آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

مدیران لایق دغدغه ی آبادانی ها

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۱ ب.ظ

چند سال پیش طرحی در بین رجال سیاسی و با نفوذ آبادان مطرح شد که بر اساس آن تلاش می شد که برنامه ریزی هایی برای تبدیل منطقه جغرافیایی از آبادان تا حوالی سوسنگرد از یک سو و ازسویی دیگر تا هندیجان ؛ استانی به نام اروندان با مرکزیت شهر آبادان شکل بگیرد.اساس این تفکر از آنجا نشات گرفت که قاطبه ی مردم  بر این عقیده بودند که پس از جنگ کاربازسازی آبادان ؛ درگیر نوعی زد و بست های درون استانی قرار گرفته که نتیجه ی آن اوضاع نامساعد امروزی تاسیسات زیربنایی و ظاهر زخم خورده ی شهری است که پس از گذشت دو دهه همچنان کژدار مریض اداره می شو و بیشتر شبیه محله ی بروبیاست تا خانه ای مستحکم و با دوام!مردم دلایل این عقیده را در تغییرات مدیریتی متعدد از فرماندار گرفته تا شهردار و مدیران نهادهای دولتی می دانند.

همگان می دانیم که مدیریت اثرگذار نیازمند زمان است تا در پرتوی آن  شخص مدیر و مجموعه ی وی بتوانند طرح ها و برنامه های خود را محقق نمایند. طی چند سل گذشته مدیران اثرگذار نظیر فرماندار و شهردار مرتبا در حال تغییر بوده اند . مدیرانی که کمترین ارتباط را با مردم داشته اند. هر گاه بارقه هایی از امید در عملکرد مدیری به چشم خورده است دیری نپاییده که آن مدیر یا مدت ماموریتش در منطقه به پایان رسیده و یا دستان قدرتمند برخی موجبات حذف او شده اند!

حالاین پرسش به ذهن خطور می کند که اگر آبادان مرکز استانی به نام اروندان می بود باز هم مشکلات امروزی را به یدک می کشید؟ آیا در این صورت برای اعاده ی حق مسلم خود در رابطه با سهم از وزارت نفت  و ایضا آلودگی های  نفتی و پتروشیمی نیازمند این همه هدر دادن انرژی مدیریتی و رایزنی بود؟ آیا در این صورت کدام یک ازمدیران فعلی در قد و قواره ی صندلی یی بودند که اینک بدان تکیه داده اند؟

ما قصد تخریب و یا احیانا تحقیر احدی را نداریم اما درشرایط نا متعادل کنونی شهر که با زیرساخت هایی فرسوده و در برخی نقاط کاملا منهدم شده دست و پنجه نرم می کند ؛  برخورداری از مدیران نا پخته و فرمایشی چقدر می تواند به برون رفت از این اوضاع و احوال کمک نماید؟

کافی است آبادان پیش از جنگ را از حیث مدیریتی با آبادان امروز مقایسه نمایید تابیشتر پی به جوهره ی این همه دغدغه ببرید. مسوولان استان باید سعی کنند با این  واقعیت کنار بیایند که آبادان ؛ شهری متفاوت و دارای پیچیدگی های خاص است. گرچه عنوان نامی فرمانداری ویژه را به آبادان داده اند اما واقع مطلب این است که کارکردهای واقعی این عنوان بسیار بیشتر از آن چیزی است که  مثلا یک پیمانکار از اداره یی کل در اهواز دستور می گیرد کوچه و خیابانی را در آبادان  کارگاهی کند بی آن که مدیر اداره مرتبط ؛  رسما اجازه نظارت بر کار آن پیمانکار را داشته باشد!! جای تاسف است که  سال هاست در آبادان شاهد حضور پیمانکارهایی هستیم که طرف قراردادشان اداره کل است و نه اداره شهرستان!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی