آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آموزشگاه ناشنوایان و نابینایان شمیم شهرستان آبادان از سال ۱۳۷۴ با مدیریت آقای مختار ارشدنیا( راهبند) آغاز بکار کرد. تا پیش از آن تنها مدرسه استثنایی آبادان ؛ باغچه بان نام داشت که حوالی زیارتگاه سید عباس ( ایستگاه ۱۲ ) بود که البته الان هم  با همان نام به فعالیت مشغول است.


در حال حاضر آموزشگاه ناشنوایان و نابینایان شمیم در حال خدمات دهی به ناشنوایان و نابینایان در دو مقطع آمادگی و  ابتدایی به صورت متمرکز و مقاطع راهنمایی و دبیرستان بصورت غیر متمرکز می باشد. منظور از متمرکز آن است که دانش آموزان ناشنوا و نابینا در مقاطع آمادگی و ابتدایی در مدرسه حضور دارند در صورتی که  دیگر مقاطع (ر اهنمایی و دبیرستان ) در مدارس عادی هستند و در هفته چند ساعتی یکی دو دبیر از این اموزشگاه برای رفع اشکالات تحصیلی به مدارس این دانش آموزان سرکشی می کنند.

در حال حاضر آموزشگاه استثنایی شمیم به صورت  دو شیفت می باشد و در نوبت مخالف ؛ گروه دانش آموزان کم توان ذهنی با نام آموزشگاه آفتاب در این مدرسه حاضر می باشند. از آن جایی که   دانش آموزان معلول  تفاوت های آشکاری با دیگر دانش اموزان عادی دارند نیاز است که نگاه و توجه ای خاص به آنان بشود.

مرکز اموزش کودکان استثنایی شمیم آبادان فاقد مربی ورزش و معلم قرآن است ! اما جالب است که طبق طرح  قرآنی آموزش و پرورش تمامی مدارس موظفند علاوه بر تابلوی معمول خود تابلویی نیز به  نام “مدرسه قرآنی ” زینت بخش سر درب مدرسه ها نمایند ؛ در حالی که در مدرسه قرآنی کودکان استثنایی شمیم آبادان ؛ معلم قرآن وجود ندارد.

دانش آموزان استثنایی ؛ بواسطه ی معلولیتشان ؛ بویژه نابینایان از تحرک کمتری برخوردارند و این در حالی است که این گروه از دانش آموزان در تنها مدرسه ویژه این معلولیت در منطقه آبادان ( شامل اروندکنار ؛ چوئبده و انبوه روستاهای شهرستان ) از  مربی ورزش محرومند.

آموزش و پرورش آبادان نیز بواسطه ی نبود قانون نوشته شده ؛ هیچگونه تعهدی نسبت به این مدارس ندارد و صرفا از سر دلسوزی و نه وظیفه ؛ گاهی گوشه چشمی به مشکلات  فراوان این گونه مدارس دارد که البته چون ضابطه مند نیستند ؛ نه فراگیرند و نه مداوم.

مدارس استثنایی آبادان زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش استان خوزستان ( مستقر در اهواز ) می باشند . بی انکه این مدیریت حتی نماینده ای در اموزش و پرورش آبادان داشته باشد! از اینرو مدارس استثنایی آبادان ( و قطعا دیگر شهرهای خوزستان) از نظر تدارکات و پشتیبانی علمی و سخت افزاری در بلاتکلیفی ویژه ای قرار دارند.

لازم به ذکر است که معلمان و کادر مدیریتی این مدرسه علیرغم این همه کم لطفی های مرکز استان و شهرستان با جدیت به  اموزش نوباوگان ناشنوا و نابینای شهر و منطقه مبادرت دارند که  جا دارد خداقوتی جانانه بدان ها گفته بشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی