آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت:بیمارستان صحرایی امام علی(ع) این شهر با همکاری دستگاه های ملی و استانی به مرکز پایلوت پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت بحران کشور تبدیل می شود.

۸۱۸۰۴۰۷۳-۷۰۲۴۰۸۲۴

بیمارستان صحرایی امام علی (ع) یکی از مجهزترین و مهم ترین بیمارستان های صحرایی در دفاع مقدس محسوب می شد که در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر آبادان و بین جاده آبادان- ماهشهر و آبادان- اهواز واقع شده است.
این بیمارستان صحرایی، سال ۱۳۶۵ به منظور پشتیبانی از عملیات کربلای ۴، از سوی مرکز مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) احداث شده و زیر نظر بهداری رزمی قرارگاه کربلا سپاه پاسداران فعالیت خود را آغاز کرد و مرکز اصلی درمان مجروحین عادی و شیمیایی عملیات بود.
عزیز الله شهبازی فرماندار ویژه آبادان نیز یکشنبه در بازدید از بیمارستان صحرایی امام علی(ع) این شهر، با بیان تصمیم مسئولان برای احیای این بیمارستان، افزود:بر اساس تصمیم کارشناسی، این بیمارستان که در دوران جنگ تحمیلی برای درمان مجروحان جنگ استفاده می شد، به یکی از قطب های گردشگری جنگ تبدیل می شود.
وی اضافه کرد:تلاش می شود تا امکانات دستگاه های اجرایی شهرستان برای احیای این بیمارتسان به کار گرفته شده و بهسازی این بیمارستان نیز آغاز شود.
محمودرضا شیرازی شهردار آبادان و جمعی از مسوولان و رزمندگان دفاع مقدس نیز، فرماندار را در این بازدید همراهی کردند.
بیمارستان صحرایی امام علی(ع) تا خاتمه جنگ کاملا فعال بود و از نظر مهندسی از بتن ها ی قوی ساخته شده و برای استحکام در برابر حملات هوایی، بر روی آن حجم زیادی خاک ریخته شده است.
این بیمارستان در عملیات های کربلای ۴ ،۵ و ۸ و بیت المقدس ۷ نقش اساسی در درمان مجروحان جبهه های جنوب ایفا کرد.
این بیمارستان صحرایی در ردیف آثار ملی دفاع مقدس قرار گرفته و به یکی از محل های بازدید و اسکان راهیان نور تبدیل شده است.

منبع : ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی