آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

منطقه آزاد اروند باغ سبز استان خوزستان

پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

سازمان منطقه آزاد اروند با هدف رشد و توسعه ی شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شد. از سال ۱۳۷۴ که این سازمان پای به عرصه وجود گذاشت ؛ مسوولان وقت این سازمان اصرار داشتند که به مردم منطقه بقبولانند که اینجا منطقه آزاد صنعتی است و نه تجاری.دلیل این امر هم این بود که کسی به فکرش خطور نکند که املاک و دارایی های غیرمنقول خود را نوعی سرمایه گذاری ارزیابی کند. حتا این سازمان در ابتدا محدوده ای با عرض ۵ کیلومتری برای خود ترسیم کردند تا منطقه آزاد اروند را کسی جدی  نگیرد.

منطقه آزاد

با آمدن دولت تدبیر و امید ؛ از این منطقه رونمایی تازه ای صورت گرفت و کل آبادان و خرمشهر را شامل شد و بحث حاکمیت آن نیز جدی شد.

همزمان با حرکت مدبرانه و امیدزای دولت تدبیر و امید؛ موج فزاینده ی گرانی و تشدید فقر در این منطقه شدت گرفت.زمین و ملک رشد نجومی بخود گرفت و آنانی که در سال های قبل در جریان آینده بودند برنده شدند و یک شبه ریالشان دلار شد.

مردم شهر که خیال میکردند با حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند از این پس شاهد خرابه زدایی های باقیمانده از جنگ سی  چهل سال پیش خواهند بود در کمال تعجب و عملا هیچ گونه تغییری مشاهده نکردند و همچنان شاهد انبوه ساختمان های خراب شده ی جنگی در جای جای دو شهر منطقه آزاد بویژه آبادان هستند بی آنکه حاکم منطقه دلی بسوزاند و طرح و نقشه ای پیاده کند لااقل برای حفظ آبرو!

موضوع حاکمیتی منطقه آزاد اروند تا بدانجا پیش رفت که گفتند کارمندان دوایر دولتی حقوق خودشان را از منطقه آزاد اروند دریافت خواهند کرد که البته این ادعا جای خود را به حذف مالیات بر حقوق کارمندان عوض کرد که ناگفته نماند عده ای کیف کردند و کلی خوشحال شدند که الهی شکر!

باز هم موضوع حاکمیتی سازمان منطقه آزاد اروند و آن اینکه تا بدین لحظه این سازمان نتوانسته است لاینسس شروط این حاکمیت را دریافت کند برای همین مجبور است برای کمک به رفع مشکلات و معضلات بی شمار رفاهی و عمرانی در دو شهر خرمشهر و آبادان ؛ با استان در ارتباط باشد و اعتبار و بودجه های این چنینی را ابتدا به حساب ادارات کل واریز نماید و امیدوار باشد که ان پول ها هاپولی نخواهد شد.

تا مادامی که این حاکمیت شکل رسمی و قانونی پیدا نکند ؛ سازمان منطقه آزاد اروند حکم پدر دامادی را دارد که در شب عروسی پسرش بی حساب کتاب شاباش می دهد!

حال باید منتظر ماند و دید تا چه زمان ادارات مستقر در دو شهر آبادان و خرمشهر تحت حاکمیت منطقه آزاد اروند قرار خواهند گرفت. موضوعی که تا اتفاق نیافتد حالا حالاها منطقه آزاد اروند باغ سبز استان خواهد ماند که البته با توجه به ترکیب مدیریتی این سازمان به نظر نمی رسد که چنین امری بزودی محقق بشود.

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی