آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

سالروز آتش زدن سینما رکس آبادان که میشود عادت کرده ایم چند سئانسی تاتر خیابانی ببینیم و  دیگر هیچ.بهنام کاوه از آن دست هنرمندانی است که هیچ مانعی نمی تواند  سد راهش بشود. نامهربانی ها را با مهربانی و کار و تلاش می دهد. گویی با خود و مردم عهد بسته که همیشه با مردم و برای مردم باشد.

پس از دو اجرای نفس گیر در شرجی تمام عیار ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۹۴  بر آن شدیم تا با ایشان از طریق معمول این روزهایمان یعنی در فضای مجازی واتساپ گفتگویی صمیمی ترتیب بدهیم که در زیر ملاحظه می فرمایید.

بهنام کاوه کارگردان و بازیگر نمایش بچه ناخدا

بهنام کاوه کارگردان و بازیگر نمایش بچه ناخدا

اروندپرس: خداقوت جناب کاوه و دست مریزاد.

بهنام کاوه : ممنون و تشکر.

اروندپرس: میشه درباره روند تهیه و اجرای نمایش پسر ناخدا توضیح بفرمایید؟

بهنام کاوه:نمایش از ماه ها پیش طراحی شد. پیش از ماه مبارک رمضان نامه نگاری هایی انجام شد اما متاسفانه جوابی نیامد. مشغولیت های فشرده من در صدا و سیمای آبادان هم بود. بعد از ماه مبارک رمضان دوباره پیگیر شدم . ۳۰ روز پیگیری بدون هیچ جوابی. فقط دفتر امام جمعه محترم جواب داد. متاسفانه در کنار ثروت کلان منطقه آزاد اروند مجبور شدم موتورسیکلت خود را بفروشم و خرج دو نمایش کنم.نمایش “آدامس با طعم صندلی” که جواز حضور در جشنواره تاتر خیابانی استان خوزستان را گرفت و نمایش “بچه ی ناخدا” ویژه سینما رکس که هر دو کار با هزینه شخصی و در اتاق خانه ی خودم تمرین شدند.

اروندپرس: موفقیت های شما را تبریک می گوییم.

بهنام کاوه:ممنونم. این هم اضافه کنم که نمایش خیابانی “آدامس با طعم صندلی” برای چهار جشنواره معتبر ارسال شد که خبرهای خوبی در راه است.

اروندپرس:مجددا تبریک می گوییم. مشخصا برای چه نهادهایی نامه ارسال کرده بودید؟

بهنام کاوه : فرمانداری ؛ شهرداری ؛ دفتر امام جمعه ؛ کمیته امداد ؛ منطقه آزاد اروند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی. البته شهرداری قول همکاری و مساعدت داد ولی همکاری نکرد. معتقدم که این دوستان باید کمک می کردند و در آن واحد کمک بشود که نشد.

اروندپرس: به نظر شما مراسم امسال چه تفاوتی با سال های قبل داشت؟

بهنام کاوه : امسال برعکس مسوولین ؛ مردم استقبال خوب ؛ عالی و مفید و پر انرژی داشتند. جا دارد از نیروی انتظامی آبادان و نیز اداره راهنمایی و رانندگی که با من تماس گرفتند و اعلام همکاری در برقراری نظم و امنیت نمودند تشکر ویژه ای بکنم. همچنین از دوستان بسیار ارجمندم در صدا و سیمای مرکز آبادان برای پوشش این نمایش قدردانی می کنم.واقع مطلب اینه که نه تنها امسال که سال های قبل هم تهیه کننده و سرمایه گذار کارهام خودم بوده ام و هیچ گونه کمکی به گره جوان ما نشده است.

اروندپرس: بعنوان کسی که هر سال نمایش تولید و اجرا می کنی؛ چه حسی از این اجراها بهت دست میده؟

بهنام کاوه:باور کنید اگر این نمایش ها را کار نمیکردم قطعا تا مدتی افسرده می شدم.اجازه بدید خطاب به مسوولان شهر آبادان بگویم که من ثروتمندترین تاتری هستم. ثروت کلان من مردم هستند.

اروندپرس: شما برای این اجرا مجوز کتبی هم داشتی؟

بهنام کاوه : پروانه نمایش رو هنوز نگرفتم.امور هنری اداره ارشاد که آبادان نبودند و رییس انجمن نمایش هم که حضور نداشتند.

اروندپرس: یعنی می خواهید بگویید این نمایش بازبینی هم نشده بود؟

بهنام کاوه : طرح اولیه کار را به ارشاد آبادان ارائه داده بودم که خب با اعتمادی که دوستان ارشاد به بنده دارند اجازه اجرا داده شد.

اروندپرس: و قطعا شما انسان بزرگ و هنرمندی هستید که مورد اعتماد نیز هستید.بینندگان نمایش شما چه کسانی بودند و انتظار داشتید چه کسان دیگری هم می بودند؟

بهنام کاوه : مردم غیور و مومن آبادان ؛ هنرمندان با شرافت از انجمن های سینما ؛ شعر؛داستان؛عکس؛تاتر؛خوشنویسان؛ترانه؛موسیقی ؛صدا و سیما ….دیگر انتظاری نمی کشیدم.

اروندپرس: فکر می کنید اگر این مراسم جنبه رسمی و دعوتنامه ای داشت باز هم اشتیاق اجرا داشتی؟

بهنام کاوه: این را تجربه نکرده ام چون سه سال خودجوش عمل کردم احتمال میدهم جلوی تلاشم را بگیرد. راسیاتش حمایت نمی شوم و با چنگ و دندان کارهایم را پیش می برم. برای هر اجرای هنری ام در حال جنگ هستم.

اروندپرس: فکر می کنید اگر منطقه آزاد این مراسم را برگزار میکرد از شما دعوت می شد؟

بهنام کاوه : خیر. منطقه آزاد اروند بدنبال لقمه دهن پرکن می گردد.

اروندپرس: مثلا؟

بهنام کاوه: شاید میلیونی خرج میکرد و هنرمند از تهران دعوت میکرد. مثل امروز و دیروز که در گوش من ورک شاپ میلیونی پر بود!

اروندپرس: اجازه داریم مشروح این گفتگو را در پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس منتشر نماییم؟

بهنام کاوه : موافقم. گفتگوی صمیمانه ای بود. یادم رفت بگویم “من یک آبادانی هستم “.

مهرداد معماری/پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی