آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

منطقه آزاد اروند می خواهد نفت استخراج کند

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۵ ق.ظ

 اسماعیل زمانی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران نمونه، برنامه‌های کلان توسعه را هدف اصلی منطقه آزاد اروند خواند و اظهار کرد: توسعه اقتصادی هدف اصلی سازمان است، هر چند اهداف کوتاه مدت همچون شروع تجارت و بازرگانی محلی در قالب کالاهای همراه مسافر برای رونق اقتصاد منطقه تعریف شده است، اما هدف اصلی توسعه بازارهای کوچک نیست.

وی به تصویب برخی مصوبات توسط هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: مصوباتی گذاشته‌ایم که امیدواریم با همت و پشتیبانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی عملی شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند همت و همدلی تمام مسئولان را تنها راه دستیابی به این هدف خواند و اظهار داشت: نیاز به همت، یکپارچگی و وحدت همه مسئولان و برقراری وحدت مدیریتی است.

وی در ادامه سخنان خود از شناسایی یک حوزه نفتی خبر داد و بیان کرد: منطقه نفتی جدید مشترک بین ایران و عراق شناسایی و قرار است، تحت نظر منطقه آزاد بهره‌برداری شود.

زمانی با بین اینکه بخشی از سود این حوزه نفتی در اختیار منطقه برای توسعه زیرساخت‌ها خرمشهر و آبادان قرار می‌گیرد، اذعان کرد: حوزه نفتی در حد شناسایی باقی مانده و مراحل اکتشاف آن توسط منطقه آزاد اروند اعلام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند دیگر برنامه‌ها را توسعه خط راه آهن خواند و افزود: اتصال خط آهن از بندر امام به شلمچه و از آنجا به عراق و از آنجا به کشور ترکیه یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی با بیان اینکه این خط آهن اتصال شرق و غرب آسیا و یکی از مهم‌ترین هسته‌های بازرگانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مطالعات راه آهن در دست انجام است و عملیات اجرایی آن پس از اتمام مطالعات به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند دیگر طرح مطالعاتی را ساخت بندر اقیانوسی برشمرد و گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم بندر سازی در دهانه اروند و خلیج فارس می‌تواند منجر به ایجاد منطقه استراتژیک باربر و محل بارانداز و ترانزیت کالا شود.

زمانی ابراز داشت: امیدواریم با متصل کردن این بندر اقیانوسی به بندر امام این منطقه به یک منطقه بندری تبدیل شود و این بنادر نیاز‌های منطقه خاورمیانه را تامین کنند.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد با اشاره به موضوع تخصیص اعتبارات و سرمایه‌های مالی عنوان کرد: در رایزنی‌ها با دولت قرار شد که مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از صندق توسعه ملی برای توسعه صنایع منطقه آزاد به بخش خصوصی این منطقه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز به دنبال این است تا مبلغ یک میلیارد ریال برای زیرساخت‌ها و توسعه منطقه آزاد اختصاص یابد.

زمانی در پایان از سایر پروژه‌های بزرگ در حال مذاکره یاد کرد و افزود: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند داشته‌اند.

 منبع/فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی