آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

پلمب ۶۳ مکان عرضه قلیان در آبادان

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۸ ب.ظ

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: سال گذشته ۶۶ مکان عرضه قلیان متخلف در شهرستان به دادگاه معرفی، ۶۳ مکان پلمب، ۳۲ مورد اخطاریه کتبی و ۵۸ مورد تعهد محضری از متخلفان اخذ شد.

سالروز جهانی بدون دخانیات که همه ساله از ۳۱ ماه می میلادی مصادف با هفته ملی بدون دخانیات از چهارم تا دهم خردادماه آغاز می‌شود امسال با شعار، «زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه» برگزار شده است.

نیوز-آبادان

این مسئله لزوم اطلاع رسانی حداکثری در خصوص مخاطرات بهداشتی اعتیاد به مواد دخانی به طور خاص را در گروه‌های هدف که با توجه به سیاست‌های جدید صنایع دخانی و تبلیغات وسیع آنها نوجوانان، جوانان و زنان را شامل می‌شود، را  دو چندان می‌کند و ضروری‌ست تا متولیان امر سلامت با نگاهی خاص به گروه‌های یاد شده برنامه‌های خود را در راستای آموزش و کاهش مخاطرات تدوین و اجرا کنند.

*اجرای طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان قلیان

به همین مناسبت، سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با ارائه توضیحاتی از خود مراقبتی برای دوری از دخانیات، خانواده سالم با دوری از دخانیات، محل کار و اماکن عمومی سالم با دوری از دخانیات، اجرای کامل قوانین برای دوری از دخانیات، آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات، جوانی سالم، بدون سیگار و قلیان و مقابله با قاچاق مواد دخانی به عنوان روز شمار هفته ملی بدون دخانیات نام برد.

شهرام ترحمی گفت: در راستای کنترل و کاهش مصرف مواد دخانی در سطح شهر و داشتن زندگی بدون دخانیات برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته که برای تحقق آنها به همکاری، همراهی و حمایت جدی خانواده‌ها به طور خاص و سایر دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی از طرح موضوع در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در راستای جلب مشارکت جدی ادارات و به خصوص مقامات اجرایی و قضایی در خصوص برخورد قاطع با متخلفان، استفاده از تریبون نماز جمعه و مساجد و بیان مسائل از سوی ائمه جمعه و جماعت همراه با حضور مسئولان و کارشناسان بهداشتی مراکز بهداشت شهرستان در این مراکز، انجام تبلیغات محیطی و نمایش پیام‌ها و هشدارهای بهداشتی در مکان‌های پرتردد شهری، برگزاری مسابقات ورزشی با موضوعات کنترل دخانیات و درج شعارهای هشدار دهنده در سر برگ ادارات و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، رابطان، کارگران در کارگاه‌ها و کارخانجات و غیره به عنوان برخی از برنامه‌های قابل اجرا در این زمینه نام برد.

ترحمی افزود: جلب مشارکت اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بسترسازی برای جلوگیری از توزیع مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اجرای طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان قلیان با حضور نمایندگان قضایی و انتظامی، برگزاری سمینار، همایش و درج مقالات در جراید و ویژه نامه‌های محلی و منطقه‌ای و استفاده از توان بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی روستا، مراکز بهداشتی در مانی روستایی، خانه‌های بهداشت، مدارس، مهد روستاها و غیره به منظور آموزش و تبلیغات در محیط‌های روستایی از دیگر کارهای قابل اجرا در زمینه حذف مواد دخانی از زندگی به شمار می‌رود.

*باید بتوانیم در برابر مصرف قلیان «نه» بگوییم

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه فردا دیر است و باید از همین امروز سیگار را ترک کنیم، از مصرف دخانیات به عنوان انتخاب آگاهانه مرگ نام برد و اظهار کرد: زندگی عاری از دخانیات حقی برای همه است و لذا باید بتوانیم در برابر مصرف قلیان «نه» بگوییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام  شده در جهت کنترل دخانیات در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در زمینه برخورد با اماکن عرضه کننده قلیان ۲۸ مورد گشت زنی مشترک با نیروی انتظامی انجام شد که در این راستا ۶۶ مکان متخلف به دادگاه معرفی، ۶۳ مکان پلمب، ۳۲ مورد اخطاریه کتبی و ۵۸ مورد تعهد محضری از متخلفان اخذ شد.

وی یادآور شد: در این راستا یک‌هزار و ۳۶۶ قلیان از سطح مراکز عرضه قلیان و ۳۰۴ قلیان نیز از سطح پارک‌ها جمع آوری و معدوم شدند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمینه عرضه دخانیات در عاملیت‌های فروش، ۲۲ مورد گشت مشترک با همراهی ادارات صنعت، معدن و تجارت، شرکت دخانیات و نیروی انتظامی انجام شد که در این رابطه ۴۹ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

*جمع آوری ۵۳ هزار نخ سیگار که جنبه تبلیغاتی داشتند

ترحمی با اشاره به جمع آوری ۵۳ هزار نخ سیگار که جنبه تبلیغاتی داشتند در سال گذشته، افزود: همچنین ۱۸ جلسه مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت، شرکت دخانیات، نیروی انتظامی و اتاق اصناف برگزار شد.

وی اظهار کرد: در راستای آموزش افراد ، ۵۵۵ مورد آموزش چهره به چهره، ۱۶ جلسه آموزشی با حضور اصناف، ۴۷ جلسه آموزشی در مهدهای کودک و مدارس و ۱۶ جلسه آموزشی در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی انجام شد ضمن آنکه ۳۴ لوح فشرده آموزشی مختلف به ادارات، مهدهای کودک و مدارس ارسال و ۴۰ هزار و ۶۸۱ پوستر، پمفلت، استیکر، تراکت و غیره نیز توزیع شد.

ترحمی در پایان بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ بار موضوع مصرف مواد دخانی و خطرات ناشی از مصرف آن در جلسات کمیسیون نظارت شهرستان مطرح شد، سه بار از تریبون نماز جمعه مطالبی ارائه و سه بار نیز همایش‌های پیاده روی با هدف مبارزه با آثار سوء مصرف دخانیات انجام شد.

نظرات  (۲)

  • تبلیغات اینترنتی
  • باسلام ودرود خدمت شما دوست گرامی

    وبلاگ خیلی جالب وزیبایی دارید از خداوند متعال برایتان موفقیت همیشگی آرزومندیم

    بنده یک سایت در زمینه تبلیغات ونیازمندیهای اینترنتی دارم وازشما دعوت میکنیم به سایت ما مراجعه کنید وماراخوشاحال کنید همچنین در این سایت می توانید تبلیغات ونیازمندیهای خودتان را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید.

    ازشما درخواست میکنیم اگه امکان پذیراست لینک سایت ما هم در وبلاگ خیلی زیبا وقشنگ تون در قسمت پیوندها ولینک دوستان ثبت کنید تا کاربران عزیز باسایت تبلیغات ونیازمندیهای اینترنتی آشناشوند

    عنوان : تبلیغات اینترنتی
    لینک : niazgoo.com

     

    آگهی رایگان | درج آگهی رایگان | ثبت آگهی | سایت نیازمندی | آگهی اینترنتی | تبلیغات رایگان | درج رایگان آگهی | سایت درج آگهی | تبلیغ رایگان | سایت تبلیغاتی | بهترین مکان برای تبلیغات رایگان | آگهی ویژه | تبلیغ ویژه | تبلیغات اینترنتی | سایت تبلیغات

  • صادق ضعیفی انابت
  • سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
    واقعا وبلاگ خوبی دارین و مطالب مفیدی قرار دادین
    خوشحال میشم به وبلاگ ما هم سر بزنین و با نظرات خوبتون به ما کمک کنین
    موفق باشین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی