آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آبادان شهر بازی می خواهد نه شهرک سینمایی !

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۵ ب.ظ

وجود منطقه آزاد اروند و توقعاتی که برای شهروندان آبادانی و خرمشهری ایجادکرده هر روز ابعاد تازه تری بوجود می آورد.اخیرا  مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند در پی دیدار حجت الاسلام زم   معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از این منطقه و ددار با هنرمندان منطقه اعلام کرده که   باید هر چه سریعتر در شهرهای آبادان و خرمشهر شهرک سینمایی احداث شود زیرا شهر آبادان پیش از جنگ تحمیلی قطب سینمای کشور بوده است.

منطقه-آزاد

به نظر می رسد این مدیر جوان در بیان علت این تصمیم دچار شتابزدگی خاصی شده است چرا که اولا آبادان پیش از جنگ قطب سینمایی بوده که هیچ قرابتی با حال و روز نزار امروزش ندارد. آبادان پیش از انقلاب دارای جاذبه های گردشگری و ساحل ریبا و نخلستان های با طراوت و خرمی بود. نخلستان هایی که اینک کژدار و مریز به حیات لایموت خود ادامه می دهند و رودخانه هایی که  بدلیل لایروبی نشدن و در بخش اروند رود نیز وجود خاکریزهای جنگی همچنان شرایط جنگی دارد.

آبادان و خرمشهر اموز لوکیشن دست نخورده ای برای فیلمسازان جنگی است که با این اوضاع و احوال نیازی به شهرک سینمایی نیست چرا که هر دو شهر آبادان و خرمشهر انقدر خرابی و ویرانی دارند که بی هیچ زحمتی می توان فضای جنگی دهه ۶۰ را در آن ها تداعی کرد.

آبادان و خرمشهر امروز بیش از ان که به شهرک سینمای جنگی نیاز داشته باشد به شهربازی نیازمندند.اخیرا گذری داشتم بر بندر امام خمینی و دیدن شهربازی بزرگ و زیبای آن.به مردم بندر امام برای برخورداری از شهربازی بزرگ و خوش آب و رنگشان تبریک می گویم هرچند که آنجا نیز بهسازی خیابان های درب و داغون بندر امام واجب تر از شهر بازی بود ولی به صراحت می گویم که مسوولان و مدیران منطقه ازاد اروند بجای اظهار نظراتی احساسی و این چنینی که قطعا بدون پشتوانه ی فکری و برنامه ریزی شده است اگر نمی توانند از هنر و هنرمند آبادان و خرمشهر حمایت کنند اینگونه اظهار نظر تبلیغاتی و گذرا هم راه نیاندازند.

چندی پیش حبیب احمدزاده که  اهل جنوب است و در تلویزیون های بوشهر و ابادان بروبیایی دارد و بر لهجه ی هر دو مکان هم  اشراف کامل دارد  حرکت چند سال پیش  کشتی صلح را با جمعی از هنرمندان همیشگی و  پایتخت نشین در اروند رود  و با صرف اعتبارات فرهنگی منطقه ازاد آبادان و خرمشهر هزینه کرد! در حالی که سازمان منطقه آزاد اروند ثابت کرده که در بها دادن به هنرمندان غیر بومی و بقولا غریبه نوازی دست و بالش باز تر است !

بهروز نشان جوان و جویای نام و آقای زم و دیگر گردانندگان این تشکیلات بدانند که اظهاراتشان که در زیر می آید را در حافظه ی رسانه ای آبادان نگهداری می کنیم و به موقع جویای عملیاتی شدن آن خواهیم شد.

«بهروز نشان خاطرنشان کرد: تاکنون تعامل بسیار خوبی با هنرمندان منطقه آزاد اروند داشته‌ ایم که امید می‌رود با برنامه‌ هایی که در نظر گرفته شده است بتوانیم برنامه ‌های فرهنگی را به صورت مطلوب اجرا کنیم.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: به دنبال رفع مشکلات برنامه ‌های هنرمندان و همچنین تعامل بیشتر بین نهادها هستیم تا بتوانیم ظرفیت ‌های فرهنگی این منطقه را به سایر شهرهای کشور معرفی کنیم.

نشان با بیان اینکه هنرمندان آبادان و خرمشهر بهترین سفیران فرهنگی برای معرفی فرهنگ غنی این منطقه هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه هنرمندان منطقه آزاد اروند ظرفیت‌ های عظیم فرهنگی و هنری این منطقه را به سایر شهرهای کشور نشان می‌ دهند لذا آنان بهترین سفیران فرهنگی برای این منطقه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: هنرمندان منطقه آزاد اروند طرح و برنامه ‌های خوبی را برای شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته ‌اند که با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند، آنها را اجرا می کنند.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: باید هر چه سریعتر در شهرهای آبادان و خرمشهر شهرک سینمایی احداث شود زیرا شهر آبادان پیش از جنگ تحمیلی قطب سینمای کشور بوده است.

نشان یادآور شد: برای «طرح سینمایی زنگ مدرسه» برنامه‌ریزی کرده‌ایم و  طی روزهای آینده در مدارس منطقه آزاد اروند اجرا می‌شود.»

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی