آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

حویزاوی از شهرداری آبادان می رود؟

پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۶ ب.ظ

محمد حویزاوی شهردار سابق خرمشهر و شهردار فعلی آبادان است. او در خرمشهر توسط شورای این شهر کنار گذاشته شد و بعد از مدتی با چراغ سبز یکی از نمایندگان فعلی آبادان و فرش قرمز ده تن از اعضای شورای شهر آبادان ؛ در کمال ناباوری سمت شهرداری آبادان را تصاحب شد.

حویزاوی از اهواز شارژ شده و متعلق به آن دیار است. او محصول لابی افراد قدرتمند مستقر در اهواز است اما حالا سکان دار آبادان است. شهری که شهردار شدن در آن کار چندان دشواری نیست. آبادان پیش از این نیز شاهد حضور شهردارانی از همین قسم بوده است.

گرچه آبادان باغ بهشت غیربومی های سفارش شده است اما امروز و به برکت رسانه های پرتعداد در فضای مجازی ؛ شهروندان بی خبر آبادانی بیش از هر زمان دیگری در جریان امور قرر می گیرند و حتی این امکان را دارند که با هم بحث کنند و یکدیگر را به اخذ تصمیمات نو مجاب کنند.

در بین سه نماینده ی فعلی آبادان یعنی آقایان کعبی ؛ مختار و شرفی کدامیک با آمدن آقای حویزاوی موافق بوده است؟ کدامیک چراغ سبز را نشان داد؟ کدامیک از اعضای شورا ی چهارم خواسته بود که به حویزاوی روی خوش نشان بدهند؟!!!

شرفی در اظهاراتی که امروز با خبرگزاری خانه ملت انجام داده بود به صراحت از حویزاوی انتقاد کرده است. او گفته : اگرچه به دلیل شرایط بسیار نابسامان اقتصادی برگزار نشدن کنسرت موسیقی معضل امروز مردم و جوانان آبادان نیست اما موضوعاتی مانند برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت‌ها هرازگاهی در آبادان پررنگ می‌شود تا ذهن مردم از مشکلات اصلی‌شان دور شود.باید پرسید چرا این افراد نسبت به دیگر مشکلات شهر اعتراض نمی‌کنند و چرا در مقابل تبعیضات، بی‌عدالتی‌ها، نابسامانی‌های ادارای، معضلات زیست محیطی که شهرداری‌ها ایجاد می‌کنند، قطع درختان کهور ۷۰ ساله و… سکوت کرده‌اند؛ لذا به نظر می‌آید پشت این مخالفت‌ها نیت خدایی نهفته نیست.

صرف نظر از موضوع کنسرت ها که موضوع اصلی کلام شرفی بوده اما پرداختن به نابسامانی های زیست محیطی و اقدام غیر کارشناسی قطع درختان شهر توسط شهردار آبادان و نه شهرداری ؛ موضوعات مهمی هستند که نشان از گلایه های این نماینده از حویزاوی است.

شهرداری آبادان در پرداخت مطالبات پیمانکاران و نییز بخشی از مطالبات کارکنان خود هم ناتوان عمل کرده در حالی که عامر کعبی دیگر نماینده آبادان به خبرگزاری ایرنا در آبادان می گوید: کارکنان شهرداری و پیمانکاران مختلف برای دریافت حقوق و مزایای خود به نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مراجعه می کنند و بارها از از این شرایط اعلام نارضایتی می کنند و این در حالی است که با مدیریت صحیح اعتبارات جذب شده می توان از بروز این نارضایتی ها جلوگیری کرد. سوء مدیریت منابع مالی با اطلاعاتی که داریم مشهود است و باید شهرداری آبادان برای این مهم چاره ای بیندیشد.

اما جلیل مختار دیگر نماینده آبادان در خصوص انتخاب حویزاوی به سمت شهردار آبادان به خبرگزاری مهر می گوید: موضوع مداخله و تحّکم رای توسط نمایندگان در انتخاب شهردار از سوی هر سه نماینده قویا مردود است.

خوب با این تفاسیر و اظهاراتی که در بالا خواندیم هنوز نمی دانیم کدامیک از سه نماینده فعلی از حویزاوی حمایت می کرده است.

بد نیست گفتگوی ایرنا با حمید حنظل عیدانی در خصوص اتفاقات منجر به انتخاب حویزاوی را نیز بررسی کنیم. او به خبرگزاری ایرنا در آبادان گفت: در انتخاب افراد بر اساس لیست ۳۸ نفری کاندیداها بیشتر نظر سید فیاض موسوی بود که آقایان موسوی، حویزاوی، محمدیان و بعد با توصیه های ما دهداری پور و زابلی هم به این جمع اضافه شدند که همزمان با طی این پروسه فشارهایی هم وجود داشت که تاکید بر حویزاوی داشتند.

و اما حالا شورای سوخته ی چهارم ؛ سوخته تر از سال قبل است و در این واپسین ماه های فعالیتش در ساختمان کبود آجری اش در حالی وقت کشی می کند که حداقل می تواند اندکی – صرفا اندکی – از بار تلنبار شده ی بی مسوولیتی هایش را نسبت به جامعه شهری آبادان با استیضاح و برکناری حویزاوی بکاهد.

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی