آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

سکانس ناتمام جنگ ویرانگر

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ

جنگ و بقول معروف و مشهور دفاع مقدس ؛ خوب و بدهای زیادی داشت که ارزانی گوشت و پوست و استخوان آدم هایی شد که  یا از روی غیرت و تعصب و یا احساس تکلیف و تدبر و بصیرت ؛ آویزان چلچراغش شدند تا مثل شمعی روشن بمانند و همه را به این نظر بیاندازند که نور از چلچراغ است و نه سوختن آن ها.

war-iraq-iran

قصه و حکایت آدم های جنگ حکم فانوس دریایی داشت برای انبوه  قایق هایی که در تلاطم اقیانوس روزگار و در آن تاریکی ظلمت ؛ کورسویی کافی بود تا به سویش بروند .

میگویند جنگ و اسباب و اثاثش تا سال های بعد حکم رمز شب عملیات را دارد که  نباید سر از مهر و موم بردارد اما زمانی از راه می رسد که نسل بعدی احساس می کند نمی خواهد مثل نسل فبلی قانع باشد. نسل نو می خواهد کدهای دربسته و لاک و مهر شده را بشکند برای همین به شنای خلاف جریان آب روی می آورد.

سکانس ناتمام جنگ زمانی ساخته می شود که نسل حنگ دیده ؛ داغدار گذشته ی خویش است. آدم های جنگی حکم آن عقابی را دارند که برای بقا چنگال و منقار تیز و پولادین می خواهند و دو بال تیزپرواز که آن ها را به قله ی قاف برساند و جانی دوباره بگیرند ؛ غافل از اینکه تمام این ها افسانه است و عمر تن آدم رنجور و زخم خورده ی جنگ دیگر نه نایی دارد و نه توانی.

آن ها که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که مانده اند ….آن ها که مانده اند باید بسازند و بسوزند. ماندن پای آرمان های جنگ نیز تاریخ مصرف دارد. اصلا آرمان ها نیازمند پشتیبانی و لجستیک هستند .حمایت نشوی آرمان هم می پرد.

قصه ی همخوانی های دیروز و راز و رمزهای کم و بیش افشا شده ی امروز را لابد شنیده ای. قرار نیست تا ابد الدهر حاج صادق آهنگران بخواند و رزمنده ی پیشانی نوشته عزم سفر کند ! که سفر با صدور روادید آسان تر هم هست !

آن هایی که دیروز رفتند در قلب های ما جای دارند. اصلا مگر می شود آرمان های آنان را نادیده گرفت ؟ اما آدمی فرزند زمانه ی خویش است.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی