آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

با دستور مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، کار بازسازی جرثقیل اکوان در دستور کار قرار گرفت.

arvandpress : نماینده طرح موزه‌های صنعت نفت در آبادان با اشاره به دستور وزیر نفت مبنی بر ایجاد موزه نفت در آبادان اظهار کرد: در طرح موزه نفت آبادان بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که جرثقیل اکوان به عنوان نماد پیروزی متفین و شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم یکی از این بخش‌هاست.جرثقیل اکوان

فرشید خائیز افزود: آبادان از جمله شهرهای مهم است نقش به‌سزایی را در تحولات ملی، منطقه‌ای و جهانی ایفا کرده، اما آنگونه که شایسته است به آن توجه نشده ‌است.

وی تصریح کرد: پس از بمباران پالایشگاه برمه، پالایشگاه آبادان منبع تامین سوخت هواپیماهای متفقین بود، اما این تاریخ همچنان ناشناخته مانده از این رو موضوع شناسایی تاریخ این شهر و تحولات فرهنگی آن بای نسل فعلی و نسل‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.

خائیز در پایان عنوان کرد: با دستور مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، کار بازسازی جرثقیل اکوان در دستور کار قرار گرفته است.

 اکوان در ایام جنگ تحمیلی، به دلیل اصابت گلوله توپ به زیر آب رفت و در سال ۱۳۷۳ به همت جمعی از نیروهای پرتلاش پالایشگاه آبادان از زیر آب خارج شد، نقش جرثقیل اکوان به جهت کمک به خاتمه جنگ جهانی دوم بسیار حائز اهمیت است، جرثقیل اکوان، هم اینک با کمری شکسته، در ساحل اروند رود به تماشای آبادان نشسته است.

از اهمیت این جرثقیل فوق سنگین و غول پیکر همین بس که از چرچیل نخست وزیر انگلیس نقل شده که: «اکوان، متفقین را و متفقین جهان را از شر هیتلر نجات دادند…».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی