آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

طرفداران شهردار هم از عملکرد او صدایشان درآمد

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ق.ظ

با توجه به اظهارات شجاعانه ی زویدات و اظهارات یسری خلف دریس و ایضا گفته های پیش تر حمید حنظل عیدانی و خلیل جنامی به نظر می رسد پروژه ی استیضاح شیرازی در حال کلید خوردن می باشد. استیضاحی که اگر منجر به برکناری شیرازی بشود وی می تواند از آن بعنوان فرصتی طلایی در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی استفاده کند.

در حالی که موضوع  استیضاح دکتر (مهندس) شیرازی شهردار آبادان از سوی شورای شهر چند صباحی نقل مجلس این و آن بود و در حالی که اعضای شورای شهر آبادان به دو گروه موافق و مخالف  عملکرد شیرازی تبدیل شده اند ؛ شجاع زویدات ؛ نایب رییس این شورا که پیش از این در صف موافقان شیرازی قرار داشت در گفتگو با خبرگزاری مهر در آبادان تلویحا عملکرد شهردار را زیر سوال برده است و همانی گفته که پیش از این گروه موسوم به مخالفان شیرازی ( گروه ۵ نفره)  می گفتند.

شهردار آبادان

البته ذکر این نکته پر اهمیت است که گروه ۵ نفره اخیرا موفق شده ریاست شورای شهر را بر عهده بگیرد و نیز آن گونه که شنیده می شود توانسته اند حداقل دو نفر از گروه موافق عملکرد شیرازی را با خود همراه و هم عقیده کنند.

شجاع زویدات در این گفتگو گفته است: از ابتدای سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری داده شد ولی اگر نگاهی به چهره شهر کنیم پروژه ای به صورت جدی نداشته ایم.

این اعتراف ؛ بهای سنگینی برای شهردار آبادان دارد و به نوعی همان بحث شفاف نبودن عملکرد مالی شیرازی را تایید می کند.

امروز علاوه براین اظهارات ؛ یسری خلف دریس ؛ از گروه مخالف شهردار و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در اظهاراتی گفت: در ایام نوروز ۹۴ شهرداری آبادان کتابچه ای را در اختیار مهمانان نوروزی قرار داده بود که حجم زیادی داشت. صفحه آرایی گرانقیمتی داشت و تیراژ آن بالا بود. برای تهیه و چاپ این کتابچه بدون اینکه از شورا اجازه ای کسب شود اقدام شده و همچنین مشخص نیست هزینه های آن از کجا تخصیص داده شده است.ممکن است هزینه تهیه و چاپ کتابچه نوروزی شهرداری در بودجه در نظر گرفته شده باشد ولی لازم بود مشورتی در خصوص محتوا با شورا صورت می گرفت.محتوای این کتابچه مربوط به پروژه های سال ۹۲ بود که این موضوع نشان می دهد شهرداری آبادان در سال ۹۳ پروژه عمرانی چندانی نداشته است که به آن افتخار کند.

اما آن چیزی که از نظر ما بیشتر اهمیت دارد اظهارات نایب رییس شورا یعنی شجاع زویدات است که با اعلام مبلغ هنگفت ۷۰ میلیارد تومانی علامت سوال بزرگی برای خبرنگارانی ایجاد نموده که قطعا علاوه بر شیرازی ؛ از فرماندار نیز خواهند پرسیدو  پیگیر خواهند شد.

زویدات در ادامه ی این گفتگو می گوید: به کلیه مسئولانی که در آبادان به آنها فرصت خدمت داده شده است می گویم اگر قصد نامزدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند و اگر جایی هستند که می توانند از امکانات آن مکان در راستای انتخابات استفاده کنند، مردم این مسائل را مشاهده می کنند.

همچنین وی اضافه کرد: در شهرداری آبادان علاوه بر تعهد و تخصص اولویت باید بومی گرایی باشد.

با توجه به اظهارات شجاعانه ی زویدات و اظهارات یسری خلف دریس و ایضا گفته های پیش تر حمید حنظل عیدانی و خلیل جنامی به نظر می رسد پروژه ی استیضاح شیرازی در حال کلید خوردن می باشد. استیضاحی که اگر منجر به برکناری شیرازی بشود وی می تواند از آن بعنوان فرصتی طلایی در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی استفاده کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا عبدالحسین مکوندی ، سمیرا کردی زاده ، زینب حیاوی ، ناصرکعبی ، عبدالرضا قاسمی ، جاسم ثامری و سیدفیاض موسوی و فرشید بهشتی که از غایبان اولین جلسه علنی شورای شهر آبادان در سال ۹۴ بوده اند چه  موضع یا مواضعی اتخاذ خواهند کرد.

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوزآبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی