آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

ماراتنی به نام تبلیغات!

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ

کاندیداهای جوان و کم نام و نشان از همینک می‌بایست به فکر تبلیغات اصولی و تکنیکی خود باشند. ناگفته پیداست که تبلیغات، هزینه‌های بسیاری دارد که اتفاقاً همین امر گاهی موجب می‌شود که کاندیداهای اصلح فاقد منابع مالی، نتوانند آنگونه که شایسته‌ی آنهاست به مردم معرفی شوند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.مرحلهٔ نخست این انتخابات همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴) خواهد بود.

نیوز-آبادان

گمانه‌زنی‌ها و دسته‌بندی‌ها آغاز شده است. گرچه حضور برخی چهره‌های آشنا از قبل قابل پیش بینی است اما در این دوره از انتخابات بی‌تردید چهره‌های نچندان آشنا هم اعلام موجودیت خواهند نمود. از آنچه به امروز دریافتیم می‌توان به حضور کاندیداهای جوان در این انتخابات اشاره کرد.

جوانان، همواره با کمک نیروی جوانی خود توانسته‌اند در بسیاری از امور پیشرو و موفق هم باشند. البته این گفتار بدان معنا نیست که هر کاندیدای مسن و کهنسالی فاقد توانایی در انجام امور نمایندگی است اما آنچه روشن و مشخص است آن است که در این دوره ما با چهره‌هایی روبرو خواهیم شد که شناخت کاملی از آنان نخواهیم داشت و یا اولین حضور کاندیداتوری برای مجلس را تجربه خواهند کرد.

حال به این مهم باید اذعان داشت که تبلیغات زودرس و خارج از دایره‌ی زمان قانونی که معمولاً در هر دوره شاهد آن بوده‌ایم این بار نیز به چشم خواهد خورد، منتها باور اینکه در این ماراتن تبلیغاتی، چه کسی یا کسانی پیروز میدان خواهند شد قدری با شک و تردید در قالب جوانمردانه بودن یا نبودن روبرو هستیم. جوانان جویای نام ونشان و انشاءالله مشتاق خدمت واقعی نیازمند معرفی بیشتر و بیشتر خود به مردم هستند.

اصلاً تبلیغات در انتخابات حرف اول و آخر را می‌زند و گرچه بارها و بارها تأکید و اعلام شده که مردم گول تبلیغات‌های آنچنانی و به دور از واقع کاندیداها را نخورند اما مبرهن و آشکار است که تبلیغات، ابزار بسیار کارآمدی است که بهره‌جویی علمی و درست از آن، بسیاری از ناشدن‌ها را «شدن» می‌کند!

از این رو کاندیدهای جوان و کم نام و نشان از همینک می‌بایست به فکر تبلیغات اصولی و تکنیکی خود باشند. ناگفته پیداست که تبلیغات، هزینه‌های بسیاری دارد که اتفاقاً همین امر گاهی موجب می‌شود که کاندیداهای اصلح فاقد منابع مالی، نتوانند آنگونه که شایسته‌ی آنهاست به مردم معرفی شوند.

به نظر می‌رسد با توجه به نگاه دقیق و موشکافانه‌ی مردم که برخاسته از بصیرت سیاسی و اجتماعی آنان است موجب خواهد شد که چهره‌های از قبل شناخته شده، خیالی آسوده‌تر از پیش نداشته باشند و دل به وابستگی‌های قومیّتی و فامیلی ندهند و خود را در ماراتنی واقعی احساس کنند و ببینند.

از سویی دیگر بازار اتهام زنی نیز این روزها در آبادان داغ داغ است. برخی حضور موفق شیرازی ؛ شهردار آبادان در این انتخابات را مدیون امکانات فراوان و نیروی انسانی پر تعداد ایشان در شهرداری می دانند که اتفاقا از ایشان نیز کاملا راضی هستند. شنیده شده که با اعمال نفوذ امام جمعه آبادان ؛ احتمال اینکه شیرازی در لیست  استانی جبهه پایداری قرار بگیرد زیاد است که البته این مشروط بر آن است که انتخابات به شکل استانی برگزار بشود که به نظر نگارنده ؛ بعید است وزارت کشور با این طرح مجلس موافقت بکند.

آن چه مبرهن است حضور کاندیداهای دیگر از طیف های سیاسی موجود می باشد که حضور هر کدام صفحه شطرنج را پیچیده تر می کنند. حضور عبدالله کعبی و محمدسعید انصاری کارکشته در کنار چهره های دیگر آشنا و نیز حمید حنظل عیدانی که رییس فعلی شورای شهر است و طرفداران زیادی هم دارد ؛ همه و همه دایره ی چرخنده ی انتخابات را پیچیده تر میکند و تقریبا می توان پیشاپیش اذعان داشت که “شک نکنید انتخابات آبادان به دور دوم خواهد کشید.”

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی