آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

بازیگران نمایش خسته کننده ی ” شهر جنگی “

پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ق.ظ

شورای شهر آبادان چه در دوره سوم و چه در دوره ی چهارم مطلوب ترین میزان مشارکت با شهردار و تیم وی را داشته است بنابراین آن دسته که قلم می زنند و بدنبال آن می باشند که بگویند رییس شورا با شهردار مشکل دارد و غایبین اولین جلسه ی علنی شورا بنا به آن اختلاف حاضر به حضور در جلسه نشده اند همان هایی هستند که چند ماه گذشته نوشتند مهندس شیرازی و حجت الاسلام ابراهیمی پور(امام جمعه آبادان) با یکدیگر اتحاد بستند تا با بیشترین آرا برنده ی انتخابات باشند!

شورای اسلامی شهر آبادان  در اولین جلسه ی علنی خود نشان داد که استقلال عمل ندارد.

شاید بیان کردن این موضوع به مزاق خیلی خوش نیاید و روی ترش کنند اما واقعیتی انکار ناپذیر است که شورای شهر آبادان به دو دسته تقسیم شده اند.

 

abadan-shora

بر خلاف عقیده ی برخی خبرنگاران محلی ؛ علت بوجود آمدن این گروه بندی ؛ مهندس شیرازی و موافقان و مخالفان شورایی وی نیست بلکه دلیل موجه ی جناح بندی و انشقاق در شورای شهر آبادان ؛ موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری است.

البته حضور و یا جانب داری در انتخابات مجلس به خودی خود دلیل تامه ی این اختلاف نظر نیست بلکه شارژینگ برخی نمایندگان فعلی و ادوار آبادان در بوجود آمدن این وضع موثر بوده و هستند.

متاسفانه سهم خواهی های غالبا زورمدارانه و آمرانه ی برخی افراد خاص نظیر آن چه اشاره شد ؛ تعدادی از اعضای شورای شهر را درگیر نوعی بی هویتی نموده تا جایی که به نظر می رسد آنان نه نماینده ی قاطبه ی مردم که از سوی دیگران خاص ؛ کرسی شورای شهر را اشغال نموده اند.

اما موضوع شهردار و زمزمه ی استیضاح وی که به عقیده ی ما دستاورد آن زیاده خواهی ها و دخالت هاست با تقویت گمانه ی حضور وی در انتخابات رنگ و لعابی دیگر یافته است.

آن چیزی که قابل ذکر است شیطنت برخی خبرنگاران محلی در دامن زدن به اختلاف بین رییس شورا و شهردار است تا جایی که در انتخاب تیترهای اظهارات این دو به گونه ای عمل می کنند که به نفع یا ضرر یکی در مقابل دیگری عمل کرده باشند.مثلا حنظل عیدانی رییس شورای شهر آبادان درباره ی توسعه و مولفه های موجود در جمع خبرنگاران صحبت می کند؛ در حالی که تیتر زده می شود :” بیش از ۷۰ درصد نیروهای شهرداری آبادان زیردیپلم هستند.”

ما بر این باوریم که رسالت خبرنگاری و نیز آموخته های حرفه ای این شغل حکم می کند که چکیده و یا مهم ترین بخش اظهارات منعکس بشود وگرنه یافتن آمار ۱۳۵۰کارمند زیر دیپلم و یا آمار ۵ درصدی کارمندان لیسانسه ی شاغل در شهرداری آبادان چیز مهمی نیست و این را همگان می دانیم این انبوه پرسنل میراث چه ایامی است و گویای دخالت و نفوذ همه جانبه ی کدام نماینده ی شهر بوده است.

به نظر این پایگاه خبری ـ تحلیلی (نیوزآبادان ) ؛ شهردار و شهرداری چند سالی است بر ریل پیشرفت و توسعه ی موفق شهر قرار دارند و بچگانه است اگر بخواهیم این پیشرفت نسبی را نتیجه ی مدیریت شخص شیرازی بدانیم چرا که شهردار تابع برنامه ریزی های تک تک اعضای شوراست. این شورای شهر است که ورودی اعتبار و جذب سرمایه ها را مدیریت می کند و قطعا کارکردن در شرایط پولدار بودن بسیار آسان تر از زمانی است که مشکلات مالی و اعتباری وجود داشته باشد.

معتقدیم با توجه به ادله های روشنی که وجود دارد و قابل رویت می باشند شورای شهر آبادان چه در دوره سوم و چه در دوره ی چهارم مطلوب ترین میزان مشارکت با شهردار و تیم وی را داشته است بنابراین آن دسته که قلم می زنند و بدنبال آن می باشند که بگویند رییس شورا با شهردار مشکل دارد و غایبین اولین جلسه ی علنی شورا بنا به آن اختلاف حاضر به حضور در جلسه نشده اند همان هایی هستند که چند ماه گذشته نوشتند مهندس شیرازی و حجت الاسلام ابراهیمی پور(امام جمعه آبادان) با یکدیگر اتحاد بستند تا با بیشترین آرا برنده ی انتخابات باشند!

بر این باوریم که شورای شهر بر اساس نص صریح قانون وظیفه ی کنترل و هدایت شهرداری و ایضا همسو نمودن دیگر نهادها و سازمان ها در جهت رفع معضلات شهری را دارد بنابراین این شورا و در راس آن دکتر عیدانی که فردی تحصیل کرده و موّجه می باشد حق دارد و اصلا باید کم و کاستی های موجود را بیان کند و بر فرض اینکه ایشان نیز مثل هر شهروند جمهوری اسلامی که دارای شرایط قانونی باشد ؛ اگر بخواهد برای مجلس هم کاندیدا بشود ؛ کسی نباید حرف ها و جبهه گیری های او را مبارزات زودتر از موقع انتخاباتی تلقی نماید. موضوعی که به کرّات از سوی برخی سایت های خبری  محلی گفته شده است.

اگر ماجرای اخذ مجوز از فلان دانشگاه علمی کاربردی خارج از شهراز سوی شهرداری آبادان برای ورود بدون کنکور کارکنان شنیده می شود و من نوعی به جهت راستی آزمایی آن را از رییس شورا بپرسم ؛ اجازه ندارم تیتر خود را بگونه ای تنظیم کنم که شائبه ی افشاگری از سوی رییس شورا  برداشت بشود.

این هایی که گفته شد را می دانیم و اما چرایی این گفتار را نیز می گوییم تا خوانندگان بویژه همکاران ارجمندمان در رسانه های مکتوب و مجازی خبری ؛ از نیت ما (پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوزآبادان ) مطلع و آگاه گردند.

همه می دانیم که بخشی از رای دهندگان آبادانی در موسم انتخابات از رای دادن امتناع می کنند و این عدم مشارکت نتیجه ی عدم حضور برخی کاندیداهای کیفی و دلسوز ؛ مخصوصا نیروهای جوان و تازه نفس بومی است. اینک این پرسش مطرح است که چرا تمام سرمایه های فکری و خوش فکر محلی به میدان نمی آیند؟

با بررسی میدانی می توان به حقایقی پی برد که مهم ترین آن ها ؛ حاکمیت اندیشه ی قبیله ای و حضور طوایفی در انتخابات است.همین موضوع و چندین دلیل و برهان دیگر موجب شده اند تا کاندیداهای موجود اقدام به یارکشی نمایند و همگان مستحضریم که نتیجه ی این یارکشی ها و تشکیل لابی ها چه بر سر آبادان آورده است تا جایی که شهر نیم میلیونی پیش از جنگ را تبدیل به ۲۸۰ هزار نفوس کرده اند و عملا بخش قابل توجهی از مدیریت های شهری را به غیربومیان سپرده اند. آیا انتصاب مدیران شهری ـ با تمام ضعف هایی که قابل رصد و مشاهده می باشند ـ بدون اذن و دخالت نمایندگان شهر رقم خورده است؟

نگرانی ما از ناهمسو بودن اعضای شورای چهارم شهر ؛ هم جنس دغدغه های ما برای آینده ی این شهر است.وقتی تعدادی از اعضای شورای شهر به عمد در جلسه ی علنی حاضر نمی شوند در خوشبینانه ترین حالت ؛ گویای آن است که آنان همچنان با رییس شورا بخاطر رک گویی و شفاف سازی هایش در موضوع شهردار مشکل دارند. آن ها می خواهند این پیام را به حنظل عیدانی و دیگر همفکرانش بدهند که اجازه نخواهند داد شهردار را بیش از این مورد سوال و پرسش قرار بدهند.

به نظر ما این گروه از اعضای شورا سخت در اشتباه هستند چرا که مردم شریف آبادان و بویژه جامعه ی پرسشگر شهر ؛ علاقمند هستند و از شورا بعنوان نمایندگان خود می خواهند که در خصوص تراز مالی سال های گذشته تحقیق و تفحص نمایند و شفاف سازی کنند.

ما انتظار نداریم که هر سیزده عضو شورا همسان فکر کنند اما این انتظار را داریم که در موضوع ساده ای مثل شرکت در جلسه ی علنی ـ لا اقل ـ حاضر باشند. ما همین گلایه را در زمانی که گروه مقابل غایبین جلسه در موضوع انتخاب هیئت رییسه ی فعلی پیش گرفته بودند نیز مطرح کردیم چون اعتقاد داریم آبادان امروز ما برای برون رفت از انبوه معضلات نیازمند همدلی و همزبانی است.

آبادان امروز ما پس از گذشت بیش از سه دهه از تهاجم دشمن بعثی هنوز رنگ و بوی جنگزدگی دارد. مسوولیت وجود این همه خرابی که تا سال ۱۳۹۴ هم مشاهده می شود بر عهده ی کیست؟ تا به کی هر سال بازیگرنمایش خسته کننده ی ” شهر جنگی ” باید بود؟

اینجاست که می گوییم برخی از اعضای شورای شهر استقلال عمل ندارند و بیشتر خود را کرسی نشین فلان تفکری می دانند که بجای ایفای نقش اثرگذار ؛ دل به سیاهی لشکر بودن بسته اند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوزآبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی