آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

کودکان آبادانی را دریابید

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ب.ظ

مهم ترین مباحث موجود در جمع های خانوادگی ؛ آینده ی کودکان است. این که کودکان ما در شرایط مناسبی رشد کنند و در آینده موجبات افتخار خانواده و جامعه و در نهایت کشور را رقم بزنند.

وفور نهادهای فرهنگی در آبادان ؛ همان قصه ی سنگ بزرگ علامت نزدن است. حتا مدارس آبادان نیز فاقد امکانات مناسب و به روز برای رشد کودکانمان هستند چه رسد به فعالیت های فوق برنامه.

بازی تفکر کودک است. لابد شما هم با این جمله ی نشاط آور روبرو شده اید و یا احیانا در برخی جلساتی که منطقه آزاد اروند منت گذاشته و با دعوت از کارشناسان امر به رایگان پیشکش خانواده های آبادانی و خرمشهری می کند شرکت کرده اید.

قصد نداریم استخوان لای زخم نبود تفکر فرهنگی در آبادان و خرمشهر بگذاریم ولی وظیفه ی خود می دانیم که انذار بدهیم. داد بزنیم و از مسوولان به اصلاح مراکز فرهنگ محور آبادان و خرمشهر بپرسیم که چکار می کنید؟

فرهنگ سازی و تقویت باورهای اجتماعی بر خلاف بسیاری محورها و موضوعات دیگر نیازمند بسترهای مناسب و حرفه ای است.کودک آبادانی و خرمشهری حق دارند از کانون پرورش فکری برخوردار باشند که استاندارد باشد. دارای برنامه باشد. و از همه مهم تر صاحب داشته باشد متولی داشته باشد و البته متولی آن سواد لازم را داشته باشد.

تصویر زیر فارغ از آنکه در کدام شهر گرفته شده است تلخ است.قطعا این دانش آموز کوچولو شاید نتواند بی عدالتی اجتماعی را املا کند اما با چشمان آگاه خود آن را می فهمد.

IMG-20151018-WA0009

اما آبادان. شهری که سابقه ی روشنی در فرهنگ و هنر و نیز معرفی بزرگان علمی و هنری دارد. بزرگانی که نسلشان در این شهر سه دهه ای هست که منقطع شده است. راستی چرا دیگر در آبادان شاهد ظهور نخبگان نیستیم؟ چرا این همه مهاجرت معکوس اتفاق می افتد؟ گرچه می دانیم پرداختن به این مقوله سر از ناکجاآبادهایی در می آورد که لابی های قدرت و انحصارطلبان محلی را به چالش خواهد کشید ولی به نظر می رسد مدیران فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر در خوابی ناز قرار دارند و اتفاقا کسی هم نیست که سوقورمه ای بزند و بیدارشان کند.

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری همانند بزرگترهای خود از بسیاری چیزها محرومند از جمله سالن تاتر ؛ سینما ؛ شهربازی و ……

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری در مدارسی درس می خوانند که آزمایشگاه های مجهز ندارد.کتابخانه ندارند و یا جایی برای ایجاد آن ندارند.

غصه ی این قصه دراز است و فقط چشم و دل  مسوولان فرهنگی شهر را به دیدن یکی از کانون های پرورش فکری و کودکان آبادان جلب می کنیم !

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

عکس ها : عادل دهداری پور

IMG-20151018-WA0003 IMG-20151018-WA0004 IMG-20151018-WA0005 IMG-20151018-WA0006 IMG-20151018-WA0007 IMG-20151018-WA0008

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی