آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

arvandpress : شباهنگام آخرین پنجشنبه ماه مبارک رمضان بود و دل ها لبریز از دلتنگی برای وداع با این ماه سراسر برکت.دوستان یک به یک خود را به گلزار شهدای آبادان می رساندند تا میهمان شهدای گلگون کفنی باشند که بسیاری گمنام ولی جاودان و پر هیبت در سینه ی خاک تفتیده ی آبادان آرمیده اند. و چه آرام است اینجا گویی قطعه ای از باغ بهشت که به میهمانان خود اجازت حضور داده باشند تا پالایش کنند عقل و دل را. بیارایند عقل و هوش را و دیداری دوباره و قسمی چندباره بزبان جاری سازمند که همچنان عهد و پیمان داریم با خنیاگران جبهه توحید و سرداران لشگر آقا امام زمان (عج).

02

یاران آمده بودند. پیر و جوان.دانشجو و طلبه.رزمنده و پاینده. کارمند و کارگر. همه آمده بودند به رسم دلدادگی تا بگویند قاعده ی بازی را در هر قرن و زمانی می دانند و بدان پایبندند.

حضرت آقا خرسند باشند و مطمئن که سربازان ولی عصر (عج) نایب برحق ایشان را تنها نخواهند گذاشت و همچنان ایستاده اند تا حامی و حافظ انقلاب کبیر خمینی عزیز باشند.

ابتدا جمع حاضر در گوشه ای از گلزار شهدای آبادان گرد آمدند تا علی پارسا که خوش زبان است و دانا ؛ خیرمقدم بگوید. علی پارسا می دانست که همه میهمانیم بنابراین حق مطلب را با بیان ویژگی های منحصر بفرد این گلزار آغاز کرد. از بوی عطری گفت که از دل قبور شهیدان به مشام رسیده؛ از شفای آن مرد سمنانی گفت که دیگر حاضر نیست این قطعه ی بهشتی را با هیچ چیز دیگر معاوضه کند.او از آبادان گفت و لزوم اصرار بر آبادانی اش. از شهدای فاجعه سینما رکس گفت و نقش مردمان آبادان در پیروزی انقلاب اسلامی.او از مردان و زنانی گفت که عاشقانه ایستادند و مقاومت کردند تا سرود ولایتمداری را بسرایند و اسوه ی مقاومت ملی بشوند دربرابر هر گونه تجاوز و زیاده خواهی ابرقدرت های زورگوی جهان.

جمع کم تعداد میهمانان آنقدر بزرگ بود که بتواند پیام بلند فرهنگی خویش را فریاد بزند و از مسوولان شهر بخواهد که این گلزار را دریابند و هر هفته مردم را بدینجا فرابخوانند. آبادان پیشرو در برگزاری زیارت عاشورا در کشور است. در آن زمان که زیر آتش وحشیانه ی استکبار به سختی نفس می کشید ؛ زیارت عاشورا در این شهر رونق همیشگی داشت و ای کاش که در گلزار شهدای شهر ؛ شاهد برگزاری دعای زیارت عاشورا باشیم. مگر نه این است که این خفتگان همیشه بیدار شهید دلداده ی کربلا بوده اند پس بسم الله.

مهرداد معماری مدیر پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس نیز طی سخنانی خواستار بسترسازی گفتمان درون شهری شد. وی گفت: وقت آن رسیده که نیروهای خوش فکر و سرمایه های آبادان آستین همت بالا بزنند و برای عمران و ابادی شهر دست از جناح بندی و انشقاق بردارند.

مدیر پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس ادامه داد : باید تلاش بشود نسل حاضر و پویا در بخش های هنری شهر را با طلایه داران سال های مبارزه و دفاع مقدس اشتی داد.آبادانی ها باید یکدل بشوند و متحد تا بتوان به پیشرفت شهر امیدوار بود.

وی از جوانان و اندیشمندان و بزرگان شهر خواست تا باب گفتگو را با هدف رسیدن به تعامل و همدلی را بگشایند.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آفا ابراهیمی پور امام جمعه ی محبوب آبادان به جمع یاران حاضر پیوستند و با حضورشان شعف خاصی به حاضرین منتقل نمودند.در این لحظه از جناب سرهنگ سید رحمن موسوی معاون محترم اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان که خود را به آبادان و گلزار شهدا رسانده بود خواسته شد که مطالبی بیان کند.ایشان با اشاره به موضوعات اجتماعی و ضرورت درس گرفتن از اخلاق شهادت و شهدای عزیز از جمع حاضر خواستند که همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند و احترام به قانون از یاد نرود. سرهنگ موسوی یاد شهدا را آرام دل ها توصیف کرد و از حضور در این مراسم معنوی ابراز خوشحالی و شعف نمود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان ابراز داشت که توجه دادن نسل جوان به ارزش ها ؛ تاثیر فراوانی بر کاهش معضلات اخلاقی ـ اجتماعی دارد و قطعا برگزاری چنین نشست هایی آن هم در چنین مکان مقدسی راهگشا و تاثیر گذار است.

آنگاه حضرت حجت الاسلام ابراهیمی پور برای جکع حاضر سخنانی ایراد فرمودند . ایشان با آرامش و صلابت همیشگی ابتدا از جایگاه شهید سخن گفتند و سپس در باب ویژگی های اخوت و برادری فرمودند.

ایشان گفتند: رابطه ی بین دو برابر بر اساس فطرت است و بر اساس پست و مقام و امور دنیوی تعریف نشده است.نگاه اسلام به شکل “إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ” می باشد. این برادری که در اسلام بدان تاکید شده است شرایطی دارد.اول آن که باید از همدیگردفاع کنید.حقوق یکدیگر را باید رعایت کنید.مشکل همدیگر را حل کنید. اگر در مسجد بودید ؛ نماز جمعه بودید و برادر دینی تان نیامد بپرسید که چرا نیامده است؟ بدنبال رفع مشکلات یکدیگر باشید.مریض است بروید عیادتش.دستورات دین اسلام زیباست و وظیفه داریم که این دستورات را از بعد نظری بیاوریم در عمل.پس حالا که در محتوای دین قرار گرفته ایم توجه داشته باشیم که دین اسلام همه را به برادری و تعاون با یکدیگر دعوت کرده است.منتها باید ارتباطات را بر اساس وصایای دین تنظیم نماییم.

وی افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای ایجاد ارتباط و عمل نمودن به دستورات اسلام در توصیه به برادری است.ماه رمضان به ما نظم را آموزش می دهد.شما اگر یک ثانیه پس از اذان صبح سحری بخورید روزه تان باطل است.در افطار و نمازخواندن نیز همین طور است. اینها یعنی تمرین منظم بودن.لذا دین اسلام دینی است که نظم و باور و زندگی اجتماعی را توامان به ما توصیه و آموزش می دهد.

در ادامه ی برنامه حاج پرویز خردمند مداح اهل بیت عصمت و طهارت قطعه ای از نوحه ی رزمندگان را مداحی کرد و حاضران سینه زدند.این بخش از برنامه بسیار مورد توجه حاضرین واقع شد.

اجرای تعزیه مولاعلی (ع) و بانو فاطمه الزهرا (س) بخش پایانی برنامه بود. این تعزیه توسط گروه اباعبدالله الحسین (ع) و به کارگردانی آقای دلایر و بازیگری خواهران و برادران هنرمند و متعهد آبادانی در محوطه ی خیابانی گلزار شهدا اجرا شد و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گفتنی است واحد خبر صدا و سیمای مرکز آبادان گزارشی از این مراسم تهیه کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مراسم به پیشنهاد پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس و با همت اعضای گروه این پایگاه خبری در محیط مجازی و همکاری و حمایت شهرداری آبادان ؛ پالایشگاه آبادان ؛ پتروشیمی آبادان ؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان ؛ سازمان آرامستان شهرداری آبادان و اداره بندر و کشتیرانی آبادان برگزار گردید.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

 

مشاهده ویدیوی نوحه خوانی برادر پرویز خردمند

01 02 03 04 05

06 07

ویرایش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی