آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آنچه در دانشگاه های ما معمول شده این است که اساساً دانشجو قبل از اینکه بخواهد اقدام به هر اقدامی اعم از ثبت نام ، انتخاب واحد و شرکت در آزمون پایان ترم و … باید از دالان پرمخاطره! امور مالی بگذرد.

موسسه-آموزش-عالی-اروندان

به قول آن دوست دانشجو و در یک کلام و به بیان ساده تر ، به ما اینجور فهمانده اند که اول فلان مبلغ را به حساب دانشگاه واریز کن بعد تازه بیا با هم حرف بزنیم!

داستان ما و دانشگاه غیرانتفاعی اروندان خرمشهر اما دقیقاً پروسه برگشت پذیری این روند است.یعنی زمانی که دانشجویی به هر دلیل از ثبت نام منصرف می شود و حالا باید مبلغ اولیه ای که به حساب دانشگاه واریز شد ، به دانشجو برگشت داده شود.

اخیراً یکی از شهروندان جوان آبادانی که در رشته مهندسی شهرسازی موسسه اروندان خرمشهر پذیرفته شد به دلیل حد نصاب نرسیدن دانشجویان این رشته ، ناچار به انصراف شد.

این فرد پس از انجام روند انصرافی خود حالا به امور مالی رسید و باید مبلغ اولیه ثبت نام (۵۰۰ هزار تومان) را از دانشگاه پس بگیرد.

نکته اما این است که متصدی امور مالی این موسسه غیر انتفاعی در اظهار نظری عجیب گفت: شماره حساب خودتان را به ما بدهید و منتظر بمانید طی سه ماه آینده پول به حساب شما واریز می شود.

این دانشجوی انصرافی با اعلام نارضایتی از عملکرد این موسسه گفت: در روز اول بدون هیچ معطلی یک شماره حساب به من دادند و گفتند برو واریز کن و بعد بیا تا کارهای ثبت نام شما را انجام دهیم.

وی افزود: حالا یکسال گذشت و رشته مورد نظر به حد نصاب دانشجو نرسید و ناچار به انصراف شدم.پس از طی مراحل انصراف ، امور مالی از من شماره حساب گرفت ولی تا کنون نتوانسته این مبلغ که در ظاهر باید برای یک دانشگاه غیر انتفاعی ناچیز باشد، به حساب من پرداخت کند.

این دانشجوی انصرافی خاطرنشان کرد: دو بار به متصدی امور مالی این موسسه که یک خانم است مراجعه کردم و هر بار در حال نوشیدن چای با بسکوییت بود و اینجور وانمود می کرد که چک شما باید توسط مدیر امضاء شود و مدیر فقط هفته ای یکبار به خرمشهر می آید و باید دو-سه ماهی صبر کنید تا خودمان به حساب تان واریز کنیم!

حالا از این اتفاق چند نتیجه می توان برداشت کرد:

۱- یا اینکه دانشگاه مفلس و بی چیز است و توان پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به دانشجوی انصرافی را ندارد.

۲- از جنبه دیگر ، حضور یکبار در هفته رییس دانشگاه در مرکز ، نشان می دهد نظم و برنامه خوبی بر این دانشگاه حاکم نیست که امضای یک چک و پرداخت مبلغ حدود سه ماه زمان می برد.شاید این نتیجه محتمل باشد.

۳-ممکن هم هست که کارمندان امور مالی حال و حوصله کار را ندارند و قصد دارند با طمأنینه و آرامش! به انجام امور بپردازند تا این شغل سخت و طاقت فرسا به آنها چیره نشود.

۴- دلایل بعدی را شما بگویید…

منبع : عصر آبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی