان وابسته درجه دومی ! رواج پیدا کرد روایات گوناگونی در بین است. اما آن چیزی که امروز نیازمند آن می باشیم و به خاطر هجمه همه جانبه دشمن به خطوط و قلب اقتصادی ما امید آن داشتیم که مجلس نهم اندیشمندانه تر و هوشمندانه تر با  تخصص ها و احترام به آن ها برخورد نماید و دست از سهمیه بندی اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس بردارد. گر چه در نگاه اول که انگار منطقی هم به نظر می رسد حق مسلم نمایندگان خوزستان است که از کمیسیون مثلا انرژی سهم بیشتری داشته باشند اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که جایگاه تخصص در این کمیسیون کجاست؟

کمیسیون انرژی مجلس ؛ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که اگر اعضایش با این هدف که بتوانند پول و اعتبار بیشتری برای عمران حوزه انتخابیه خود جذب کنند به آن ملحق شده باشند باید که پیشاپیش فاتحه ی  نقش واقعی این کمیسیون را خواند.

نگاهی داشته باشید به سوابق  تحصیلی و مدیریتی و اجرایی  اعضای خوزستانی این کمیسیون تا بیشتر متوجه عرایض بنده بشوید:

-شمس‌الله بهمئی – نماینده رامهرمز و رامشیر – تحصیلات : دکترای مدیریت ، فوق لیسانس مدیریت دولتی-  سوابق اجرایی : معاون، رئیس دانشگاه پیام نور رامهرمز، معاون اجرایی استان، رئیس تحصیلات تکمیلی و رئیس دانشگاه پیام نور استان خوزستان ، مدرس دوره‌های مختلف آموزش مدیریت در حوزه نفت.

2-جواد سعدون‌زاده- نماینده آبادان – تحصیلات : لیسانس حقوق و دکتری زبان و ادبیات عرب – سوابق اجرایی : عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاون وزیر وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

3-سید حسین دهدشتی – نماینده آبادان و اروند کنار– تحصیلات : دکترای پزشکی – سوابق اجرایی : استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه

4-ناصر سودانی – نماینده اهواز و باوی – تحصیلات : دکترای علوم قرآنی و حدیث – سوابق اجرایی : تدریس در مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان ، معاون دانشکده الهیات و عضو هیئت علمی.

5-عبدالله تمیمی – نماینده شادگان – تحصیلات : لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی – سوابق اجرایی : مدیر ارشد حقوق سپاه ولیعصر خوزستان

6-حبیب آقاجری – نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان – تحصیلات : دانشجوی دکترای علوم دفاعی و امنیتی -  سوابق اجرایی : فرمانده سپاه ماهشهر، فرمانده ناو تیپ کوثر، مسئول آموزش منطقه سوم نیروی دریایی، مسئول عملیات نیروی دریایی سپاه و جانشین عملیات کل سپاه

7-محمد سعید انصاری – نماینده آبادان و اروندکنار – تحصیلات : فوق لیسانس حقوق – سوابق اجرایی : کارمند وزارت نفت.

البته برخی از این آقایان در ادوار پیش مجلس نیز در کمیسیون انرژی بوده اند که با عنایت به علامت سوال موجود مبنی بر رابطه ی تخصص با منسب نخواسته ام بدان ها بعنوان سوابق اجرایی اشاره نمایم.

بررسی اعضای کمیسیون انرژی مجلس نهم نشان می دهد، تعداد متخصصان انرژی در این کمیسیون در اقلیت هستند.شاید سیدمسعود میرکاظمی که در کارنامه خود مدیریت دوساله نفت را دارد، برجسته ترین عضو این کمیسیون باشد هرچند که او هم مدرک صنایع را دارد . از دیگر اعضای این کمیسیون در بهترین شرایط از سابقه سمت معاون امور حقوقی وزارت نفت و مشاورعالی در شرکت پتروپارس بهره می برند.به هر حال کمیسیون انرژی گرچه سرشار از پول است اما متخصص کم دارد!

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی