آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

دغدغه های اهل قلم

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۵ ب.ظ

رضا خدری روزنامه نگار پیشکسوت که ۴۸ است در عرصه مطبوعات و رسانه فعالیت دارد در بررسی موانع بیمه روزنامه نگاران، مسائل صنفی، مشکلات و چالش های مطبوعات ؛ به رسانه اجتماعی اروندپرس چنین اظهار نموده است.

 

۸۲۲۶۹۷۴۴-۷۱۰۹۷۱۸۲

سال هاست که بر سخت و زیان آور بودن حرفه روزنامه نگاری تاکید می شود. اما موضوع مهم تر این است که نه تنها چگونگی و فرآیند احراز شرایط سخت در برخی مشاغل این حرفه در هاله ای از چون و چراها قرار دارد بلکه بیمه تعداد زیادی از خبرنگاران که یکی از صنفی ترین خواسته های آنها در سال های گذشته بوده هنوز باز نشده و بسیاری از روزنامه نگاران با وجود سال ها سابقه فعالیت در تحریریه های مختلف روزنامه ها و سایت های خبری سوابق بیمه ای چندانی ندارند.
از سوی دیگر کارفرماهای مطبوعاتی عملی نشدن حمایت های دولت، نداشتن بازدهی اقتصادی مطبوعات، کوتاه بودن عمر مطبوعات به علت مشکلات مالی، کوتاه بودن دوره اشتغال خبرنگاران و تغییر محل کار متناوب از سوی آن ها را مهم ترین دلایل وضعیت فعلی بیمه خبرنگاران می دانند.
رضا خدری همچنین افزود به عقیده من چالش اصلی در موضوع بیمه، خود روزنامه نگاران هستتد. به طور مثال من تا سال هایی اصلا فکر نمی کردم که روزی ممکن است بازنشسته شوم و نیازمند بیمه باشم . تا زمانی که جوان هستیم اصلا به فکر بیمه و چتر حمایت گر آن نیستیم و این مسئله در میان روزنامه نگاران بیش از سایر اقشار قابل مشاهده است. روزنامه نگاران پیگیر نیستند که کارفرما حق بیمه آنها را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کتد یا خیر ؟
معتقدم برای این کار باید فرهنگ بیمه ای در میان رورنامه نگاران جا بیفتد و آنها به صورت کاملا جدی و همآهنگ چنین مطالبه ای را طرح کنند و از هیچ تلاشی برای برآورده سازی آن فروگذار نکنند تا به حق شان برسند. روزنامه نگاری امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تشکیل سازمان نظام رسانه ای دارد و طبیعتا نظام رسانه ای کارآمد در پیوند با تشکل صنفی معتبر شکل می گیرد و قوام می یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی