آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

افزایش قیمت سوخت و مشکلات فعالیت شناورهای باری

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ق.ظ

افزایش قیمت حامل های انرژی، برخی فعالیت های شناورهای باری فعال در بنادر خوزستان را با مشکلاتی مواجه کرد.

در پی افزایش قیمت سوخت به ویژه برای شناورهای باری حاشیه خلیج فارس، برخی فعالیت های این شناورها در بنادر خرمشهر،آبادان ، اروندکنار و چوئبده با مشکلاتی مواجه شده است.

نیوز-آبادان

یکی از مالکان لنج باری در این رابطه گفت:افزایش قیمت سوخت شناورهای باری باعث خارج شدن این فعالیت از صرفه اقتصادی شده است.

خلیل چسباوی افزود:افزایش سوخت از پنج هزار ریال به ۱۵ هزار ریال در هر لیتر برای لنج های باری، باعث شده تا مالکان شناورهای باری علاقه کمتری به جابجایی بار از بنادر داشته باشند.

یکی دیگر از مالکان شناورهای تجاری در اروندکنار نیز گفت:اگر حمایتی از سوی دولت به فعالان این عرصه نشود، ترجیح می دهیم برای جلوگیری از ورشکستگی، شناور خود را به فروش رسانده یا تا زمان بهبود اوضاع، فعالیت تجاری نکنیم.

سعید نصاری گفت:در هر شناور تجاری بیش از ۱۰ نفر مشغول کار هستند که رکود در این صنعت باعث بیکاری هزاران نفر در شهرستان های حاشیه خلیج فارس می شود.

نصاری با بیان مشکلات و سختی های کار فعالان این عرصه، افزود:در سخت ترین شرایط آب و هوایی، در مناطق محروم و مرزی در حال امرار معاش هستیم که تداوم این فعالیت ها به حمایت بیشتر دولت نیاز دارد.

یک ترخیص کار کالا در بندر خرمشهر و آبادان نیز در این خصوص گفت:با افزایش قیت حامل های انرژی، روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر جنوب خوزستان کند شده است.

علیرضا جواهری افزود:با توجه افزایش چند برابری قمیت سوخت شناورهای باری، مالکان این شناورها برای انتقال بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمت دو برابر را پیشنهاد کرده اند که این خواسته، کالا را از صرفه اقتصادی خارج می کند.

مدیر عامل اتحادیه شناورهای تجاری آبادان نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

فاضل دشتی نژاد گفت:این اتحادیه، پیگیر کار هستیم ولی دولت و نمایندگان مجلس باید در این خصوص، پاسخگو باشند.

مدیر عامل پخش فرآوردهای نفتی منطقه آبادان نیز با تایید خبر افزایش قمیت شناورهای باری بر اساس قیمت پایه خلیج فارس افزود:قیمت سوخت شناورهای باری بر اساس قیمت دلار براساس نرخ روز محاسبه و به فروش می رسد.

علی حکمت افزایش قیمت سوخت شناورهای باری را بر اساس مصوبه دولت و در چارچوجوب قانون هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و گفت:قیمت سوخت شناورهای باری در حدود ۱۵ هزار ریال است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی