آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

تلاش انگلیس برای تجزیه استان خوزستان

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

استان خوزستان به دلیل موقعیت استراتژیک و وجود نفت از دیرباز یکی از اهداف مهم دولت انگلیس برای تجزیه آن بوده است به طوری که بررسی سوابق استعماری کشور مذکور در راستای تجزیه این استان در سال های ۱۲۵۳، ۱۳۰۳، ۱۳۲۵ و ۱۳۲۹ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش این کشور را بیش از پیش نمایان می سازد.

از سال ۱۳۸۴ سلسله اقدامات مهندسی شده ای در استان خوزستان در حال انجام است که مطلب پیش رو تا حدودی تلاش می نماید نقش برخی عوامل خود فروخته و کشور انگلیس را در اقدامات تروریستی سالهای اخیر خوزستان که منجر به شهادت ۲۹ تن و مجروحیت ۳۰۰ نفر دیگر و خسارت های مادی و اموال عمومی و خصوصی گردید، نمایان سازد.

نیوز-آبادان

۱ ـ اشغال سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن توسط ۵ تن از عناصر گروهک تروریستی و تجزیه طلب بنام های توفیق ابراهیم، جاسم علوان، عباس میقم، مکی حنون، شایع حامدی، فوزی رفرف و شهادت چند تن از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۹ و سهل انگاری و تعمد دولت انگلستان در عدم حفاظت و پیشگیری از این اقدام تروریستی در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و دستگیری یکی از عوامل اقدام کننده بنام “فوزی بداوی نژاد (فوزی رفرف)” و محکومیت چند سالی وی و ازادی مشارالیه در سال ۱۳۸۷ و دادن پناهندگی سیاسی به یاد شده ؟! مسائله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

۲ ـ اقدامات تروریستی خوزستان در سال ۱۳۸۴ همه نگاه ها را به دخالت های دولت بریتانیا معطوف نمود هدفمند بودن این اقدامات به دنبال انتشار نامه جعلی منتسب به دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران، تحریک برخی از عناصر تروریست به انجام اقدامات تحریک آمیز از خاک انگلیس توسط عناصر تجزیه طلب، حمایت و مدیریت مهندسی شده این اقدامات را از کشور انگلیس نمایان می ساخت.

۳ ـ فعالیت تشکیلات تروریستی جبهه دمکراتیک ملی اهواز به سرکردگی “صلاح مزرعه”: این تشکیلات تروریستی در سال ۱۳۸۶ و بدنبال اختلافات به وجود آمده با محمود مزرعه از گروه جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز جدا شده است عناصر اصلی این گروه از سال ۱۳۸۴ گروه های تروریستی را در سطح استان ساماندهی، مدیریت و راهبری نمود که منجر به چندین اقدام خرابکارانه در سطح استان خوزستان گردید. علی ساعدی؛ علی مرمضی و حسن مزرعه کادر تروریست مرکزی گروه در انگلیس اند و طلاح مزرعه در کانادا مستقرند. در سالهای اخیر نیز این گروه رسماً اقدامات تروریستی را در استان هدایت کرده و در حال حاضر فیلم گروه تروریستی وابسته به این تشکیلات که بنام و به اعلام شبکه پرس تی وی در اواخر سال گذشته در خوزستان زیر ضربه رفته است بر روی سایت این گروه قرار دارد.

۴ ـ فعالیت تشکیلات تروریستی جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز به سرکردگی “مجموعه مزرعه” در لندن این گروهک در سال ۱۹۹۰ در لندن اعلام موجودیت نمود و در سال های اخیر تمامی توان خود را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران به میدان آورده و در عرصه فعالیت خرابکارانه، سیاسی، تبلیغی و حضوری در شبکه های ماهواره ای علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.

۵ ـ فعالیت تشکیلات حزب تضامن الدیمقراطی الاحواز: این تشکیلات دردهه ۸۰ در لندن اعلام موجودیت نمود، سرکرده آن “منصور سیلاوی” ارتباط تنگاتنگی با برخی از اتباع انگلیسی داشت. وی در بحبوحه اغتشاشات خوزستان با “حک استراو” وزیر امور خارجه وقت انگلیس ملاقات نمود، منصور سیلاوی در سال ۱۳۸۶ فوت نمود و در حال حاضر “عبدالحسن طرفی زویری” معروف به عدنان سلمان سرکرده این تشکیلات می باشد. این گروه در جریان فتنه  ۱۳۸۸ همکاری فعالی با اپوزیسیون خارج از کشور داشته است و ” موسی شریفی” به نمایندگان از این گروه در نشست عناصر ضد انقلاب در کشور فرانسه شرکت داشته است. “کریم عبدیان” عضو پنتاگون و عضو فعال این گروه نیز اخیراً در نشست مرکز مطالعات ایران و اعراب در لندن با حضور عناصر فراری خاصه “علیرضا نوری زاده” برگزار شد، شرکت داشته و موضوع تغییر نام خوزستان به نام عربستان کلید خورد و گروه های تجزیه طلب روی این موضوع تبلیغات زیادی را به راه انداخته اند.

۶ ـ فعالیت تشکیلات انجمن دوستی عرب های ایران و انگلیس تحت مدیریت دانیل برت (برد) شهروند انگلیسی : این گروه از ابتدای سال ۲۰۰۵ همزمان با اغتشاشات و بمب گذاریهای خوزستان دوشادوش عناصر تجزیه طلب مقیم آن کشور اقدام به برگزاری تجمع، سخنرانی، مصاحبه با سایت ها، انتشار اخبار و مطالب خلاف واقع، راه اندازی سایت اینترنتی، حمایت و پشتیبانی در راه اندازی شبکه ماهواره ای الاهواز، صدور بیانیه در مقاطع مختلف در راستای تحریک قومیت عرب و … به نفع گروه های تجزیه طلب و تروریست نموده  است. دانیل برت در سال ۱۳۸۷ در مصاحبه با “مجله نیسان” متعلق به عناصر تروریست، که مورد توجه گروه های خلق عرب و سایت های آنها نیز قرار گرفت اظهار می دارد: «ملت اهواز باید به اندازه فلسطینی ها مورد توجه و حمایت قرار بگیرند در واقع من بر این باورم که قادر به تاثیر گذاری بر زندگی اهوازیان هستم… اهوازی ها مانند دیگر ملت ها قادر به مقابله با ایرانی ها و نابود ساختن قصر پوشالی آنها در سرزمین عربی اهواز هستند… این جمعیت به همراه سازمان حقوق بشر اهواز فعالیت های گسترده ای در عرصه کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان به عمل آورد.» دانیل در ادامه می گوید در راستای تلاش هیا بی وقفه این جمعیت و شرح مسأله اهواز موفق به حمایت کمیته ی هنری جکسون شدیم. این کمیته بسیاری از وزرای دولت انگلیس و اعضای موسسات امنیتی کشور را در بر می گیرد.

۷ ـ آزادی عمل برخی از عناصر تروریستی و تجزیه طلب برای ملاقات با مسئولین ارشد دولت انگلیس با هدف فشار بر جمهوری اسلامی ایران که از جمله آن می توان به ملاقات منصور سیلاوی سرکرده حزب تضامن الدیمقراطی با جک استراو وزیر خارجه در گرما گرم اغتشاشات و بمب گذاری ها خوزستان در سال ۱۳۸۴ و “رضا وشاحی” عنصر تجزیه طلب و عضو انجمن دوستی عربهای ایران و انگلیس با وزیر امور خارجه و رئیس پژوهشگران دفتر مطالعاتی و سیاست گذاری بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه بریتانیا اشاره نمود.

۸ ـ دعوت گروه مشاورین اجتماعی شهر لندن از علی ساعدی، ناصر عوده از عناصر تجزیه طلب و وابسته به گروهک تروریستی جبهه دمکراتیک ملی اهواز در ۶ اسفند ماه ۱۳۸۷ و دادن لوح تقدیر به آنها ؟!!!

۹ ـ فعالیت دهها سایت و وبلاگ و شبکه ماهواره ای متعلق به گروه های تروریست و تجزیه طلب در کشور انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و انتشار اخبار مجعول، خبرسازی، شانتاژ خبری، انتشار اطلاعیه و … در خصوص استان خوزستان و تحریک آمیز بودن بسیاری از اقدامات این سایتها.

۱۰ ـ دعوت و مصاحبه شبکه ماهواره ای بی بی سی فارسی متعلق به دولت انگلیس از عناصر تروریست و حمایت از تروریست های دستگیر شده خصوصاً در چند ماهه گذشته که از آن جمله می توان به دعوت سعید دبات عضو گروهک تروریستی حرکه الضنال العربی مقیم دانمارک و کمال (کامل) آلبو شوکه و یوسف عزیزی بنی طرف اشاره نمود.

۱۱ ـ فعالیت کانون ضد نژاد پرستی و عرب ستیزی ایران: یوسف عزیزی بنی طرف بعد از متواری شدند به لندن در سال ۱۳۸۶ به اتفاق چند تن دیگر از عناصر جدایی طلب مقیم اروپا، اقدام به راه اندازی این کانون نموده است. تا ترویج نژاد پرستی افراطی را به رخ همه گروه ها و اقوام ایرانی بکشاند.

۱۲ ـ اخیراً نیز گروه های تروریستی اقدام به راه اندازی کانونی دیگر با عنوان مشداخ در انگلیس نمودند که باید منتظر اقدامات این گروه در خوزستان باشیم.

۱۳ ـ هر چند نباید به تجمعات مهندسی شده چند نفره از عناصر ضد انقلاب این جریان خود باخته در مقابل سفارت خانه جمهوری اسلامی ایران که به بهانه های واهی و در قبال پرداخت حقوق پناهندگی در آنجا تجمع می نمایند به سادگی گذشت.

اعطای پناهندگی سیاسی انگلستان به عناصر جدایی طلب و تروریست خلق عرب مساوی است با تشدید اقدامات جنایتکارانه و تروریستی خوزستان.

حال خود قضاوت کنید آیا انگلیس در اقدامات تروریستی خوزستان نقش ندارد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی