آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

یک دفعه در خلوت تنهائی ام متوجه شدم که بعضی از آدم ها جلد زرکوب دارند و بعضی دیگر جلد ضخیم و عده ای هم جلد نازک. برخی از آدم ها با کاغذ کاهی داخلی چاپ می شوند و بعضی هم با کاغذ خارجی مرغوب، بعضی از آدم ها مثل قصه هزار و یک شب هستند که هر کسی داستانی در باره شان می گوید و عده ای هم ترجمه شده اند.

washcloth

این ها بخشی از نوشته های رضا خدری نویسنده و پژوهشگر ارزنده ی آبادانی است در کتاب «خلوت تنهائی با یاد بزرگ دانشگاه عشق »  صفحات ۱۵ و ۱۶٫ تصمیم گرفتیم به چند سطر از این کتاب در همین دو صفحه ی مذکور اشاره کنیم:
بعضی از آدم ها تجدید چاپ می شوند و از تعدادی دیگر از آنها فتوکپی می گیرند. عده ای از آدم ها با حروف سیاه و تک رنگ چاپ می شوند و بعضی از آدم ها صفحات رنگی نصیب شان می شود. عده ای از آنها عنوان و فهرست دارند ولی بر عکس روی پیشانی بعضی شان نوشته اند: ” حق هرگونه استفاده ممنوع و محفوظ است .”
بعضی از آدم ها قیمت پشت جلد دارند، بعضی شان به خاطر اندازه شان می شود تو جیب گذاشت و آنهایی که با قطع وزیری چاپ می شوند را باید در کیف و گلاسور گذاشت .
داستان بعضی از آدم ها مثل نمایشنامه است و در چند پرده نوشته می شوند. بعضی هاشون فقط جدول و سرگرمی اند و عده ای از این جماعت نیز کتاب معلومات عمومی اند.
تعدادی از آدم ها خط خوردگی دارند تعدادی هم غلط چاپی دارند. از روی تعدادی شان باید مشق نوشت و از روی عده دیگرشان باید جریمه نوشت.
عده ای از آدم ها را باید چندین بار بخوانیم تا معنای آن ها را به خوبی بفهیم و متاسفانه بعضی از آنان را باید دور انداخت. تعدای شان مخصوص نوجوانان نوشته می شوند و تیراژی هم مخصوص بزرگسالان. البته آن هایی که مخصوص نوجوانان نوشته می شوند خیلی کودکانه و سطحی اند . بعضی ها را هر چه قدر بخوانی خسته نمی شوی، بعضی ها را هر چه قدر گوش دهی عادت نمی شوند. بعضی هم بی نهایت اند…
در کودکی از تکلیف می ترسیدیم و اکنون از بلاتکلیفی، کاش کتاب زندگی چاپ دوم داشت تا خود می نوشتیم.

صفحات ۱۵ و ۱۶ کتاب در خلوت تنهائی با یاد بزرگ دانشگاه عشق نوشته رضا خدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی