آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

یک هیات عزاداری بر اساس سنت دیرینه، در دهه نخست محرم روزانه ۱۰ هزار پرس غذای نذری در مدارس و هیات های عزاداری شهرستان های آبادان و خرمشهر توزیع می کند.

۸۱۸۰۳۶۷۳-۷۰۲۴۰۲۴۷

ناصر حبیب زاده مدیر روابط عمومی این هیات عزاداری روز یکشنبه گفت:این هیات عزاداری به همت جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس از سراسر کشور راه اندازی شده است و در دهه نخست محرم، برای توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای نذری بین شهروندان آبادان و خرمشهر به ویزه مناطق کمتر برخوردار شهر برنامه ریزی کرده است.
وی با بیان جمع آوری دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال کمک مردمی در سال جاری برای تامین هزینه های این هیات خبر داد و اظهار داشت:بیشتر مواد اولیه برای پخت غذا در این هیات از شهرهای آبادان و خرمشهر تهیه می شود.
مکی یازع دبیر این هیات عزاداری نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:بر اساس برنامه ریزی، روزانه سه هزار پرس غذای نذری در مدارس خرمشهر و سه هزار پرس نیز در مدارس آبادان توزیع می شود.
وی با بیان ۴۵ آشپز و ۱۰۰ عامل اجرایی در این هیات، گفت:بیشتر اعضای این هیات، رزمندگان دفاع مقدس، رزمندگان و کارگران می باشند.
در پخت خوراک نذری این هیات در ایام محرم، ۱۵ تن برنج، دو تن گوشت قرمز، ۹ راس گوسفند، هزار و ۲۰۰ کیلوگرم روغن نباتی، ۸۰۰ کیلوگرم رب گوجه فرنگی، ۷۵۰ کیلوگرم عدس سبز، ۴۵۰ کیلوگرم لپه، بیش از یک تن پیاز، ۲۲۵ کیلوگرم نمک طعام، حدود ۷۰۰ کیلوگرم سیب زمینی، ۶۰ لیتر آبلیمو و دیگر اقلام مورد نیاز نظیر ادویه، دارچین، جوهرلیمو، سویا، لوبیا سبز و سبزی قورمه استفاده می شود.
لازم به ذکر است، اعضای این هیات برای پخت روزانه ۱۰ هزار پرس خوراک نذری، از ساعت ۳ صبح مشغول به کار شده و این خوراک ساعت ۱۰ صبح در مدارس توزیع می شود.

این خوراک نذری به مناسبت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش پخته شده و در میان مردم، مسافران ورودی به شهر و نیازمندان نیز توزیع می شود.

منبع : ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی