آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

چین چین شایعات بر مدار خواص

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۶ ب.ظ

« شایعه که بوجود بیاید پشت سرش خبر هم تولید می شود».

برخی خبرگزاری های خاص که حاشیه امنیت بیشتری نسبت به دیگر همتایان خود دارند ؛ با دامن زدن به شایعات ؛ بی توجه به نیازمند بودن حکم قضایی در رسانه ای نمودن شایعه و یا حتا خبر ؛ چنان چین چین به راه می اندازند گویی که مرجع و مطلع خبر نیز خود هستند.

۰۰۰۲۸۳۰-(۱)

اخیرا با گسترش نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر واتساپ ؛ بازار شایعات داغ تر شده است و اگر مدیران گروه های مجازی ؛ مطلع نباشند دیری نمی پاید که شایعه چنان گسترشی پیدا می کند که دیگر نمی توان راست و دروغ را در آینده ی آن خبر فهمید.

دیشب شایعه ای در واتساپ دست به دست شد که فلان نماینده و بهمان نماینده تعدادی دستگاه منزل از پالایشگاه آبادان گرفته اند و در اختیار دوستان و بستگانشان قرار داده اند و اینکه مدیرعامل فعلی پالایشگاه ؛ حکم تخلیه صادر کرده و آن دو نماینده وی را تهدید به برکناری کرده اند و  مدیرعامل هم به تهران رفته تا پیش از آن که به الک ساییده بشود ؛ دلایل منطقی در صدور احکام تخلیه را به اطلاع هیئت مدیره برساند.

با توجه به فضای سیاست زده ی آبادان ؛ این شایعه موجبات عکس العمل های متعدد و متفاوتی شد.همه از لزوم قانونگرایی می گفتند. عده ای از رانت قدرت برخی نمایندگان گفتند. عده ای به مدیریت پالایشگاه آفرین گفتند و حتا خواهان تشکیل کمپینی در حمایت از مدیرعامل پالایشگاه آبادان شدند! عده ای این حرکت پالایشگاه را در راستای خدشه دار نمودن حیثیت آن دو نماینده دانستند و معتقد بودند این موضوع بازیگردان دارد. عده ای نیز شروع کردند به تعمیم دادن این وضعیت به بخش های دیگر جامعه و عده ای نیز….

اما امروز و در فاصله ی ۲۴ ساعت از انتشار اولین شایعه ؛ یکی از خبرگزاری های معروف ؛ حکم سوء مدیریت در پالایشگاه آبادان را صادر نمود و اعلام کرد که مدیرعامل پالایشگاه آبادان خانه نشین شده است بی آن که دلیل را ذکر کند و جالب اینکه تاکید بر انتصاب وی در دولت تدبیر و امید می کند که واقعا معلوم نیست بیان این مطلب ـ آن هم در شرایطی که اصل شایعه چیز دیگری است ـ بر چه حسابی در خبرگزاری رسمی منتشر می شود. همین خبرگزاری در ادامه می گوید مدیرعامل پالایشگاه آبادان یک ماه است که خانه نشین شده است و اینکه هیئت مدیره تصمیم گرفته مهندس محجوبی (مدیر فعلی هماهنگی و نظارت بر تولید پالایشگاه آبادن) را با حفظ سمت ؛ مدیریت پالایشگاه را بر عهده بگیرد!

چند روز پیش دکتر مقتدایی ؛ استاندار خوزستان در آبادان بود و در بین جلسه سراغ مهندس ابوالحسنی مدیر عامل پالایشگاه آبادان را از فرماندار گرفت و دکتر شهبازی در حضور مسوولان و خبرنگاران گفت ایشان در مرخصی هستند و استاندار هم عصبانی شدند اما اینکه ایشان یک ماه خانه نشین شده باشد را نگفت .

این خبرگزاری ؛ در ادامه مدعی می شود که نمایندگان و اعضای شورای شهر آبادان از مدیریت پالایشگاه رضایت ندارند. بر فرض صحت این ادعا ؛ اشاره نشده که چرا رضایت ندارند. ضمن اینکه نویسنده ی خبر مربوطه از جمله ی « برخی از نمایندگان و اعضای شورای شهر آبادان از نحوه فعالیت مدیرعامل این پالایشگاه رضایت نداشتند». که معلوم نیست چرا می گوید برخی از نمایندگان و نمی گوید دو تن از نمایندگان چرا که نمایندگان آبادان سه نفر هستند و معنای برخی همان دو نفر است اما چرا عدد گفته نشده معلوم نیست ! از طرفی بکار بردن فعل ماضی « رضایت نداشتند» گویای آن است که کار تمام شده است !

اما در پایان این شبه گزارش این خبرگزاری ؛ عبارتی آمده که بیش از سایر بخش ها شائبه برانگیز هست و آن تاکید بر دو پالایشگاه مهم آبادان و اراک و دولتی بودن مدیریت آن هاست. به نظر می رسد عبارت آخر کاملا با جهت گیری خاص طرح شده و قطعا روابط عمومی پالایشگاه آبادان ؛ پاسخ مقتضی خواهد داشت.

در پایان ؛ انتظار می رود که خبرگزاری های رسمی ؛ حرفه ای تر ؛ بی طرفدارانه تر ؛ و شکیل تر به تهیه خبر و گزارش بپردازد و فقط امیدواریم این گزارش خبرگزاری خاص از روی صفحه برداشته نشود تا حصول نتیجه.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی