آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

عابدزاده امروز ۵۰ ساله شد

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ

درست ۴۹ سال قبل در آبادان احمدرضا عابدزاده متولد شد. یک آبادانی اصیل که به علت شروع جنگ و کوچ خانواده به اصفهان، همه او را یک اصفهانی می شناسند تا آبادانی.

اولین عکس عابدزاده در دنیای ورزش سال ۶۲، زمانی ثبت شد که او در عضویت باشگاه هلال احمر اصفهان بود، در سال ۶۳ به نام اصفهان رفت، تیمی که موازنه قدرت را با پیروزی برابر سپاهان، ذوب آهن، تربیت، سازمان گوشت و پلی اکریل به هم زد و قهرمان اصفهان شد. با حضور گلرهای بزرگی چون کربکندی و علیرضا ریاضیات، در اولین لیگ استانی قدس، گلر تیم اصفهان شد و توسط ناصر ابراهیمی به تیم ملی ب، جهت شرکت در تورنمنت بین المللی دهه فجر دعوت شد. در تیم ملی ب، بهمن ۶۴ مردانی چون عابدزاده ۱۹ ساله، نامجومطلق، بهتاش فریبا، فرشاد پیوس، کریم باوی، محمدعلی نعمت زاده و … حضور داشتند.

 

541583_130

در سال ۶۵ درخشش عابدزاده در تیم اصفهان و تام ادامه یافت، اصفهان قهرمانی دومین دوره لیگ استانی قدس شد. عابدزاده توسط دهداری گلر اصلی تیم ملی شد، پیراهنی که ۱۲ سال دوخته بر قامت او ماند.

در سال ۶۷ به تهران آمد و خدمت سربازی را در ژاندرامری پشت سر گذاشت، سال ۶۸ به تام برگشت، قرار بود در بهار ۶۹ به پرسپولیس آید اما علی پروین در اولین اردوی تیم ملی بعد از جام صلح و دوستی او و قایقران را به تیم ملی نبرد تا قایقران و عابدزاده در نیمه راه پرسپولیس به السد قطر و استقلال بروند.

۳ سال خوب را در استقلال داشت، با تیم ملی هم در نقطه اوج بود، سال ۷۲ به سپاهان رفت و در بازی تیم ملی برابر تایوان اولین مصدومیت جدی برایش شکل گرفت. مصدومیتی که با یک محرومیت، او را تا سال ۷۵ از تیم ملی دور نگهداشت، سال های ۷۴ تا ۷۷، عابدزاده در اوج بود اما جریان سیاهی در فوتبال او را از تیم ملی کنار گذاشت، کاری که پروین در پرسپولیس کرد! مدیریت سایپا او را جذب کرد این بار مایلی کهن نگذاشت بازی کند، این همه فشار یک جا باید خودنمایی می کرد که کرد، وقتی خبر بیماری وانتقال او به بیمارستان منتشر شد و شهر را به هم ریخت .

ورود عقاب آسیا به پنجاهمین سال زندگی

بقیه ماجرا که خود می دانید، عابدزاده ۷۸ بازی ملی دارد و در ۷۸ بازی ۵۲ گل خورده است. هیچگاه در یک بازی۹۰ دقیقه ای بیش از ۲ گل نخورد، توانش در مهار ضربات پنالتی باعث قهرمانی ایران در آسیایی ۹۰ پکن و سومی در جام ملت های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ شد.

نظرات  (۱)

سلام.. یادش بخیر :) عابدزاده را خخیلی دوست داشتم و دارم..کلا وقتی می رفت تو دروازه ادم خیالش راحت بود ..
===
یک مطلب جدید با موضوع"رژیم خبری!" در وبلاگم منتشر کردم. خوشحال میشم بیاید و نظرتان را بیان کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی