آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

رستوران ها و مراکز خوراکی آبادان

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۰۵ ق.ظ

 با فرارسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی ؛ فرصت را غنیمت شمرده و برای آن دسته از هموطنانی که آبادان را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند ؛ مجموعه ای از اطلاعات به درد بخور را هدیه می دهیم.

صاحبان خدماتی که در لیست رستورانی و یا کلا مراکز خوراکی ما نیامدند نیز می توانند بطور رایگان خود را در بخش نظرات معرفی نمایند تا دیده بشوند.

همچنین آن دسته از صاحبان خدماتی که علاقمند به تبلیغ در نیوزآبادان می باشند می توانند بنر متحرک خود ( با فرمت gif ) در ابعاد ۱۲۰×۲۴۰ را به newsabadan@gmail.com  ارسال نمایند.

هزینه درج این بنر به مدت سه ماه ؛ ۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد که مبلغ مذکور را از طریق درگاه الکترونیکی ( بزودی) پرداخت نمایید.

254529_112

رستورانهای آبادان:

اول اول اول حتما توصیه میکنیم که سری به رستوران پاکستانی ها در اول خیابان امام بزنید. در ایام عید برای ناهار آنقدر صف میبندند که گاهی گارسونها حدود ساعت ۲:۳۰ به جمعیتی که جلوی در ایستاده اند می گویند : ” تشریف ببیرید. غذا تمام شد! ” – اما شبها خلوت است.
“قلیه ماهی” این مکان حرف ندارد. حتی خود آبادانی های ساکن تهران چندین ظرف میخرند- فریزری میکنند و با خود به تهران میبرند!
“بریانی” آنهم که یک نوع غذای هندی – پاکستانی است / معرکه است. البته اگر تاب و تحمل غذای تند را داشته باشید. ( با بریانی اصفهان کاملا فرق دارد و شامل برنج و گوشت و انواع ادویه های تند و خوشمزه پاکستانی ست ) در کنار بریانی خورشتی به نام ” دال عدس ” هم می آورند که فوق العاده است.
” قلیه میگویش” هم بد نیست. اما به پای قلیه ماهی اش نمیرسد.
در این رستوران من “ماهی” را در ردیف سوم و باقی غذاهای ایرانی را در ردیف چهارم قرار میدهم.

اما اگر میخواهید طعم واقعی “ماهی شوریده و شیر” را میل کنید به رستوران هتل پارسیان تشریف ببرید و ماهی شوریده را بصورت سرخ کرده و شیر را بصورت کبابی تست کنید. کبابهای مختلف هتل مثل بختیاری و شیشلیک و برگ و ……. هم عالی هستند.
البته هتل پارسیان کمی از مرکز شهر دور است ( انتهای بریم ) و مبلغ غذایش هم کمی بالاست. اما ارزش یک بار امتحان را دارد.
اگر میخواهید در مرکز شهر باشید و هزینه کمتری هم بپردازید رستوران هتل آزادی غذای بدی ندارد . بخصوص ماهی های سرخ کرده اش خیلی عالیند. اما قلیه اش اصلا به پای پاکستانیها نمیرسد.

کیفیت غذاها در رستوران هتلهای آبادان بالاست!

به تازگی یک رستوران هم به نام تاج محل در قسمت بازار ته لنجیها باز شده که غذاهای جنوبی آنهم بد نیست و تنوع زیادی دارد. من از میگو پلویش خوشم آمد.

در خیابان شهرداری با یک مکان کوچک تازه تاسیس چینی به نام دنیا مواجه می شوید که غذاهای دریایی تک و منحصر به فردی داره که بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند.
یک خانم چینی مدیر و آشپز آنجا است که غذاها را کاملا تازه جلوی چشم خودمان طبخ می کند.البته چون تهیه غذا ؛ بعد از سفارش مشتری انجام میشود طبیعتا حاضر شدن غذا خیلی به طول می انجامید؛ اما ارزشش را دارد.

قبلا اشاره کرده بودم که رستوران هتل آزادی در طبقه چهارم این هتل میباشد. اما در طی یکی دو سال گذشته تغییراتی در این هتل انجام شد و از رستوران طبقه چهارم تنها جهت خوردن صبحانه استفاده میشود در عوض در پایین هتل مکانی تحت عنوان” غذاهای بیرون بر” افتتاح شده که در واقع همان کادر آشپزخانه هتل ؛ مبادرت به تهیه غذا مینمایند.

بعنوان بهترین فست فود ” پیتزا حکیم ” را در خیابان زند- بغل سینما ۵ بعدی روبروی دفتر هواپیمایی معرفی میکنم که بجز پیتزا و ساندویچ – انواع غذاهای فانتزی و متفرقه را هم به فروش میرساند.

بعد از آن ” مزه برگر سروش ” در خیابان شهرداری بد نیست که غذاهای متنوعش مثل ساندویج کاری گوشت و……… بهتر از ساندویچ های متداول روز است.

برای فلافل ” فلافل نسیم ” حرف اول را در آبادان میزند که در ایام عید شبها صف وحشتناکی دارد. شعبه اصلی و شلوغ آن در خیابان شهرداری است. اما شعبه دیگری در پاساژ جمهوری ( بغل پاساژ کویتی ها) دارد که هم خلوت تر است و هم خوشمزه تر.
برای سمبوسه ؛ من ” سمبوسه عباس آقا ” را سر ۴ راه امیری مقابل پاساژ کویتی ها ترجیح میدهم.

البته تمام فلافلها و سمبوسه های آبادان خوشمزه و ارزان هستند. وقتی در خیابان امام ( ته لنجی ) راه میروید عطر خوش ادویه های هندی شما را از خود بیخود میکند. در ضمن غذایی به نام “پاکوره” هم داریم که تیپ همان سمبوسه و فلافل است – اما کمی چربتر که با آب فلفل تند سرو میشه .

راستی ” آش های خوشمزه آبادان ” را هم فراموش نکنید. این آش ترکیبی از گوشت و سبزی و برنج و کمی حبوبات است. مقداری تند است و تا حدودی شبیه آش شله قلمکار میباشد.
اکثر جاها دارند و هتلها بعنوان صبحانه میدهند ( به انضمام حلیم ) – اما آش عباس آشی در احمد آباد بسیار معروف است. اگر هم در خیابان امیری هستید ؛ آش مقدم بهترینه.

پشت بازار ماهی فروشها که کنار آب است یک رستوران سر باز سنتی درست کرده اند که روی تخت می نشینیم و همانجا ماهی تازه را برایمان سرخ میکنند یا با سبزی حشو کبابی میکنند. همچنین خوراک میگو و میگو کبابی هم دارد که من خوراکش را به کبابی ترجیح دادم. جای خیلی با کلاسی نیست و ممکن است بوی آب شما را آزار بدهد. اما حالت سنتی و خودمانی دارد و صدای موزیک عربی و جنوبی اش هم به آسمان میرود.

نظرات  (۸)

سلام من ساکن ابادانم این رستوران هایی که نام بردید عالین امارستوران هزارویکشب هم دست کمی ازاین رستوران ها نداره واقعاغذاش عالیه
سلام خوش اومدید دوستان همتونو دعوت میکنم به شهرم 
سلام ببخشید رستورانی به اسم شاگا تو آبادان هست ؟ من شماره تلفن این رستوران رو میخوام
سلام .رستوران یافست فود وغذاخوری به نام نقش جهان درابادان است؟
با سلام 
امسال مسافر شهر آبادان هستیم و با پیشنهاد ادمین محترم به رستوران پارسیان برای صرف نهار رفتیم واقعاً عالی بود و همگی راضی بودیم.
با تشکر از اطلاعات مفید شما
پاسخ:
همواره شاد باشید
همه غذا ها تند است حتی جوجه کباب ولی طعم ان کاملا متفاوت است پیشنهاد می کنم تست کنید
پاسخ:
اگه تند نباشن که نمیشه گفت جنوب غذا خوردیم...نوش جانتان
  • حمید رضا موحد
  • سلام. رستوران پاکستانی، سال تاسیس خودش را 1942 قید کرده. اون موقع که اصلا پاکستانی وجود نداشته و جزو هندوستان بوده!
    پاسخ:
    منظور ایالتی است که به همین نام جزو خاک هندوستان بوده...
    سلام. از مطالب خوبتان واقعا متشکرم.من قصد دارم با خانواده عید نوروز انشاءالله بریم آبادان.لطفا محل تهیه  غذاهای غیر تند را هم معرفی کنید.اگر نقشه بگذارید هم خوبه.در مورد امکانات تردد و رفت و آمد درسطح شهر هم راهنمایی کنین.به امید موفقیت بیشتر شما.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی