آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با سرمایه ۲.۵ میلیارد یورویی از مهرماه سال جاری وارد فاز اجرایی می‌شود.

فردین علمداری اصل با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالاشگاههای ایران است گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در غالب قرارداد ای.پی.سی و با سرمایه ۲٫۵ میلیارد یورویی قرار است از مهرماه سال جاری وارد فاز اجرایی شود.

10463865_655998541143621_7815155251103567243_n

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در انتظار تایید خط اعتبار چینی برای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان هستیم، گفت: ۸۵ درصد سرمایه مورد نیاز برای این طرح توسط چینی‌ها و ۱۵ درصد دیگر توسط منابع داخلی تأمین می‌شود.

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با اعلام اینکه طراحی بنیادی این طرح به اتمام رسیده است گفت: طراحی تفصیلی آن نیز ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به تکنولوژی قدیمی و تجهیزات فرسوده دو  واحد تقطیر پالایشگاه که دارای بازده بسیار پایین، ریسک بسیار زیاد عملیات و هزینه‌های بالای تعمیرات است گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان یک واحد جدید با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز ساخته خواهد شد که با احتساب واحد ۱۵۰ هزار بشکه ای موجود، ظرفیت کل پالایشگاه به  ۳۶۰ هزار بشکه در روز تثبیت می‌شود.

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از تثبیت ظرفیت پالایشی پالایشگاه آبادان ،تولید محصولات بر اساس استاندارد یورو ۵ ،کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ،افزایش درصد تولید محصولات سبک با بهبود تکنولوژی تولید ،کاهش تولید نفت کوره و جمع آوری مخازن و تاسیسات فرسوده  به عنوان اهداف این طرح  نام برد.

گفتنی است ، در حال حاضر پالایشگاه  آبادان ظرفیت پالایش حدود ۴۰۰هزار بشکه در روز را دارد که ۲۵۰ هزار بشکه از ۴۰۰ هزاربشکه در سه واحد قدیمی تقطیر می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی