آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

بازار احمدآباد آبادان را گِل بگیرید!

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ب.ظ

باران نماد طراوت ، پاکی و زیبایی است .به خصوص اولین بارش ها  که از آسمان نازل می شود ، نوید از بین رفتن آلودگی ها و پیام زدوده شدن غبارها از چهره شهر را با خود می آورد.

bazar-ahmad-abad-4

در آبادان اما مفهوم باران با تعاریف نامانوس و تعابیر غم انگیزی گره خورده است.جمع شدن آب های سطحی ، ورود پساب فاضلاب به خانه ها ، مسدود کردن جاده های نیمه خاکی – نیمه آسفالتی و … تنها بخشی از عواقب باران ، این رحمت الهی برای مردم این شهر است.

دلیل اصلی تبدیل شدن باران به یک معضل زیست محیطی در آبادان هم کاملاً روشن است و عامه مردم می دانند کم کاری و بی برنامگی مسئولان طی سالیان اخیر چنین پدیده ای را رقم زده است.

صبح امروز در آبادان اولین باران پاییزی که باریدن گرفت ، اتفاقات پس از آن کاملاً قابل پیش بینی بود.به راحتی می شد حدس زد که دقایقی بعد ، خیابان ها از آب های سطحی پرشوند ، جاده ها مسدود شوند و فاضلاب به درون خانه ها راه پیدا کند و اتفاقاً غیر از این هم نشد.

بارزترین نماد شلختگی مبلمان شهری آبادان که پس از باران امروز به عمق فاجعه آن پی بردیم، بازار آبادان و مسیرهای پر رفت و آمد مردم بود.جایی که صدای شکوه های زیر لب هر شهروند رهگذری از آن شنیده می شد.

در میان این صداها  اما مسئولان همچنان درگیر بازی های سیاسی خودشان هستند و نجابت این مردم را ابزار سهل انگاری و کم کاری خود قرار داده اند.

به همین منظور در بازار میوه و تره بار احمدآباد که به دلیل وخامت اوضاع پس از بارندگی، راهی برای رفت و آمد عابران نداشت ، به میان مردم رفتم تا شاید حرف های شان این بار شنیده شود.

مرد میان سالی که بساط فروش سبزی پهن کرده بود ، اولین سوژه گفت وگوی من شد. او که کلمات فارسی را به زحمت اَدا می کرد از عکاس عصر آبادان پپرسید: تو را به خدا فایده هم دارد؟ اصلا برای چه عکس می گیری؟ یعنی مسئولان نمی دانند وضعیت این جوری است؟

وی ادامه داد: چندبار آمدند گزارش گرفتند و رفتند اما هر سال همین بساط را داریم و بدتر هم شده است.از شما می خواهم به فرماندار ، شهردار و مسئولان دیگر بگویید که فکری به حال اینجا کنند.

شهروند خانم دیگری نیز که پایش بطور کامل در گل فرو رفته بود ، در حالی که عصبانی به نظر می رسید گفت: همه جا وقتی اولین باران می بارد ، سجده شکر به جای می آورند اما اینجا به لطف عملکرد مسئولان ، با بارش باران عزا می گیریم چون زندگی مان مختل می شود.

وی افزود : همین الان بروید از نقاط مختلف آبادان فیلم بگیرید.خیابان ها تبدیل به دریاچه شده و بوی فاضلاب همه جا را گرفته است. هر کس نداند و وارد شهر شود فکر می کند سه روز تمام باران آمده در حالی که بارش باران امروز صبح نیم ساعت هم نشد.

منبع : عصر آبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی