آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

گرما در آبادان بیداد می کند

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ

امروز پنجشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ است و دما سنج دیجیتال گران قیمت ۶۰۰ هزار تومانی یکی از دوستان دمای ساعت ۱۴:۳۰ حیاط خانه ای در شهر آبادان را ۵۷ درجه نشان داد.البته برای پی بردن به وضعیت دمای هوا نیازی به استفاده از دماسنج هم نیست. همین که در کوچه و بازار چند قدمی بزنی به آسانی متوجه می شوی که گرمای هوا نرمال است یا اینکه نه خیلی هم داغ است.

وارد اتوموبیلم می شوم تا از دماسنج آن در محل پارکینگ (سایه اما در حیاط خانه ) مطلع بشوم.

IMG-20150716-WA0049

بله این دمای امروز آبادان در اتوموبیل و در ساعتی است که ملاحظه می فرمایید! البته ساعت اتوموبیلم روی تایم صبح است که مهم نیست.

به سایت هواشناسی کشور مراجعه می کنم و اعلام می کند دمای هوا آبادان ؛ همینک ۵۰ درجه سانتیگراد است در حالی که بیشینه را ۴۹ نوشته است ! و من همین ۵۰ درجه را هم باور نمی کنم.

Capture

راستی چرا اینقدر اختلاف وجود دارد؟ آیا مردم شهر باید بر اساس دمای کنار رودخانه و فضای نسبتا سبز پشت فرودگاه که محل استقرار دستگاه های سنجش دمای هواست فعالیت بکنند؟ آیا رانندگان تاکسی کدام دما را برای فعالیت و امرار معاش روزانه برگزینند؟ سایه پیاده رو یا فضای داخلی تاکسی؟

گرچه اهالی آبادان و خرمشهر زاده ی این گرما هستند و گرمای بالای ۵۰ درجه آنان را کلافه نمی کند اما فراموش نکنیم که قانون برای همه لازم الاجراست و دستگاه های ذیربط موظفند در صورت عبور دما از مرز ۵۰ درجه  سانتیگراد هشدارهای لازم را اعلام نمایند بخصوص در ماه مبارک رمضان که سلامت روزه داران از اهم وظایف دستگاه های زیربط نظیر  هواشناسی ؛ بهداشت و درمان و فرمانداری هاست.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی