آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

ساختمان های مخروبه در آبادان ساماندهی می شوند؟!

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷ ق.ظ

چندی پیش شهردار آبادان اعلام کرد که آبادان را به سنگاپور دوم تبدیل خواهم کرد! البته آرزو بر هیچ کس عیب نیست اما اگر شهردار یک شهر چنین آرزویی بر زبان بیاورد از دو حالت خارج نیست . اول : تازه وارد بودن. دوم: اعتماد به نفس بالا. در خصوص اولی نمی توان شیرازی را شهرداری تازه وارد قلمداد کرد. او سال هاست که در شهرداری آبادان و اهواز مسبوق به سابقه است و حد اقل سالی یکبار مورد تشویق مسوولان استان و کشور قرار میگیرد . می ماند حالت دوم.


شیرازی در کارنامه ی خود کارهای بزرگی دارد. از ایجاد زمین های چمن مصنوعی در محلات آبادان گرفته تا ساخت پل کابلی .اما چیزی که در دوره مدیریت ایشان شاهد آن نبوده ایم بی توجهی فراگیر به زیبایی شهری بوده است. برای نمونه ایشان در اقدامی کاملا بی برنامه ؛ خواست دستی بر سر و روی بازار ته لنجی ها بزند که با گذشت دو سال ؛ آن چیزی که مردم می بینند ستون هایی بی قواره و ناقص در این خیابان پر رفت و آمد است. او هنوز نتوانسته پارکینگی بسازد و خجالت آور است که در گوشه و کنار شهر ؛ خرابه هایی را بعنوان پارکینگ در اختیار مردم و میهمانان این شهر توریستی و پربازدید می گذارد.

شهرداری آبادان در سامان بخشی ساحل رودخانه هایش نیز ناتوان بوده است. شاید تنها ساحلی که بتوان از آن بعنوان کار انجام شده نام برد ساحل بهمنشیر از زیر پل ایستگاه ۷ تا حوالی ایستگاه ۵ را نام برد که همان هم بدون نورپردازی مناسب و آب نما می باشد که در حال حاضر پذیرای خیل عظیم معتادین می باشد!

انبوه ساختمان های مخروبه ی جنگزده در سطح شهر از دیگر اسناد ناتوانی شهرداری آبادان در سامان بخشی به این شهر پردرآمد می باشد.برخی از ساختمان ها نیز با ظاهری بسیار زننده در شهر خودنمایی می کنند که نمونه بارز آن همین تصویری است که  مشاهده می کنید. این ساختمان در نزدیکی چهار راه لین یک احمدآباد است و سال هاست بنیاد شهید آبادان از آن استفاده می کند بی آن که ذره ای احساس مسوولیت به خرج بدهد و بر و روی آن را سامان بدهد.

وجود مغازه ها و خانه های نیمه ویران در سطح شهر آن قدر زیاد است که هر بیننده ای را به سال های ۶۰ تا ۶۸ می برد.

شهرداری آبادان در بخش نورپردازی شهری نیز برنامه ای مدون ندارد. حتی مکان هایی که نورپردازی شده اند پس از خاموش شدن چراغ هایش گویا متولی و کاربری ندارند که دوباره بازسازی بشوند. نمونه بارز این بخش را در چراغ های خاموش حاشیه پارک قدس تا ایستگاه ۶ می توانید ملاحظه فرمایید.

اخیرا شیرازی در خصوص حل مشکل دفع آب های سطحی گفته برای این کار نیازمند ۷۰ میلیارد تومان می باشیم!

به نظر می رسد مدیریت شهری آبادان برای آن که بتواند زیبایی شهر را رقم بزند نیازمند کنار گذاشتن تعارف با صاحبان ساختمان های بدنما می باشد.

نظرات  (۱)

  • سید مجتبی علمدار
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی
    در دهلاویه بخوانید:
    پوستر با کیفیت گناه ممنوع - حتما ببینید
    نظر فراموش نشود. یاعلی التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی