آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

چندی پیش رییس جمهور برای افتتاح چند طرح صنعتی وارد خوزستان می شود و در ادامه برای آنکه مورد هجوم مو از ماست بیرون کشان ! قرار نگیرد سری هم به مرز شلمچه می زند تا بقول خبرگزاری های دولتی به مسافران و زوار کربلا خیرپیش بگوید. این تمام ماجرای آن سفر بوده است.

۱۳۹۵۰۹۰۶۰۰۰۴۹۶_photol

فردای آن روز موج اعتراضات شروع شد. عده ای گفتند رییس جمهور تا شلمچه امد ولی به یادمان شهدای شلمچه نرفت. عده ای گفتند ای کاش رییس جمهور به خرمشهر هم می آمد تا در جریان مشکلات و معضلات این شهر قرار گیرد. عده ای گفتند مگر قرار نبود رییس جمهور برای زدن کلنگ طرح توسعه ی پالایشگاه آبادان به این شهر بیاید. عده ای هم گفتند که اصلا رییس جمهور بدون برنامه به خوزستان آمد و رفت !

اما در این میان اعتراض نمایندگان خوزستان در نوع خود بی نظیر بود. ۱۶ نماینده از ۱۸ نفرشان آن را امضا کردند.

«مردم شریف ولایتمدار استان خوزستان

با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، در راهپیمایی میلیونی اربعین مردم عزیز بار دیگر عزم و اراده خود را در پیمودن راه امام حسین (ع) به جهانیان نشان دادند، این حرکت زیبای مردمی قابل تقدیر است که باعث یاس و ناامیدی دشمنان شد.

لازم دانسته مطالبی را در خصوص سفر یک روزه مورخه ۲۳ آبان ماه جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور به اطلاع شما مردم شریف استان خوزستان رسانده شود ضمن تشکر و قدردانی از ریاست محترم جمهور و هیات همراه به استان، بار‌ها فرمایش زیبای امام راحل که «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» را بیان نموده‌ایم.

استان خوزستان به عنوان قطب اقتصادی که توسعه این کشور مدیون این استان است، سرزمین شهادت و ایثار با ۴ و نیم میلیون جمعیت و با تنوع قومیت به عنوان دروازه تشیع دارای مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت که بار‌ها وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت نموده‌اند دارای مشکلات عدیده‌ای از جمله: بیکاری جوانان تحصیل کرده و رسیدگی به احیا زمینهای کشاورزی طرح مقام معظم رهبری، بحث آب شرب و فاضلاب شهرستان‌ها، موضوع انتقال آب و پدیده ریزگرد‌ها و آلودگی محیط زیست و همچنین مسائل آموزشی و درمانی و در بحث صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی و بنادر و حمل و نقل جاده‌ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی و… که نیاز به توجه ویژه و یک عزم ملی و اساسی دارد.

انتظار به حق مردم استان خوزستان از ریاست محترم جمهور سفری هدفمند همانند دیگر استان‌ها در قالب یک برنامه دو الی سه روزه برای رسیدگی به مشکلات مطروحه و دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم از جمله دیدار با علما، دانشگاهیان و فرهنگیان، کشاورزان، ورزشکاران، هنرمندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نخبگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی و تشکیل هیات دولت در یک جلسه شورای اداری برای رفع مشکلات موجود بود، که متاسفانه در استان محقق نگردید لذا ضمن اعتراض به شیوه این سفر که با ضعف برنامه ریزی مسئولان همراه بود، انتظار و توقع به حق نمایندگان و مردم شریف استان خوزستان از جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور، برنامه ریزی برای حضور هیات دولت در یک سفر ویژه به منظور بررسی مشکلات اساسی و اتخاذ تصمیمات شایسته درشان مردم شریف استان تا پایان سال جاری است.»

نامه را خواندیم. اول آن که متوجه نشدیم این نامه بقول خبرگزاری مخالف سیاست های دولت ” اعتراض نمایندگان ” بود یا ضمن ادای احترام ؛ صرفا حاوی پیشنهاد و یا اصلا نوعی دعوتنامه بود! از این امور که بگذریم مواردی را یادآور می شویم:

۱-وزرا نمایندگان عالیرتبه و مستقیم دولت در پیگیری مشکلات هستند. بنابراین صرف اینکه رییس جمهور بیاید و مشکلات را از نزدیک ببیند برداشت غلطی است و اگر نمایندگان خوزستان به وزرا اعتماد ندارند و آن ها را سفیران قانونی رییس جمهور نمی دانند چه ضرورتی دارد که از وزرا دعوت می کنند که به استان بیایند.

۲-آیا واقعا نمایندگان نمی دانند که وضعیت مالی دولت بگونه ای است که امکان مانور خدماتی را در ابعادی که نمایندگان و البته مردم استان انتظار دارند را ندارد. آیا بهتر نیست نمایندگان استان بجای دلخوش نمودن به ریال های دولتی ؛ با خلاقیت و ابتکار و وقت گذاشتن بدنبال اسپانسرهای سرمایه گذار بخش خصوصی باشند. آیا نمایندگان استان از ساز و کار جذب سرمایه گذار و انبوه موانعی که بر سر راه انان گذاشته می شود مطلع می باشند؟

۳-مرقوم فرمودید « اعتراض به شیوه این سفر » دارید. مگر خود شما هر گاه به حوزه های انتخابیه تان مراجعه می کنید می توانید به تمام کسانی که در صف ملاقات با شما هستند پاسخگو باشید. بنابراین شخص رییس جمهور هم برای یک دیدار برنامه ریری می کند و صرف اینکه شما را ملاقات نکرده دلیل قانع کننده ای برای بی برنامه بودن ایشان نیست.

از فرصت استفاده می کنیم و خطاب به شما نمایندگانی که در توصیف خوزستان مرقوم کرده اید : « سرزمین شهادت و ایثار » عرض می کنیم که اگر واقعا به این صفت بارز استان ایمان دارید بفرمایید که به چه دلیل پیگیر حقوق حقه ی رزمندگان و ایثارگران در قالب سند راهبردی خدمات به رزمندگان اسلام نیستید. نکند منتظرید رییس جمهور به دیدارتان بیاید!

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی