آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

شأن زن خرمشهری ، دست فروشی نیست

پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

سالیان سال است که هزاران شغل خانگی شناسایی شده ، در چین و تایوان و تایلند و بنگلادش و هند و بسیاری کشورهای دیگر نقشی اساسی را در اقتصاد خانوارها و کشورهای یادشده ایفا می کند.

bazar

درکشور ما نیز از دیرباز مشاغل خانگی توسط زنان و مردان و پسران و دختران شهری و روستایی ، سرافرازی و نشاط را به خانواده ها و اقتصاد بسیاری استانها و شهرستانها نظیر اصفهان ومشهد و قم و تبریز و گیلان و مازندران، بخشیده است.

شهرستان خرمشهر با پیشینه ی تاریخی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی خیره کننده که روزگاری موتور محرکه ی بازرگانی کشور بوده و به سبب جنگ تحمیلی وسوء مدیریت سالیان پس از آن توسط همه ی دولتها ، از رونق و شادابی افتاده و روزگار عقب ماندگی و حضیض و تنگنا را شاهد است، حتی از این امکان به ظاهر ناچیزِ ایجاد و سازمان یافتن مشاغل خانگی نیز محروم است.

دسترسی به بازار سی میلیونی عراق و پنج میلیونی خوزستان و سازمان عریض و طویل و پرهزینه ی منطقه آزاداروند و هنرمندی و استعداد بانوان شهرستانهای خرمشهر و آبادان و بهره مندی از ادارات تقریبا بلا استفاده ی فنی وحرفه ای می توانست بانوان این دو شهرستان را ازدست فروشی در بازار که خلاف مروت و فرهنگ اسلام و ایران و ایرانی است،برهاند.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من            آنچه البته بجایی نرسد فریاد است

محمدصالح سواریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی